Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Katalog z częściami do modeli historycznych Toyota Gazoo Racing ciągle się rozrasta, tym razem o części do silnika 4A-GE. Wśród miłośników japońskiej marki, jak i całego środowiska JDM, silnik ten uchodzi za kultowy. Napędzał wiele modeli, z których najbardziej znacząca jest Corolla AE86.
Jednym z nowych produktów jest odlew głowicy cylindrów, ale nie kompletna głowica z wałkami i zaworami. Dzięki nowoczesnym metodom metalurgicznym i bardziej precyzyjnym narzędziom producent podniósł jakość wykonania tego elementu do zupełnie nowego standardu. W celu poprawy parametrów komory spalania zyskały dodatkową obróbkę, a kanały dolotowe pokryto specjalną powłoką. Dźwigienki zaworowe także są w pełni standardowe.
Toyota Gazoo Racing zamierza również reprodukować podzespoły bloku cylindrów, z wyjątkiem zespołu korbowo-tłokowego. Cylindry są honowane zgodnie z nowoczesnymi standardami obróbki skrawaniem, a żeliwo bloku ma zaktualizowany skład o wyższej sztywności. Toyota zmodyfikowała również konstrukcję pokrywy wału korbowego, aby zwiększyć jej trwałość.
Silnik 4A-GE napędzał całą rodzinę tylnonapędowych wersji Toyoty Corolli, od modelu Levin do AE86 Sprinter Trueno. Uwielbienie dla tej jednostki wynika częściowo z jej nieodłącznych właściwości, ale także ze sławy modelu AE86 uzyskanej dzięki serii Initial D.
Ten dwuwałkowy, czterocylindrowy silnik ma zaledwie 1.6 litra pojemności, a jego rozrząd w układzie DOHC Toyota opracowała wraz z Yamahą. Były to początki wieloletniej współpracy, która później zaowocowała między innymi silnikiem V10 w Lexusie LFA. Kręcący się do 7000 obrotów motor generuje 125 KM przy 6600 obr./min. i 147 Nm przy 5200 obr./min. Typowa japońska charakterystyka - trzeba kręcić wysoko, aby wydobyć z tego silnika moc, ale właśnie tak te silniki preferują być traktowane. Moc na dzisiejsze standardy nie jest powalająca, ale pamiętajmy, że Corolle z lat 80. zwykle ważyły około 1000 kg.
Katalog części historycznych Toyota Gazoo Racing już teraz zawiera sporo reprodukcyjnych elementów do innych kultowych modeli. Są wśród nich 2000GT, Supra A70 i A80 i różne generacji Land Cruisera produkowane od lat 60. do 90.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.
Pod koniec roku poznamy nowe Porsche Cayenne EV wyposażone w technologię ładowania indukcyjnego.
Nowa strategia VW zakłada oznaczanie elektrycznych modeli nazwami, które klienci znają i lubią.
Widzicie tu nowy język stylistyczny Audi, a przy okazji zapowiedź sportowego samochodu przyszłości.
Porsche Boxster i Cayman latami stanowiły benchmark aut sportowych, ale ich historia dobiegła końca.