Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowy Mercedes-AMG GT przechodzi testy na Nürburgringu

Zbliża się premiera nowego AMG GT, który jest po prostu wersją coupe nowego SL-a AMG.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 kwietnia 2022
Mercedes AMG GT podczas testów na Nurburgringu
17

Spotterzy przyłapali kolejny prototyp Mercedesa AMG GT podczas przedprodukcyjnych sesji testowych w okolicach toru Nürburgring. Ten model zadebiutuje jeszcze przed końcem roku i będzie dzielił platformę z nowym Mercedesem SL. Diametralna zmiana konstrukcji pociągnie za sobą rezygnację z ekstremalnego wyglądu aktualnego GT, którego mocno cofnięta kabina zniknie na rzecz bardziej płynnej linii coupe.

Absolutnie nie mamy tego za złe. Dotychczasowy model bazował jeszcze na supersamochodzie SLS, który w swoim czasie konkurował z Ferrari 458 ItaliaMcLarenem 12C. Zmiana koncepcji na mniejszy samochód konkurujący z Porsche 911 spowodowała obniżenie ceny wyjściowej jaką trzeba było zapłacić za flagowe AMG, ale proporcje supersamochodu i aluminiowa konstrukcja strukturalna pozostały takie same, co powodowało spore trudności z dalszym rozwojem i podnosiło koszty produkcji.

Mercedes AMG GT podczas testów
17

Nie widząc wyraźnej drogi rozwoju dla tej konstrukcji Mercedes podjął decyzję o stworzeniu następcy GT na podzespołach projektowanego od zera modelu SL, więc nie doczekacie się reedycji modelu GT Roadster. Oba te samochody (GT i SL) będą dzielić podzespoły, napędy i architekturę stworzoną na bazie stalowo-aluminiowej konstrukcji. Dzięki temu Mercedes ogranicza koszty całego developmentu jakiego wymagała do tej pory unikalna konstrukcja GT oraz daje sobie możliwość zastosowania w przyszłości nowej tylnej osi z hybrydowym systemem E-Performance, której założenia konstrukcyjne opracowano na bazie właśnie tej nowej architektury.

Pomimo maskowania część atrybutów nowego GT już jest widoczna w prototypach. Auto jest mniejsze i ma krótszą maskę w stosunku do długości kabiny pasażerskiej. Na tym etapie nie wiemy czy GT będzie miało tę samą co dotychczas wersję silnika M178 V8 z suchą miską olejową, bo w nowym SL-u silnik wyposażono w wersję z klasycznym obiegiem oleju o oznaczeniu M177. Nie wiadomo też czy GT coupe powieli układ siedzeń 2+2 z nowego SL-a, ale rynkowa rywalizacja z Porsche 911, które ma właśnie taki układ miejsc w kabinie może przesądzić sprawę.

Reklama
Mercedes AMG GT na torze Nurburgring
17

Tył nowego GT zachowuje klapę otwieraną razem z szybą, ale linia nad lampami wygląda na mocniej poprowadzoną. Same tylne lampy mają kształt wydłużonego owalu i wewnętrzne sekcje przypominające lampy AMG Project One, podczas gdy lampy SL-a nawiązują raczej do obecnej klasy S. We wnętrzu spodziewamy się większego podobieństwa do SL-a, ponieważ układ kokpitu jest w dużej mierze zdefiniowany przez obecność dużego ekranu dotykowego systemu MBUX.

Pozostaje pytanie jaką ścieżkę rozwoju Mercedes-AMG ma zaplanowaną dla AMG-GT. Topowa wersja prawie na pewno będzie wyposażona w układ plug-in z systemem E-Performance, co znacznie zwiększy moc, ale i masę auta. Być może następca nastawionego na niską masę i dobre prowadzenie modelu GT-R obierze jednak inną drogę, pozostawiając furtkę dla wszelkich innych interesujących pochodnych.

Producent jeszcze nie podał daty premiery nowego GT, ale duże pokrewieństwo z wdrożonym już do produkcji SL-em pozwala myśleć, że stanie się to szybciej niż przypuszczamy. Tymczasem pozostajemy czujni i czekamy na nowe informacje.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Lamborghini SC63 LMDh wycofanie
WEC
Dlaczego Lamborghini odpuszcza walkę z Ferrari w Le Mans

Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.

22 listopada 2024
Jaguar GT EV teaser koncept
Jaguar / GT EV
Jaguar wypuścił pierwsze zdjęcie nowego konceptu limuzyny GT

Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.

21 listopada 2024
Aston Martin Valkyrie rekord silverstone
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie pobił rekord toru Silverstone

Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.

21 listopada 2024
Mercedes-AMG GT3 Evo Le Mans
WEC
Mercedes-AMG powraca do Le Mans, ale nie w klasie Hypercar

W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.

21 listopada 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024