Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Na świecie pojawia się sporo pieczołowicie przygotowanych rekreacji na bazie Porsche 911, ale firma Thornley Kelham dorzuca do tej mieszanki swoje trzy grosze. Bazujący na modelu 964 model European RS to szeroki i lekki restomod z kręcącym się do 10 tysięcy obrotów bokserem inspirowany najlepszymi 911 w historii modelu.
Firma z Wielkiej Brytanii wyprodukuje tylko 25 egzemplarzy European RS, każdy z nich na bazie gruntownie przerobionego Porsche 964. Podwozie dawcy jest poszerzone o 220 mm, obniżone o 51 mm i wydłużone o 19 mm. Dodatkowe spoiny i dołożona klatka bezpieczeństwa poprawiają sztywność nadwozia, a specjalnie opracowane zawieszenie zwiększa rozstaw kół z przodu i z tyłu odpowiednio o 112 i 214 mm.
Zderzaki i ducktail tego samochodu są wykonane z włókien węglowych, a tylne boczne szyby z poliwęglanu. Maska i drzwi są wykonane z aluminium, a każde nadwozie jest dopieszczane ręcznie - proces ten trwa 2500 godzin.
Silnik to chłodzony powietrzem sześciocylindrowy bokser - pochodna silnika z modelu 993 o pojemności 3,8 l. Kute tłoki, tuningowe wałki, sześć osobnych przepustnic i aluminiowe głowice opracowane dla tego auta pomagają mu osiągnąć 390 KM i 393 Nm przy limiterze obrotów na 8000.
Opcjonalnie można zamówić RS-a z silnikiem 4.0 24V o mocy ponad 400 KM, ale dla maksymalnych wrażeń jest też dostępna jednostka 3.6 zdolna do osiągania 10 000 obrotów na minutę. Napęd jest przenoszony na tylną oś przez ręczną sześciobiegową skrzynię G50.
Thornley Kelham nie chwali się osiągami modelu European RS, ale samochód waży tylko 1070 kg (z pełnym bakiem), więc na odpowiedniej drodze może być trudny do pokonania nawet dla nowego GT3. A jeśli już o tym mowa, inspiracją dla konstruktorów jeśli chodzi o charakter było Porsche 997 GT3 RS 4.0, a także starsze modele jak Carrera 2.7 RS z 1973 r. Brytyjski restomod ma ambicje doścignąć te kultowe wozy w kwestii jakości prowadzenia, w czym mają pomóc dedykowane podzespoły: nowe wahacze, regulowane w czterech płaszczyznach kolumny zawieszenia JRZ Motorsport i regulowany stabilizator. Zainstalowano tu szybką przekładnię kierowniczą Quaife (elektryczne wspomaganie jako opcja), odelżone wahacze wleczone i dyferencjał z blokadą firmy Wavetrac.
Zaciski hamulcowe mają po sześć tłoczków z przodu i cztery z tyłu, a dostępne jako opcja hamulce karbonowo-ceramiczne zdejmują z masy auta dodatkowe 17 kg. European RS porusza się na 18-calowych kołach w stylu Fuchs z oponami Michelin Pilot Sport 4S lub Cup 2 w zależności od preferencji klienta.
W kabinie RS-a zastosowano dodatkową izolację akustyczną i tapicerkę ze skóry i alcantary (szytą pod zamówienie oczywiście). Auto jest wyposażone w maksymalnie odelżoną klimatyzację i akcesoryjny system Porsche PCCM z Apple CarPlay zintegrowany z klasyczną deską rozdzielczą. Częścią pakietu są fotele Carbon Recaro i stylowa kierownica Momo Prototipo.
Każdy z 25 egzemplarzy European RS będzie stworzony indywidualnie z uwzględnieniem życzeń klienta. Kompletacja jednego auta trwa ponad 6000 roboczogodzin, więc nie dziwi cena szacowana na ponad 3 mln złotych netto.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.