Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zbliża się premiera nowego AMG GT, który jest po prostu wersją coupe nowego SL-a AMG.
Spotterzy przyłapali kolejny prototyp Mercedesa AMG GT podczas przedprodukcyjnych sesji testowych w okolicach toru Nürburgring. Ten model zadebiutuje jeszcze przed końcem roku i będzie dzielił platformę z nowym Mercedesem SL. Diametralna zmiana konstrukcji pociągnie za sobą rezygnację z ekstremalnego wyglądu aktualnego GT, którego mocno cofnięta kabina zniknie na rzecz bardziej płynnej linii coupe.
Absolutnie nie mamy tego za złe. Dotychczasowy model bazował jeszcze na supersamochodzie SLS, który w swoim czasie konkurował z Ferrari 458 Italia i McLarenem 12C. Zmiana koncepcji na mniejszy samochód konkurujący z Porsche 911 spowodowała obniżenie ceny wyjściowej jaką trzeba było zapłacić za flagowe AMG, ale proporcje supersamochodu i aluminiowa konstrukcja strukturalna pozostały takie same, co powodowało spore trudności z dalszym rozwojem i podnosiło koszty produkcji.
Nie widząc wyraźnej drogi rozwoju dla tej konstrukcji Mercedes podjął decyzję o stworzeniu następcy GT na podzespołach projektowanego od zera modelu SL, więc nie doczekacie się reedycji modelu GT Roadster. Oba te samochody (GT i SL) będą dzielić podzespoły, napędy i architekturę stworzoną na bazie stalowo-aluminiowej konstrukcji. Dzięki temu Mercedes ogranicza koszty całego developmentu jakiego wymagała do tej pory unikalna konstrukcja GT oraz daje sobie możliwość zastosowania w przyszłości nowej tylnej osi z hybrydowym systemem E-Performance, której założenia konstrukcyjne opracowano na bazie właśnie tej nowej architektury.
Pomimo maskowania część atrybutów nowego GT już jest widoczna w prototypach. Auto jest mniejsze i ma krótszą maskę w stosunku do długości kabiny pasażerskiej. Na tym etapie nie wiemy czy GT będzie miało tę samą co dotychczas wersję silnika M178 V8 z suchą miską olejową, bo w nowym SL-u silnik wyposażono w wersję z klasycznym obiegiem oleju o oznaczeniu M177. Nie wiadomo też czy GT coupe powieli układ siedzeń 2+2 z nowego SL-a, ale rynkowa rywalizacja z Porsche 911, które ma właśnie taki układ miejsc w kabinie może przesądzić sprawę.
Tył nowego GT zachowuje klapę otwieraną razem z szybą, ale linia nad lampami wygląda na mocniej poprowadzoną. Same tylne lampy mają kształt wydłużonego owalu i wewnętrzne sekcje przypominające lampy AMG Project One, podczas gdy lampy SL-a nawiązują raczej do obecnej klasy S. We wnętrzu spodziewamy się większego podobieństwa do SL-a, ponieważ układ kokpitu jest w dużej mierze zdefiniowany przez obecność dużego ekranu dotykowego systemu MBUX.
Pozostaje pytanie jaką ścieżkę rozwoju Mercedes-AMG ma zaplanowaną dla AMG-GT. Topowa wersja prawie na pewno będzie wyposażona w układ plug-in z systemem E-Performance, co znacznie zwiększy moc, ale i masę auta. Być może następca nastawionego na niską masę i dobre prowadzenie modelu GT-R obierze jednak inną drogę, pozostawiając furtkę dla wszelkich innych interesujących pochodnych.
Producent jeszcze nie podał daty premiery nowego GT, ale duże pokrewieństwo z wdrożonym już do produkcji SL-em pozwala myśleć, że stanie się to szybciej niż przypuszczamy. Tymczasem pozostajemy czujni i czekamy na nowe informacje.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.