Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowy Mercedes-AMG E63 S to nie tylko niemiecki, czterodrzwiowy muscle car - to także ekscytujące, ostre i porywające auto.
Bądźcie gotowi na przyspieszenie godne supersamochodów, także w odmianie kombi. Puryści i wszelkiej maści koneserzy staromodnej motoryzacji byli zniesmaczeni na wieść, że klasa E AMG będzie miała wyłącznie napęd na wszystkie koła. Cynicznie twierdzili, że tryb Drift w wersji S to tylko zręczny wybieg, by przekonać dotychczasowych miłośników mocnych limuzyn z tylnym napędem.
Zalety napędu na obie osie stają się jasne, gdy spojrzymy na czasy przyspieszeń. Sedan o masie 1880 kg według Mercedesa przyspiesza do 100 km/h w 3,4 s. Mieliśmy okazję samodzielnie to zmierzyć i wyszło nam… 3,4 s. To o 0,1 s szybciej niż nasz pomiar takich aut jak Ferrari 599 GTB czy F430 Scuderia. Nadal mówimy o wielkiej limuzynie!
Odmiana kombi przyspiesza do “setki” o 0,1 s gorzej niż sedan, ale na drodze ta różnica jest marginalna. Wszystkie odmiany E63 AMG mają w standardzie limiter prędkości na 250 km/h. Dane w katalogu nie oddają jednej rzeczy - siły, z jaką moment obrotowy 850 Nm wchodzi do gry po wciśnięciu gazu. Nie mają znaczenia obroty ani prędkość w momencie rozpoczęcia przyspieszenia, to zawsze jest mocne przeżycie. Silnik V8 od AMG mimo posiadania dwóch turbosprężarek nie wykazuje objawów turbodziury, więc dostarcza swój gigantyczny moment obrotowy niemal natychmiast po wciśnięciu gazu.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.