Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BBR podnosi moc w Mazdzie MX-5 NC do 300 KM!

BBR wraz z Corten-Miller stworzyli najmocniejszy zestaw tuningowy do Mazdy MX-5 jaki wyszedł od tego producenta.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

4 stycznia 2022
Mazda MX-5 NC
3

Firma BBR - specjaliści od tuningu Mazd MX-5 wszystkich generacji - stworzyli i zaprezentowali specjalny zestaw tuningowy do modelu NC podnoszący moc do 250 lub 300 KM w zależności od wersji. Można ten zestaw zamontować u nich w zakładzie, przy okazji dobierając inne akcesoria tuningowe z obszernego katalogu. Gwarancja na taki zestaw wynosi 12 miesięcy.

Aby wprowadzić ten nowy kit tuningowy na rynek, BBR nawiązał współpracę z Corten-Miller przy jego rozwoju i testach. Dzięki połączeniu sił, BBR uniknął problemów związanych z koniecznością przeniesienia akumulatora i usunięcia systemu klimatyzacji, z którymi zespół zetknął się podczas wcześniejszych prac rozwojowych.

Mazda MX-5 NC Supercharged
3

Oba warianty zestawu obejmują kompresor C30-94 Rotrex wyposażony we własny zbiorniczek oleju i pasek napędzający, a BBR dokłada chłodnicę oleju, układ dolotowy zimnego powietrza, intercooler, węże, rury, zawór spustowy i oprogramowanie kalibracyjne Starchip EcuTek. W pierwszym etapie zestaw podnosi moc 1,8- i 2-litrowych czterocylindrowych silników NC do 250 KM i 290 Nm momentu obrotowego.

300 KM i 310 Nm momentu obrotowego!

Reklama

Stage 2 to już 300 KM i 310 Nm momentu obrotowego, za czym idą modyfikacje układu paliwowego, dolotowego, nowe świece zapłonowe i oprogramowanie ECU. W tej formie BBR sugeruje modernizację sprzęgła i układu wydechowego, a wielu klientów na pewno zdecyduje się też na upgrade elementów podwozia.

Mazda MX-5 NC Supercharged
3

Kompetencje BBR nie kończą się na tuningu mechanicznym. Mogą oni zamontować w aucie kilka sztuczek takich jak moduł odpowiedzialny za automatyczne międzygazy przy redukcji oraz umożliwiający power-shifting, czyli zmianę biegów w górę bez odpuszczania gazu. W ofercie są jeszcze zmienne mapy silnika ze sterowaniem z kabiny, a nawet instalacja kontroli startu.

Pakiet Stage 1 wyceniono na 4995 funtów, a Stage 2 na 5995 funtów z opcją zamówienia samego zestawu bez flasha ECU za 900 funtów mniej - ta opcja “zrób to sam” jest przeznaczona głównie na rynki eksportowe.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022