Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowy Mercedes-AMG E63 S to nie tylko niemiecki, czterodrzwiowy muscle car - to także ekscytujące, ostre i porywające auto.
Kolejne z wielu zastosowań świetnego 4-litrowego V8 od AMG. Nie narzekamy! Od momentu debiutu AMG GT silnik 4.0 V8 twin turbo Mercedesa stał się obowiązkowym elementem niemal każdego auta z gamy AMG. Występuje we wszystkich GT od S do R, a także w C63, S63, GLC63 i oczywiście w E63 S.
W testowanej wersji silnik ten ma dokładnie 612 KM osiągane w zakresie 5750-6500 obr./min. i wbijający w fotel moment obrotowy 850 Nm między 2500, a 4500 obr./min. To drugi najmocniejszy wariant tego konkretnego silnika, bo tylko AMG GT 4door 63 S jest mocniejszy ze swoimi 639 KM.
Gdy kontrola trakcji jest wyłączona, a samochód pracuje w trybie Race, pociągnięcie obu manetek biegów jednocześnie włącza tryb wyłącznie tylnonapędowy - Drift Mode. Tak samo jak w BMW M5 cała moc jest kierowana na tylne koła w celu szybkiego przerobienia opon na dym i czarne ślady na asfalcie.
Każde E63 S ma w standardzie 9-biegową skrzynię o nazwie Speedshift MCT. Niestety ta przekładnia nie ma konwertera momentu obrotowego, a jedynie zestaw mokrych sprzęgieł, których praca ma wywoływać ostrzejsze zmiany biegów. Nie jest to tak udana skrzynia jak 8-biegowy automat z konwerterem momentu w M5, ale na pewno wywołuje większe emocje podczas jazdy.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.