Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Bentley Continental GT - gdy luksus spotyka się z osiągami

Bentley stworzył prawdopodobnie najbardziej kompletne GT na rynku, dodatkowo pełne luksusu i prestiżu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

22 października 2023
  1. 1.Bentley Continental GT -wprowadzenie
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
  8. 8.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Bentley Continental GT test nagłówkowe
55
Ocena Evo
Cena:
od 1,15 mln zł
dobre prowadzenie jak na tak duży samochód; świetne osiągi; ogólne dopracowanie; jakość wykonania wnętrza
W12 nie jeździ tak dobrze jak V8; wydaje się że podwozie spokojnie mogłoby być sztywniejsze

W wielu aspektach obecnie produkowany Bentley Continental GT wciąż przypomina generację sprzed 20 lat. Niezmiennie korzysta on z podzespołów wielu różnych marek koncernu VAG, ma przytulną czteroosobową kabinę i odznacza się poczuciem prestiżu i dopracowaniem godnym historycznego logo na klapie bagażnika.

Mimo wszystko nie posuniemy się do stwierdzenia, że obecny GT to mocno zmodernizowany, ale jednak ten sam tępawy w prowadzeniu gran tourer. Współczesne wcielenie coupe Bentleya to o wiele lepszy kawał auta. Szybszy,  dynamicznie kompetentny i dający większą radość z jazdy niż kiedykolwiek wcześniej, nowy Continental jest najlepszym świadectwem potęgi grupy Volkswagena w dziedzinie rozwoju i wykonania, jeśli tylko ma ona jasny, przemyślany plan i środki.

Największą zmianą w nowym GT jest platforma Panamery dostosowana ściśle pod wymagania marki Bentley.

Obszar największej poprawy i źródło wszystkich nowych zdolności Bentleya kryje się w układzie jezdnym współdzielonym z Porsche Panamerą. W efekcie nowy model lepiej radzi sobie w kategoriach typowych dla segmentu GT, a jego “tylnonapędowa” sylwetka (choć oczywiście wszystkie CGT mają napęd 4x4) z długą maską, opadającą linią dachu i muskularnym nadwoziem to tylko wierzchołek góry lodowej wszelkich udoskonaleń składających się na ten samochód.

Bentley Continental GT overview
55
Reklama

Nowy Continental ponownie może mieć silnik W12 lub V8 - oba są podwójnie doładowane i mają więcej niż przyzwoite osiągi. Tradycyjnie można też wybrać nadwozie kabriolet (Continental GTC) lub limuzynę Flying Spur jeśli dwoje drzwi i klasyczne nadwozie typu coupe nie są odpowiednie na twoje potrzeby.

Bentley Continental GT - kategorie

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne - V8 ma większą charyzmę, ale W12 to rynkowy endemit o niesamowitej mocy.
Osiągi i czas 0-100 - wszystkie wersje Continentala GT mają ogromną moc i potrafią maskować dużą masę auta.
Prowadzenie i tłumienie - w końcu CGT prowadzi się jak na GT przystało. Prawdziwa radość z szybkiej jazdy nie jest popsuta wysoką masą.
Zużycie paliwa i koszty eksploatacji - jeśli nie potrafisz zejść poniżej 15 litrów to źle się za to zabierasz. Continental V8 potrafi być stosunkowo oszczędny.
Wnętrze i technologia - wizytówka Continentala GT. Wzorowa jakość wykończenia i materiały z najwyższej półki oraz dyskretnie działająca elektronika.
Design - od 20 lat pozostaje tak samo kontrowersyjny - albo jest dobry albo kiepski, w zależności w której drużynie grasz.
Ceny, wyposażenie i konkurencja - porównanie oferty rynkowej z rywalami

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Lotus Evija X na torze Nürburgring
Lotus / Evija
Lotus Evija X to drugi najszybszy “elektryk” na Nürburgringu

Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.

27 kwietnia 2024
MG Cyberster cenniki
MG / Cyberster
MG Cyberster wchodzi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii

W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.

26 kwietnia 2024
Land Rover Defender OCTA teaser
Land Rover / Defender
Land Rover Defender OCTA z podwójnie uturbionym V8 zadebiutuje 3 lipca

OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.

26 kwietnia 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
2024 Tesla Model 3 Performance premiera
Tesla / Model 3
Debiutuje nowa Tesla Model 3 w sportowej wersji Performance

Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.

25 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024