Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Na świecie pojawia się sporo pieczołowicie przygotowanych rekreacji na bazie Porsche 911, ale firma Thornley Kelham dorzuca do tej mieszanki swoje trzy grosze. Bazujący na modelu 964 model European RS to szeroki i lekki restomod z kręcącym się do 10 tysięcy obrotów bokserem inspirowany najlepszymi 911 w historii modelu.
Firma z Wielkiej Brytanii wyprodukuje tylko 25 egzemplarzy European RS, każdy z nich na bazie gruntownie przerobionego Porsche 964. Podwozie dawcy jest poszerzone o 220 mm, obniżone o 51 mm i wydłużone o 19 mm. Dodatkowe spoiny i dołożona klatka bezpieczeństwa poprawiają sztywność nadwozia, a specjalnie opracowane zawieszenie zwiększa rozstaw kół z przodu i z tyłu odpowiednio o 112 i 214 mm.
Zderzaki i ducktail tego samochodu są wykonane z włókien węglowych, a tylne boczne szyby z poliwęglanu. Maska i drzwi są wykonane z aluminium, a każde nadwozie jest dopieszczane ręcznie - proces ten trwa 2500 godzin.
Silnik to chłodzony powietrzem sześciocylindrowy bokser - pochodna silnika z modelu 993 o pojemności 3,8 l. Kute tłoki, tuningowe wałki, sześć osobnych przepustnic i aluminiowe głowice opracowane dla tego auta pomagają mu osiągnąć 390 KM i 393 Nm przy limiterze obrotów na 8000.
Opcjonalnie można zamówić RS-a z silnikiem 4.0 24V o mocy ponad 400 KM, ale dla maksymalnych wrażeń jest też dostępna jednostka 3.6 zdolna do osiągania 10 000 obrotów na minutę. Napęd jest przenoszony na tylną oś przez ręczną sześciobiegową skrzynię G50.
Thornley Kelham nie chwali się osiągami modelu European RS, ale samochód waży tylko 1070 kg (z pełnym bakiem), więc na odpowiedniej drodze może być trudny do pokonania nawet dla nowego GT3. A jeśli już o tym mowa, inspiracją dla konstruktorów jeśli chodzi o charakter było Porsche 997 GT3 RS 4.0, a także starsze modele jak Carrera 2.7 RS z 1973 r. Brytyjski restomod ma ambicje doścignąć te kultowe wozy w kwestii jakości prowadzenia, w czym mają pomóc dedykowane podzespoły: nowe wahacze, regulowane w czterech płaszczyznach kolumny zawieszenia JRZ Motorsport i regulowany stabilizator. Zainstalowano tu szybką przekładnię kierowniczą Quaife (elektryczne wspomaganie jako opcja), odelżone wahacze wleczone i dyferencjał z blokadą firmy Wavetrac.
Zaciski hamulcowe mają po sześć tłoczków z przodu i cztery z tyłu, a dostępne jako opcja hamulce karbonowo-ceramiczne zdejmują z masy auta dodatkowe 17 kg. European RS porusza się na 18-calowych kołach w stylu Fuchs z oponami Michelin Pilot Sport 4S lub Cup 2 w zależności od preferencji klienta.
W kabinie RS-a zastosowano dodatkową izolację akustyczną i tapicerkę ze skóry i alcantary (szytą pod zamówienie oczywiście). Auto jest wyposażone w maksymalnie odelżoną klimatyzację i akcesoryjny system Porsche PCCM z Apple CarPlay zintegrowany z klasyczną deską rozdzielczą. Częścią pakietu są fotele Carbon Recaro i stylowa kierownica Momo Prototipo.
Każdy z 25 egzemplarzy European RS będzie stworzony indywidualnie z uwzględnieniem życzeń klienta. Kompletacja jednego auta trwa ponad 6000 roboczogodzin, więc nie dziwi cena szacowana na ponad 3 mln złotych netto.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.
Toyota i Haas zawiązały strategiczną współpracę dotyczącą samochodów wyścigowych, jak i drogowych.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Koncept A390_β to ostatnia zapowiedź przed premierą elektrycznego crossovera marki Alpine.
Michelin opracował specjalne opony Pilot Sport Cup 2 dedykowane dla Porsche Carrera GT.