Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
BBR wraz z Corten-Miller stworzyli najmocniejszy zestaw tuningowy do Mazdy MX-5 jaki wyszedł od tego producenta.
Firma BBR - specjaliści od tuningu Mazd MX-5 wszystkich generacji - stworzyli i zaprezentowali specjalny zestaw tuningowy do modelu NC podnoszący moc do 250 lub 300 KM w zależności od wersji. Można ten zestaw zamontować u nich w zakładzie, przy okazji dobierając inne akcesoria tuningowe z obszernego katalogu. Gwarancja na taki zestaw wynosi 12 miesięcy.
Aby wprowadzić ten nowy kit tuningowy na rynek, BBR nawiązał współpracę z Corten-Miller przy jego rozwoju i testach. Dzięki połączeniu sił, BBR uniknął problemów związanych z koniecznością przeniesienia akumulatora i usunięcia systemu klimatyzacji, z którymi zespół zetknął się podczas wcześniejszych prac rozwojowych.
Oba warianty zestawu obejmują kompresor C30-94 Rotrex wyposażony we własny zbiorniczek oleju i pasek napędzający, a BBR dokłada chłodnicę oleju, układ dolotowy zimnego powietrza, intercooler, węże, rury, zawór spustowy i oprogramowanie kalibracyjne Starchip EcuTek. W pierwszym etapie zestaw podnosi moc 1,8- i 2-litrowych czterocylindrowych silników NC do 250 KM i 290 Nm momentu obrotowego.
Stage 2 to już 300 KM i 310 Nm momentu obrotowego, za czym idą modyfikacje układu paliwowego, dolotowego, nowe świece zapłonowe i oprogramowanie ECU. W tej formie BBR sugeruje modernizację sprzęgła i układu wydechowego, a wielu klientów na pewno zdecyduje się też na upgrade elementów podwozia.
Kompetencje BBR nie kończą się na tuningu mechanicznym. Mogą oni zamontować w aucie kilka sztuczek takich jak moduł odpowiedzialny za automatyczne międzygazy przy redukcji oraz umożliwiający power-shifting, czyli zmianę biegów w górę bez odpuszczania gazu. W ofercie są jeszcze zmienne mapy silnika ze sterowaniem z kabiny, a nawet instalacja kontroli startu.
Pakiet Stage 1 wyceniono na 4995 funtów, a Stage 2 na 5995 funtów z opcją zamówienia samego zestawu bez flasha ECU za 900 funtów mniej - ta opcja “zrób to sam” jest przeznaczona głównie na rynki eksportowe.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Na warszawskie ulice zabieramy dwa supersamochody - jeden z Włoch i jeden z Anglii.
Tuscan jest echem złotych lat marki TVR i jednym z naszych ulubionych aut ostatniego ćwierćwiecza.
Na bazie Maserati MC20 Włosi stworzyli torowy model specjalny wyposażony w 730-konny silnik V6.
Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.
Za Peugeotem 9X8 w specyfikacji Le Mans Hypercar 2024 stoi gruntowna zmiana koncepcji aerodynamiki.
Amerykański Hennessey Venom F5 Revolution pobił rekord aut produkcyjnych na Circuit of the Americas.
Kultowe V12, ponad 800 KM i klasyczny wygląd GT - tak zapowiada się następca Ferrari 812 Superfast.
Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Trzymiejscowy supercar SCG004 w wersji drogowej jest odrobinę bliżej oficjalnego debiutu.
GT-R zwyczajnie nie chce umrzeć. Teraz dostał poprawki silnika i kosmetyczne zmiany stylizacji.