Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.
Przepisy Le Mans Hypercar wniosły do długodystansowych formatów dużo dobrego ścigania, a teraz stopniowo akcja zaczyna wykraczać poza tor. O ile kliencka wersja Ferrari 499P o nazwie Modificata jest nadal autem stricte torowym, Porsche pracuje nad czymś, co zobaczymy także w ruch ulicznym: 963 RSP.
Podobnie jak kultowe 917K Counta Rossiego, będzie to dosłownie wyścigówka na drogi publiczne. Oficjalna zapowiedź w formie krótkiego czarno-białego nagrania nie pokazuje nam zbyt wiele konkretów, ale skorupa samochodu wydaje się wykonana z włókien węglowych, tak samo jak w bolidzie LMH. Logo 963 RSP pojawia się jako nazwa na poziomym pasku świetlnym tak samo jak w wyścigówce, a ponieważ inżynier Porsche Classic na filmie zajmuje się mieszaniem zielonego lakieru, daje nam to jakiś pogląd na przygotowany schemat kolorystyczny. Widać też proces powstawania tapicerki z ręcznie ciętej i szytej alcantary, więc samochód na pewno będzie bardziej wygodny dla pasażerów niż surowa wersja znana z Le Mans.
RSP to oznaczenie, które nie pojawiło się jeszcze na żadnym Porsche w historii, więc na razie możemy tylko spekulować skąd pochodzi ten skrót. “RS” prawie na pewno oznacza to co zawsze - Rennsport - ale znaczenie litery “P” jest w tym momencie przedmiotem domysłów. Jeden z nich mówi o odniesieniu do nazwiska Rogera Penske, człowieka w dużej mierze odpowiedzialnego za torowe sukcesy 963 LMH.
Nie znamy na razie daty premiery RSP, ale ponieważ zbliża się kolejna edycja 24-godzinnego klasyka w Le Mans, debiut w dniach 11-15 czerwca wydaje się prawdopodobny. Ceny mogą być z kosmosu, zwłaszcza jeśli to one-off, a ponieważ chodzi o odnoszące sukcesy Porsche, kwoty mogą być wyższe nawet od Ferrari 499P Modificata dostępnego za mniej więcej 5 mln euro.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Nowy Model Y zyskał wersję Performance, która już nie szokuje mocą, ale nadal jest bardzo szybka.
Murciélago łączy najlepsze cechy Lamborghini - ma oldschoolowy charakter i nowoczesną użyteczność.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.