Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Sportowe coupe są ostatnio w odwrocie, ale Honda chce przełamać ten trend z pomocą nowej Prelude EV.
"Niezwykłe emocje, których nigdy wcześniej nie czułeś" - takimi słowami dyrektor generalny Hondy Toshihiro Mibe opisał co nowa Prelude zaoferuje klientom. To na razie tylko koncept, ale Prelude jest prekursorem ery zelektryfikowanych samochodów sportowych i hot hatchy Hondy, który może pewnego dnia wejść do produkcji seryjnej.
Na poparcie tych odważnych słów Honda nie podała jeszcze żadnych szczegółów technicznych, ale Mibe wspomniał, że klienci powinni "mieć wysokie oczekiwania" wobec modelu. Trudno o jaśniejszą sugestię, że będzie wersja produkcyjna.
Już teraz koncepcyjna Honda Prelude EV nie wygląda jak typowy samochód pokazowy. Sylwetka auta jest dość konwencjonalna, a detale takie jak lusterka, alufelgi czy zespoły oświetleniowe nie wyróżniałyby się wśród innych samochodów w salonie Hondy. Samochód ma nawet komplet normalnych opon Continental SportContact 6.
"Honda zawsze była zaangażowana w tworzenie samochodów sportowych" - powiedział Mibe. "A słowo 'preludium' oznacza 'wstępny lub poprzedzający występ'. Ten model stanie się preludium dla naszych przyszłych modeli, które odziedziczą "radość z jazdy" w erze elektrycznej i będą ucieleśnieniem niezmiennego sportowego nastawienia Hondy. Prelude Concept to specjalistyczny model sportowy oferujący ekscytujące wrażenia, które sprawią, że będziesz chciał jeździć bez końca".
Cztery poprzednie generacje Prelude utożsamiamy z wyrafinowaniem technicznym, gdyż debiutująca w latach 80. Honda była pierwszym na świecie autem z mechanicznym, czterokołowym układem kierowniczym, a silnik wyposażono w opatentowaną przez producenta technologię spalania CVCC.
Prelude nigdy nie była samochodem stricte sportowym - nigdy nie było wersji Type R - ale jej przednionapędowe podwozie i czterocylindrowe, wysokoobrotowe silniki zebrały w tamtym okresie mnóstwo pochwał. Wygląda na to, że Honda zamierza podkręcić emocje o jeden lub dwa stopnie wprowadzając do gamy całkowicie nową Prelude piątej generacji.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.
Audi S3 po liftingu zyskało na dynamice jazdy i znacząco zbliżyło się do Mercedesa-AMG A35.
Brytyjski Kingsley wprowadza serię personalizowanych Defenderów V8 w wersjach 90 i 110.
Nomad z napędem elektrycznym to najnowszy pomysł Ariela na uniwersalne buggy do zabawy w terenie.
Aquaracer Professional 300 w wersjach Date i GMT, oddaje hołd tym, którzy odpowiadają na wezwanie natury.