Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Bentley Continental GT - gdy luksus spotyka się z osiągami

Bentley stworzył prawdopodobnie najbardziej kompletne GT na rynku, dodatkowo pełne luksusu i prestiżu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

22 października 2023
  1. 1.Bentley Continental GT -wprowadzenie
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
  8. 8.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Bentley Continental GT test nagłówkowe
54
Ocena Evo
Cena:
od 1,15 mln zł
dobre prowadzenie jak na tak duży samochód; świetne osiągi; ogólne dopracowanie; jakość wykonania wnętrza
W12 nie jeździ tak dobrze jak V8; wydaje się że podwozie spokojnie mogłoby być sztywniejsze

Continental W12 może być skonfigurowany tylko jako wersja Speed lub Mulliner - w obu przypadkach ma 659 KM. Bazowa wersja W12 o mocy 635 KM niedawno przestała być oferowana. Wszystkie wersje można mieć zarówno jako coupe jak i w wersji otwartej Convertible.

Bentley zaprojektował dla Continentala GT różne pakiety zawierające elementy estetyczne lub wyposażenie dodatkowe. Jeśli standardowe chromowane detale zewnętrzne nie są w twoim guście możesz zamówić pakiet Blackline, a dla wielbicieli karbonowych dokładek istnieje pakiet Styling. Jeśli wnętrze po wykorzystaniu wszystkich możliwych opcji nadal wydaje się zbyt skromne możesz też zamówić wykończenie niektórych elementów wnętrza diamentowym wzorem (Diamond Knurling Specification).

Na rok modelowy 2023 podstawowy model Bentleya z silnikiem V8 w wersji coupe kosztuje od 242 tysięcy euro (1,15 mln zł), a Speed zaczyna się od 265 tysięcy euro (1,26 mln zł). Najdroższy jest Mulliner w cenie około 300 tysięcy euro (1,43 mln zł). Kabriolety są droższe od coupe średnio o 25-30 tysięcy euro. Najdroższy w gamie Continental GTC Mulliner z silnikiem W12 to koszt mniej więcej 330 tysięcy euro (1,57 mln zł). Dalsza konfiguracja każdego z tych modeli może wynieść kolejne setki tysięcy złotych w zależności od rozmachu właściciela.

Bentley Continental GT ogólne
54

Najbardziej oczywistym rywalem jest Aston Martin DB12 (od 280 tys. euro - 1,34 mln zł). Także można go mieć w wersji  coupe i kabriolet (Volante), za to gama wersji nie jest aż tak szeroka, bo z oferty wyleciał silnik V12. Trzeba jednak pamiętać, że DB12 to typowe 2+2, tymczasem w Continentalu można faktycznie podróżować w 4 osoby. Opcją alternatywną może też być topowy Aston Martin DBS oparty jeszcze na DB11 - znacznie mocniejszy i bardziej sportowo nastawiony niż Continental - ale jest on sporo droższy nawet jeśli dodasz do swojego GT dużo opcji.

Reklama

Jeśli cenisz komfort wybierzesz Continentala, jeśli sport, lepsze będzie mniejsze i lżejsze Ferrari Roma.

Ferrari Roma przejęła część cech GT od schodzącego z rynku GTC4 Lusso. Jest to model o podobnej cenie, ale mniejszy niż Continental, za to spodoba się wszystkim tym, którzy tak jak my, bardziej cenią emocje za kierownicą niż absolutny luksus.

Wykraczając poza sztywne ramy samochodów GT widać wyraźnie, że segment ten w ostatnim czasie mocno ewoluował. Producenci wycinają z gamy typowe dwudrzwiowe coupe, a w ich miejsce proponują sportowe SUV-y lub czterodrzwiowe coupe-limuzyny dające oprócz charakteru GT także walory użytkowe. Mercedes-Benz w nowej generacji klasy S zrezygnował z coupe, a jej miejsce częściowo zajmuje AMG GT 4-door. Ewentualną konkurencją dla Continentala może być jeszcze nowy SL, który w tej generacji zyskał kabinę 2+2.

Za pewien rodzaj auta GT można też uznać Porsche Panamerę w jednej z najmocniejszych wersji np. Turbo S. Nieźle wypada też BMW M8 Competition, który w skrajnym przypadku dorówna ceną najtańszemu Bentleyowi, ale zarówno Porsche jak i BMW są zdecydowanie bardziej nastawione na sport.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Nowe Zenvo Aurora ma ponad dwa razy więcej mocy niż Ferrari 296

Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.

24 czerwca 2025
BMW tworzywa karbon kompozyt
BMW
UE rozważa bana na włókna węglowe, tymczasem BMW ma już zastępstwo

BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.

23 czerwca 2025
Dacia Duster 1.2 tce test
Dacia / Duster
Dacia Duster 1.2 TCe 130 - czy obroni się przed chińskim natarciem?

Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?

22 czerwca 2025
Volkswagen Golf GTI Edition 50 premiera
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 - pierwszy taki hot hatch od dekady

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

21 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

20 czerwca 2025
2025 Land Rover Defender Trophy Edition
Land Rover / Defender
Land Rover Defender 110 Trophy - z wielbłądami w tle

Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.

20 czerwca 2025
2025 HWA Evo restomod
Restomod
HWA będzie ścigać się restomodem stylizowanym na Mercedesa 190E Evo II

Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.

20 czerwca 2025