Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Bentley stworzył prawdopodobnie najbardziej kompletne GT na rynku, dodatkowo pełne luksusu i prestiżu.
Bentley Continental GT i GTC napędzany jest jednym z dwóch silników: V8 lub W12. Ten drugi ma 6 litrów pojemności i dwie turbiny. Parametry bazowe są takie same jak w starych jednostkach W12, ale to całkowicie nowa konstrukcja dostosowana do Bentleya, gdyż Audi i inne marki Volkswagena już wycofały się ze stosowania 12-cylindrowych silników.
Zmiany wewnątrz silnika obejmują dalszy rozwój systemu zmiennych faz rozrządu i kolejności zapłonu, dzięki czemu silnik jest bardziej płynny, a jednocześnie daje bardziej sportowe odczucia. Moc jest imponująca - wynosi 659 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy 900 Nm płynie szerokim strumieniem między 1500 a 5000 obr./min.
Drugi z silników - V8 - jest znacznie szerzej stosowany, gdyż występuje w różnych modelach Audi RS, Porsche i Lamborghini Urus. W Continentalu ma indywidualne mapowanie, ale parametry są identyczne jak w Cayenne Turbo - 550 KM przy 6000 obr./min. i 770 Nm w zakresie 2000-4500 obr./min.
Oba silniki współpracują z dwusprzęgłową, ośmiobiegową przekładnią i napędem na wszystkie koła o zdecydowanie tylnonapędowej naturze. Dwusprzęgłowa skrzynia w luksusowym wozie nie wygląda na idealny wybór, ale akurat w tym przypadku jest klasą sama dla siebie, gdyż pracuje gładko i szybko.

Inżynierowie Bentleya nie musieli robić wszystkich części samodzielnie, bo pochodzą one z wielkich magazynów Volkswagena, dlatego od razu zostali zaangażowani, wraz z Porsche, w proces kalibracji podwozia do nowej generacji Continentala. Dzięki temu mogli uzyskać dokładnie to, czego oczekiwali.
Silnik osadzono około 150 mm bardziej w głąb podwozia niż wcześniej i samo to robi gigantyczną różnicę w rozkładzie mas auta. Z przodu zastosowano podwójne wahacze zawieszenia, z tyłu układ wielowahaczowy, a za tłumienie odpowiada trójkomorowy system pneumatyczny z aktywną stabilizacją przechyłów i instalacją 48V.
Wersja Speed nieco różni się mechanicznie od reszty, gdyż dodano do niej elektronicznie sterowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu na tylnej osi. Brzmi to niedorzecznie, bo samochód ma napęd na wszystkie koła, lecz dramatycznie zmienia zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach. Jest po prostu bardziej stabilny, a jeśli masz ochotę postawić go bokiem, nie ma drugiego auta o masie 2240 kg, które tak dobrze czuje się na lekkiej kontrze w zakręcie. GT S z V8 nie ma na pokładzie elektronicznego dyferencjału, ale wyróżnikiem tej wersji także jest aktywny system niwelowania przechyłów. Wszystkie modele z V8 są lżejsze niż z W12, a w najlepszym możliwym wydaniu ich masa wynosi 2165 kg.

Hamulce należą do największych wśród samochodów produkcyjnych, bo stalowe wentylowane tarcze Continentala mają 420 mm średnicy z przodu i 380 mm z tyłu. Dodatkowo można do Speeda dokupić tarcze ceramiczne w rozmiarze 440 i 410 mm, które dumnie noszą tytuł największych hamulców na rynku. Niezależnie czy mowa o tarczach stalowych czy ceramicznych zaciski przednie mają aż 10 tłoczków z przodu i 4 z tyłu.
Podobnie jak poprzednio każdy Continental GT ma napęd na cztery koła, co nie dziwi w przypadku tak dużego momentu obrotowego dostępnego od niskich obrotów. Nastąpiła jednak radykalna zmiana w sposobie dystrybucji momentu obrotowego między osiami. Kluczem do sterowania tym procesem są tryby jazdy, dzięki którym natura Bentleya może się płynnie zmieniać w zależności od potrzeb.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.