Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Bentley stworzył prawdopodobnie najbardziej kompletne GT na rynku, dodatkowo pełne luksusu i prestiżu.
Continental W12 może być skonfigurowany tylko jako wersja Speed lub Mulliner - w obu przypadkach ma 659 KM. Bazowa wersja W12 o mocy 635 KM niedawno przestała być oferowana. Wszystkie wersje można mieć zarówno jako coupe jak i w wersji otwartej Convertible.
Bentley zaprojektował dla Continentala GT różne pakiety zawierające elementy estetyczne lub wyposażenie dodatkowe. Jeśli standardowe chromowane detale zewnętrzne nie są w twoim guście możesz zamówić pakiet Blackline, a dla wielbicieli karbonowych dokładek istnieje pakiet Styling. Jeśli wnętrze po wykorzystaniu wszystkich możliwych opcji nadal wydaje się zbyt skromne możesz też zamówić wykończenie niektórych elementów wnętrza diamentowym wzorem (Diamond Knurling Specification).
Na rok modelowy 2023 podstawowy model Bentleya z silnikiem V8 w wersji coupe kosztuje od 242 tysięcy euro (1,15 mln zł), a Speed zaczyna się od 265 tysięcy euro (1,26 mln zł). Najdroższy jest Mulliner w cenie około 300 tysięcy euro (1,43 mln zł). Kabriolety są droższe od coupe średnio o 25-30 tysięcy euro. Najdroższy w gamie Continental GTC Mulliner z silnikiem W12 to koszt mniej więcej 330 tysięcy euro (1,57 mln zł). Dalsza konfiguracja każdego z tych modeli może wynieść kolejne setki tysięcy złotych w zależności od rozmachu właściciela.
Najbardziej oczywistym rywalem jest Aston Martin DB12 (od 280 tys. euro - 1,34 mln zł). Także można go mieć w wersji coupe i kabriolet (Volante), za to gama wersji nie jest aż tak szeroka, bo z oferty wyleciał silnik V12. Trzeba jednak pamiętać, że DB12 to typowe 2+2, tymczasem w Continentalu można faktycznie podróżować w 4 osoby. Opcją alternatywną może też być topowy Aston Martin DBS oparty jeszcze na DB11 - znacznie mocniejszy i bardziej sportowo nastawiony niż Continental - ale jest on sporo droższy nawet jeśli dodasz do swojego GT dużo opcji.
Ferrari Roma przejęła część cech GT od schodzącego z rynku GTC4 Lusso. Jest to model o podobnej cenie, ale mniejszy niż Continental, za to spodoba się wszystkim tym, którzy tak jak my, bardziej cenią emocje za kierownicą niż absolutny luksus.
Wykraczając poza sztywne ramy samochodów GT widać wyraźnie, że segment ten w ostatnim czasie mocno ewoluował. Producenci wycinają z gamy typowe dwudrzwiowe coupe, a w ich miejsce proponują sportowe SUV-y lub czterodrzwiowe coupe-limuzyny dające oprócz charakteru GT także walory użytkowe. Mercedes-Benz w nowej generacji klasy S zrezygnował z coupe, a jej miejsce częściowo zajmuje AMG GT 4-door. Ewentualną konkurencją dla Continentala może być jeszcze nowy SL, który w tej generacji zyskał kabinę 2+2.
Za pewien rodzaj auta GT można też uznać Porsche Panamerę w jednej z najmocniejszych wersji np. Turbo S. Nieźle wypada też BMW M8 Competition, który w skrajnym przypadku dorówna ceną najtańszemu Bentleyowi, ale zarówno Porsche jak i BMW są zdecydowanie bardziej nastawione na sport.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.