Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Bentley Continental GT - gdy luksus spotyka się z osiągami

Bentley stworzył prawdopodobnie najbardziej kompletne GT na rynku, dodatkowo pełne luksusu i prestiżu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

22 października 2023
  1. 1.Bentley Continental GT -wprowadzenie
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
  8. 8.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Bentley Continental GT test nagłówkowe
54
Ocena Evo
Cena:
od 1,15 mln zł
dobre prowadzenie jak na tak duży samochód; świetne osiągi; ogólne dopracowanie; jakość wykonania wnętrza
W12 nie jeździ tak dobrze jak V8; wydaje się że podwozie spokojnie mogłoby być sztywniejsze

W wielu aspektach obecnie produkowany Bentley Continental GT wciąż przypomina generację sprzed 20 lat. Niezmiennie korzysta on z podzespołów wielu różnych marek koncernu VAG, ma przytulną czteroosobową kabinę i odznacza się poczuciem prestiżu i dopracowaniem godnym historycznego logo na klapie bagażnika.

Mimo wszystko nie posuniemy się do stwierdzenia, że obecny GT to mocno zmodernizowany, ale jednak ten sam tępawy w prowadzeniu gran tourer. Współczesne wcielenie coupe Bentleya to o wiele lepszy kawał auta. Szybszy,  dynamicznie kompetentny i dający większą radość z jazdy niż kiedykolwiek wcześniej, nowy Continental jest najlepszym świadectwem potęgi grupy Volkswagena w dziedzinie rozwoju i wykonania, jeśli tylko ma ona jasny, przemyślany plan i środki.

Największą zmianą w nowym GT jest platforma Panamery dostosowana ściśle pod wymagania marki Bentley.

Obszar największej poprawy i źródło wszystkich nowych zdolności Bentleya kryje się w układzie jezdnym współdzielonym z Porsche Panamerą. W efekcie nowy model lepiej radzi sobie w kategoriach typowych dla segmentu GT, a jego “tylnonapędowa” sylwetka (choć oczywiście wszystkie CGT mają napęd 4x4) z długą maską, opadającą linią dachu i muskularnym nadwoziem to tylko wierzchołek góry lodowej wszelkich udoskonaleń składających się na ten samochód.

Bentley Continental GT overview
54
Reklama
Reklama

Nowy Continental ponownie może mieć silnik W12 lub V8 - oba są podwójnie doładowane i mają więcej niż przyzwoite osiągi. Tradycyjnie można też wybrać nadwozie kabriolet (Continental GTC) lub limuzynę Flying Spur jeśli dwoje drzwi i klasyczne nadwozie typu coupe nie są odpowiednie na twoje potrzeby.

Bentley Continental GT - kategorie

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne - V8 ma większą charyzmę, ale W12 to rynkowy endemit o niesamowitej mocy.
Osiągi i czas 0-100 - wszystkie wersje Continentala GT mają ogromną moc i potrafią maskować dużą masę auta.
Prowadzenie i tłumienie - w końcu CGT prowadzi się jak na GT przystało. Prawdziwa radość z szybkiej jazdy nie jest popsuta wysoką masą.
Zużycie paliwa i koszty eksploatacji - jeśli nie potrafisz zejść poniżej 15 litrów to źle się za to zabierasz. Continental V8 potrafi być stosunkowo oszczędny.
Wnętrze i technologia - wizytówka Continentala GT. Wzorowa jakość wykończenia i materiały z najwyższej półki oraz dyskretnie działająca elektronika.
Design - od 20 lat pozostaje tak samo kontrowersyjny - albo jest dobry albo kiepski, w zależności w której drużynie grasz.
Ceny, wyposażenie i konkurencja - porównanie oferty rynkowej z rywalami

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025