Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Sportowe coupe są ostatnio w odwrocie, ale Honda chce przełamać ten trend z pomocą nowej Prelude EV.
"Niezwykłe emocje, których nigdy wcześniej nie czułeś" - takimi słowami dyrektor generalny Hondy Toshihiro Mibe opisał co nowa Prelude zaoferuje klientom. To na razie tylko koncept, ale Prelude jest prekursorem ery zelektryfikowanych samochodów sportowych i hot hatchy Hondy, który może pewnego dnia wejść do produkcji seryjnej.
Na poparcie tych odważnych słów Honda nie podała jeszcze żadnych szczegółów technicznych, ale Mibe wspomniał, że klienci powinni "mieć wysokie oczekiwania" wobec modelu. Trudno o jaśniejszą sugestię, że będzie wersja produkcyjna.
Już teraz koncepcyjna Honda Prelude EV nie wygląda jak typowy samochód pokazowy. Sylwetka auta jest dość konwencjonalna, a detale takie jak lusterka, alufelgi czy zespoły oświetleniowe nie wyróżniałyby się wśród innych samochodów w salonie Hondy. Samochód ma nawet komplet normalnych opon Continental SportContact 6.
"Honda zawsze była zaangażowana w tworzenie samochodów sportowych" - powiedział Mibe. "A słowo 'preludium' oznacza 'wstępny lub poprzedzający występ'. Ten model stanie się preludium dla naszych przyszłych modeli, które odziedziczą "radość z jazdy" w erze elektrycznej i będą ucieleśnieniem niezmiennego sportowego nastawienia Hondy. Prelude Concept to specjalistyczny model sportowy oferujący ekscytujące wrażenia, które sprawią, że będziesz chciał jeździć bez końca".
Cztery poprzednie generacje Prelude utożsamiamy z wyrafinowaniem technicznym, gdyż debiutująca w latach 80. Honda była pierwszym na świecie autem z mechanicznym, czterokołowym układem kierowniczym, a silnik wyposażono w opatentowaną przez producenta technologię spalania CVCC.
Prelude nigdy nie była samochodem stricte sportowym - nigdy nie było wersji Type R - ale jej przednionapędowe podwozie i czterocylindrowe, wysokoobrotowe silniki zebrały w tamtym okresie mnóstwo pochwał. Wygląda na to, że Honda zamierza podkręcić emocje o jeden lub dwa stopnie wprowadzając do gamy całkowicie nową Prelude piątej generacji.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.