Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Lanzante zbuduje trzy egzemplarze Porsche 930 z silnikiem V6 z bolidu McLarena z lat 80.
Jeśli sądzisz, że pomysły na restomody oparte na starych Porsche stają się już nudne, Lanzante i ich TAG Championship dowodzi, że wciąż jeszcze można wypuścić coś oryginalnego. Na przykład prawdziwy napęd z wyścigowego McLarena Formuły 1 w komorze silnika 911.
Brytyjska firma odpowiedzialna m.in. za McLarena P1 LM czy Pagani Zonda Revolucion stworzyła radykalne Porsche 930 Turbo z dopasowanym silnikiem TAG 1.5 V6 używanym przez McLarena w latach 80. w F1. W efekcie auto ma 625 KM i kręci się do 10 250 obr./min. przy masie (bez paliwa) 920 kg. Całą karoserię wykonano na wzór klasycznego 911 z nowoczesnych kompozytów węglowych.
Silnik to nie jakaś wydmuszka. Jednostka Porsche-TAG TTE P01 z turbodoładowaniem posłużyła McLarenowi do wygrania trzech tytułów mistrzowskich. Bolidami z tym silnikiem jeździł m.in. Niki Lauda i Alain Prost. Na potrzeby projektu TAG Championship Cosworth odbudował trzy jednostki odzyskane z faktycznych samochodów wyścigowych.
Nowe tłoki, korbowody, zawory, wałki, zrewidowany dolot i wydech to zmiany konieczne, aby móc zastosować ten motor w 911. Dodano też lekkie tytanowe turbosprężarki, dzięki którym zaoszczędzono 8 kg. TAG Championship jest samochodem drogowym, może jeździć na normalnej benzynie i wykorzystuje skrzynię z 911 generacji 993, tyle że z nieco innymi przełożeniami.
To nie jest pierwszy projekt Lanzante z silnikiem TAG w Porsche 911. W zeszłym roku Brytyjczycy pokazali projekt TAG Turbo jako hołd dla unikalnego prototypu Porsche stworzonego przez McLarena w latach 80. Championship jest mocniejszy i lżejszy niż Turbo, a jego celem są surowe osiągi, nie wierność oryginalnemu 930. Dlatego projektanci obdarzyli ten model maską, drzwiami, błotnikami, dachem i spoilerami z włókna węglowego. Do tego karbonowo-magnezowe felgi i ceramiczne tarcze hamulcowe.
Lanzante usunął z wnętrza wszystko co wydawało się zbędne. Wypadły na przykład elektryczne szyby i lusterka, a klimatyzacja to specjalnie pomyślany odelżony układ. Auto ma typowo motosportowy charakter i zostało wyposażone w klatkę bezpieczeństwa, karbonowe kubełki Recaro i sześciopunktową uprząż.
Lanzante zbuduje tylko trzy sztuki TAG Championship, a pierwszy egzemplarz będzie można podziwiać podczas Goodwood Festival of Speed.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Pół-wyczynowy Mustang GTD osiągnął czas poniżej 7 minut na Nürburgringu, ale stać go na więcej.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi przejmuje dział samochodów drogowych McLarena.
Pamiętacie, że jeszcze istnieje? Leon - i to nie Cupra - ciągle jest na rynku!
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.