Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowy Mercedes-AMG E63 S to nie tylko niemiecki, czterodrzwiowy muscle car - to także ekscytujące, ostre i porywające auto.
Kolejne z wielu zastosowań świetnego 4-litrowego V8 od AMG. Nie narzekamy! Od momentu debiutu AMG GT silnik 4.0 V8 twin turbo Mercedesa stał się obowiązkowym elementem niemal każdego auta z gamy AMG. Występuje we wszystkich GT od S do R, a także w C63, S63, GLC63 i oczywiście w E63 S.
W testowanej wersji silnik ten ma dokładnie 612 KM osiągane w zakresie 5750-6500 obr./min. i wbijający w fotel moment obrotowy 850 Nm między 2500, a 4500 obr./min. To drugi najmocniejszy wariant tego konkretnego silnika, bo tylko AMG GT 4door 63 S jest mocniejszy ze swoimi 639 KM.
Gdy kontrola trakcji jest wyłączona, a samochód pracuje w trybie Race, pociągnięcie obu manetek biegów jednocześnie włącza tryb wyłącznie tylnonapędowy - Drift Mode. Tak samo jak w BMW M5 cała moc jest kierowana na tylne koła w celu szybkiego przerobienia opon na dym i czarne ślady na asfalcie.
Każde E63 S ma w standardzie 9-biegową skrzynię o nazwie Speedshift MCT. Niestety ta przekładnia nie ma konwertera momentu obrotowego, a jedynie zestaw mokrych sprzęgieł, których praca ma wywoływać ostrzejsze zmiany biegów. Nie jest to tak udana skrzynia jak 8-biegowy automat z konwerterem momentu w M5, ale na pewno wywołuje większe emocje podczas jazdy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.
Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Po odejściu z teamu F1 Red Bulla Adrian Newey nadal będzie odpowiedzialny za rozwój projektu RB17.
Planowany na ten rok nowy flagowiec Aston Martina będzie miał pod maską V12 twin turbo o mocy 835 KM.
Tom Wilkinshaw Racing znowu robi to, co wychodziło im najlepiej - ulepsza stare Jaguary.
Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Przejechaliśmy się nowym Porsche Macan w dwóch wersjach: podstawowej i Turbo o mocy 639 KM.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.