Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Poznaliśmy wnętrze nowego Porsche Cayenne. “Ekranoza” na całego

W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 września 2025
2026 Porsche Cayenne EV wnętrze
10

Powoli opada zasłona kryjąca nowe Porsche Cayenne - niemiecka marka pochwaliła się wyglądem wnętrza auta. My już mieliśmy próbkę tego co przygotowało Porsche podczas zapoznania z systemem bezprzewodowej ładowarki do samochodu, gdy maskowanie wnętrza zsunęło się ukazując zakrzywiony ekran centralny. Teraz mamy już oficjalne zdjęcia czegoś, co producent nazywa “wnętrzem przyszłości Porsche”. Jak się okazuje, inspiracją dla tego kokpitu było chyba Picadilly Circus.

Nie da się tego przeoczyć ani pominąć. Pierwszą rzeczą jaką widać na tych zdjęciach jest zestaw kilku ekranów dotykowych z największym, zagiętym, centralnie pośrodku (Porsche nazywa go “pływającym ekranem”). Chociaż to w zasadzie jeden ekran, oprogramowanie sterujące rozdziela jego obszary, więc dolnym rejonem operuje się niezależnie od górnego. Ekran ten wykonano w technologii OLED i podobno jest to największa taka jednostka w historii Porsche. Na szczęście poniżej znalazło się miejsce dla kilku fizycznych przycisków i pokręteł, w tym dla siły nawiewu i temperatury klimatyzacji. Po prawej mamy opcjonalny ekran pasażera z dostępem do funkcji rozrywkowych i niektórych elementów sterujących. Kierowca ma przed oczami nowy zakrzywiony ekran z interfejsem udającym analogowe zegary, z elementami sterującymi po bokach jak w Macanie i Taycanie.

Kokpit nowego Cayenne składa się z kilku ekranów. Największy, środkowy, jest zagięty w dolnej części.

Z listy opcji będzie można wybrać też head-up display z rozszerzoną rzeczywistością. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się który dział imperium Porsche jest dokładnie na przeciwnym końcu skali w stosunku do departamentu GT Andreasa Preuningera, może to być ten dział, w którym zrodziły się te wszystkie ekrany. Nie jesteśmy pewni, bo równie blisko jest biuro projektowe ubrań z linii Porsche Design.

Co z elementami wnętrza innymi niż cyfrowe? Hardkorowi fani Cayenne pewnie będą ubolewać nad brakiem uchwytów na konsoli środkowej. Zamiast nich pod głównym ekranem znalazł się schowek na drobiazgi oflankowany plastikami łączącymi deskę z czymś, co normalnie nazwalibyśmy tunelem skrzyni biegów. Porsche chwali się między innymi ogrzewaniem powierzchniowym dla pasażerów z przodu, które obejmuje nie tylko siedziska i oparcia foteli, ale też podłokietniki i część boczków drzwi.

Reklama
2026 Porsche Cayenne ekrany
10

Co do tej pory wiemy o nadchodzącej generacji popularnego SUV-a? Przyszłe Porsche Cayenne będzie korzystać ze zmodernizowanej architektury PPE znanej już z nowego Macana, której nazwa kodowa to K1. Podobnie jak Macan EV, nowe Cayenne nie wyprze całkowicie swojego spalinowego odpowiednika, a raczej uzupełni jego ofertę. Rozwój istniejących wariantów spalinowych i hybrydowych wciąż trwa, a firma nadal planuje “poważne inwestycje” w tradycyjne formy napędu, aby przetrwały one do czasów wejścia kolejnych norm emisji dla silników spalinowych. W ten sposób marka chce pozostać otwarta na tak szeroką grupę odbiorców jak to tylko możliwe.

Kamuflaż nadal nie zdradza wielu tajemnic nowego Cayenne, ale już możemy przyjrzeć się sylwetce SUV-a Porsche.

Nie znamy jeszcze żadnych twardych danych na temat technologii, ale Cayenne będzie większe i cięższe niż Macan EV (który w najbardziej korzystnym przypadku waży 2220 kg), co może skłonić producenta do zastosowania większej pojemności baterii, aby poprawić zasięg. Przykładowo Macan 4 oferuje 95 kWh i zasięg dochodzący do 614 km. Prędkość ładowania będzie taka sama lub wyższa niż 270 kW w mniejszym z SUV-ów Porsche.

Na pewno w ofercie znajdzie się niedawno zaprezentowany system bezprzewodowego ładowania. Znamy nawet jego cenę - 7 tys. euro - na którą składa się niezbędne wyposażenie w samochodzie oraz podkładka ładująca. Właściciele Cayenne będą mogli parkować swoje auto nad taką podkładką, aby naładować baterię bezprzewodowo z mocą do 11 kW. Eliminuje to potrzebę wpinania auta do sieci czy podejmowania jakiegokolwiek wysiłku związanego z tym procesem.

2026 Porsche Cayenne EV design tył
10
Reklama

Jako pierwsze na rynek trafią odmiany Cayenne “Turbo”. Tak było z Macanem i Taycanem - pierwszeństwo w premierach miały wyższe (bardziej dochodowe) odmiany, a później oferta była uzupełniana “w dół” o coraz słabsze, wolumenowe wersje z lepszym zasięgiem.

Nie widzimy konieczności, aby Cayenne próbowało za wszelką cenę pobić parametry ponad 900-konnego Lotusa Eletre R, więc wariant Turbo S pewnie dostanie w okolicach 800 koni mechanicznych. Prawdopodobnie właśnie taką wersję widzimy na ujawnionych zdjęciach wnętrza, o czym świadczy wykończenie firmowych emblematów w kolorze “Turbonite”.

Cayenne Electric będzie uzupełnieniem oferty - równolegle Porsche będzie oferować modele spalinowe i hybrydowe.

W droższych odmianach Cayenne należy spodziewać się obecności elektronicznie sterowanego dyferencjału z blokadą na tylnej osi, podobnie jak teraz ma to miejsce w Macanie 4S i Turbo. Na pewno zobaczymy też skrętną tylną oś, amortyzatory PASM i pneumatyczne sprężyny.

2026 Porsche Cayenne EV kierowca testowy
10

Na temat designu Cayenne Electric nie da się w tym momencie za dużo powiedzieć. Jest prawie pewne, że wiele elementów już widzieliśmy w Macanie, ale w Cayenne będa one jeszcze mocniej rozwinięte. Prototyp ma szerokie tylne światło i większe oraz szersze reflektory przednie. W przeciwieństwie do Macana światła mijania nie są u dołu w zderzaku, nie ma też podziału na zespół główny i światła dzienne. Cayenne wydaje się mieć bardziej klasyczny układ z zespołem reflektorów pod jednym kloszem.

Nowe Porsche Cayenne Electric zadebiutuje przed końcem 2025 roku, a jego sprzedaż ruszy między drugim, a trzecim kwartałem 2026 roku. Pytanie brzmi: czy ludzie będą go kupować?

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Klasyczne BMW zestawione z sylwetkami ubrań PTRLSM w minimalistycznym studiu
Kultura
Społeczności, które zmieniają motoryzację

Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji

16 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
FKA twigs pokryta ziemią i piaskiem, w pozie odwołującej się do surowej, pierwotnej natury żywiołu ziemi
Prezentacja Partnera
Cztery żywioły. Kalendarz Pirelli 2026

Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.

5 grudnia 2025
Morgan 25 lat z BMW
Morgan
Morgan świętuje 25 lat współpracy z BMW

Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.

17 grudnia 2025
Samochód sportowy zabezpieczony powłokami Ceramic Pro z linią kosmetyków Spectrum na tylnym skrzydle
Prezentacja Partnera
Czy to początek nowej ery zabezpieczania samochodów?

Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.

17 grudnia 2025
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Przedni widok GAC Hyptec HT na brukowanej drodze, ujęcie 3/4
Prezentacja Partnera
GAC Hyptec HT – chiński elektryczny SUV, który rozumie Europę

Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl. 

16 grudnia 2025
Klasyczne BMW zestawione z sylwetkami ubrań PTRLSM w minimalistycznym studiu
Kultura
Społeczności, które zmieniają motoryzację

Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji

16 grudnia 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Audi ujawnia sponsora tytularnego zespołu F1 i datę prezentacji bolidu

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

16 grudnia 2025
Porsche 911 GT3 Touring 90 F.A.
Porsche / 911 GT3 Touring
To wyjątkowe GT3 powstało na cześć twórcy projektu oryginalnego 911

F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.

15 grudnia 2025
Brabus 900 Superblack Bentley GT
Bentley / Continental GT
Brabus wziął się za Bentleya - ma 900 KM w coupe lub kabriolecie

Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.

15 grudnia 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025