Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
TAG Heuer z przyjemnością ogłasza wprowadzenie nowej wersji zegarka z kopertą wykonaną z 18-karatowego różowego złota 5N.
Podobnie jak model stalowy, złoty Skipper opiera się na bestsellerowej konstrukcji „glassbox” wprowadzonej na rynek na początku 2023 r. z okazji 60 rocznicy powstania słynnego chronografu Carrera i jest zasilany przez autorski mechanizm Heuer 02 (ref. TH20-06) kaliber wewnętrzny – wersja mechanizmu Heuer 02 specjalnie przystosowana do pomiaru czasu regatowego.
Stworzenie 39-milimetrowej koperty z 18-karatowego różowego złota 5N, która łączy w sobie delikatne szczotkowane i polerowane wykończenia, wynosi Skippera do poziomu wyrafinowania, który z pewnością spodoba się najwyższej klasie kolekcjonerom, ale jego użyteczność jako w pełni funkcjonalnego zegarka żeglarskiego pozostaje bezkompromisowa.
Podobnie jak w innych odmianach glassbox Carrera – takich jak Carrera Chronosprint x Porsche, Carrera Tourbillon i Carrera Chronograph – cechą złotego Skippera jest pomysłowa tarcza z „wygiętym kołnierzem” pod kryształowym szkiełkiem, aby zapewnić wyjątkową czytelność w każdych warunkach, szczególnie gdy zegarek używany jest podczas regat do pomiaru istotnego okresu 15 minut przed oddaniem strzału startowego.
Pod względem kolorystycznym złoty Skipper nawiązuje do historycznego modelu Skipper Referencja 7754 z 1968 roku, łącząc morską tarczę główną z dwiema ostro kontrastującymi subtarczami – licznikiem 12-godzinnym w kolorze „Intrepid Teal” oraz 15-minutowym licznikiem regat podzielonym na trzy pięciominutowe segmenty w różnych kolorach. Kolory te odpowiadają zastosowanym w oryginalnym chronografie Skipper z 1968 r., który został wprowadzony na rynek pod kierownictwem Jacka Heuera, aby uczcić zwycięstwo „Intrepid” New York Yacht Club nad nowozelandzką „Dame Pattie” w ubiegłorocznym Pucharze Ameryki. Na to wydarzenie Heuer wyposażył załogę Intrepida w ręczne stopery żeglarskie i zegarki naręczne Aquastar, z których ten ostatni był wyposażony w mechanizm odliczający w postaci czerwono-białego dysku obracającego się za pięcioma otworami.
Aby podkreślić skojarzenie z Intrepidem, trójkolorowa 15-minutowa tarcza odliczająca Skippera została podzielona w następujący sposób: Lagoon Green - zieleń laguny (inspirowany takielunkiem łodzi); Intrepid Teal - cyraneczka (kolor pokładu) oraz, w ostatnim pięciominutowym sektorze „gotów”, Regatta Orange – pomarańczowy pierwotnie przyjęty przez świat żeglarski ze względu na wyjątkowy kontrast z morzem.
Podobnie jak model stalowy, Skipper z 18-karatowego różowego złota 5N ma też trójkątne znaczniki (motyw zaczerpnięty z tradycyjnych modeli Heuer) w pięciominutowych odstępach wokół zewnętrznego wygiętego kołnierza, centralną wskazówkę sekundową w kolorze „regatowej pomarańczy” i dyskretną tabliczkę znamionową „Skipper” na dole 12-godzinnej subtarczy.
Upodabniając 18-karatową kopertę z różowego złota 5N, najnowszy Skipper zastosował znaczniki godzin pokryte 18-karatowym różowym złotem 5N, które biegną wzdłuż linii wygiętego kołnierza tarczy, podczas gdy okienko datownika ustawione pod podobnym kątem pojawia się na godzinie szóstej.
Po odwróceniu zegarka widzimy przeszklony dekiel a pod nim wnętrze Heuer 02 (ref. TH20-06) Skipper – chronograf z kołem kolumnowym, z pionowym sprzęgłem i 80-godzinną rezerwą chodu, dopełnioną przez nowy, dwukierunkowy rotor w kształcie charakterystycznego symbolu tarczy TAG Heuer.
Skipper z 18-karatowego różowego złota 5N jest zaopatrzony w niebieski tekstylny pasek i zabezpieczony sprzączką, również wykonaną z 18-karatowego różowego złota 5N, pasującego do koperty.
TAG Heuer Carrera Chronograph Skipper będzie również dostępny z tarczą Connected, rozszerzając świat żeglarski na uwielbiany model TAG Heuer Connected – ku uciesze wszystkich entuzjastów zegarków żeglarskich.
Podążając śladami TAG Heuer Carrera Chronosprint z 18-karatowego różowego złota 5N, Carrera Skipper wnosi nowy poziom luksusu i kolekcjonerstwa do sygnowanego przez TAG Heuera chronografu. Oznacza to nowy rozdział morskich relacji, które rozpoczęły się jeszcze przed stworzeniem pierwszego Skippera w 1968 r. Tak naprawdę wszystko zaczęło się pod koniec lat czterdziestych XX wieku, kiedy to dostawca wysokiej klasy artykułów sportowych Abercrombie & Fitch zaczął zlecać Heuerowi produkcję zegarków marki A&F do sprzedaży w nowojorskich sklepach.
Pierwszym z nich był Solunar z 1949 r., który wyświetlał czasy pływów, i który w latach pięćdziesiątych XX wieku doprowadził do stworzenia chronografu Seafarer dla Abercrombie & Fitch oraz marki Heuera Mareographe. Jack Heuer i prezes A&F Walter Haynes nawiązali później bliską przyjaźń i to właśnie Haynes dokonał jego wprowadzenia, co doprowadziło do pomyślnej roli marki jako oficjalnego partnera Intrepid podczas zwycięstwa w Pucharze Ameryki w 1967 r. A reszta, jak mówią, to (morska) historia…
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.