Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Lotus porządkuje gamę Emeyi i Eletre. Ceny w dół

Lotus upraszcza nazewnictwo wewnątrz gamy Emeyi i Eletre oraz wprowadza nowe wersje wyposażenia.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

2 kwietnia 2025
Lotus Emeya Eletre gama modeli
3

Modele z serii “lifestyle” Lotusa, czyli Emeya (rywal Porsche Taycan) oraz SUV Eletre (odpowiednik Cayenne), będą miały bardziej uporządkowane nazewnictwo. Żegnamy hierarchię trzech wersji z podziałem na model bazowy, pośredni “S” i topowy “R” z mocniejszym napędem (900 KM). Zamiast tego Lotus proponuje nazwy wersji wyposażenia nawiązujące w większym stopniu do historii marki, czyli coś, co już wcześniej wprowadzono dla coupe Emira.

Wersje Eletre i Emeya będą teraz podzielone na poziomy “600” i “900” według mocy osiąganych przez ich elektryczne napędy. Później klienci będą wybierać jedną z kilku linii wyposażenia - bazową, GT, GT SE lub Sport SE dla wersji 600 albo Sport lub Sport Carbon dla 900.

Na rok modelowy 2026 Lotus proponuje nową organizację gamy modelowej dla Emeyi i Eletre.

Według tej nomenklatury podstawowy SUV brytyjskiej marki nazywa się teraz Eletre 600. Kolejne w gamie Eletre 600 GT wnosi między innymi asystenta jazdy po autostradzie, pakiet parkingowy, sześciotłoczkowe hamulce i 22-calowe felgi. Eletre 600 GT SE ma dodatkowo szklany dach, audio Kef Reference, oświetlenie nastrojowe i podświetlane progi. Najwyższą wersją wśród gamy 600 jest Sport SE z pakietem Dynamic Handling, aktywnym tylnym skrzydłem, fotelami komfortowymi z masażem i wentylacją oraz dociąganiem drzwi.

Lotus Emeya rok modelowy 2026
3

Eletre 900 startuje od wersji Sport, gdzie wszystkie wymienione wyżej elementy są w standardzie. Topowa odmiana Sport Carbon, jak wskazuje nazwa, różni się przede wszystkim karbonowymi ozdobami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Emeya ma bardzo zbliżoną ofertę, różni się jedynie obecnością bardziej rozbudowanej aktywnej aerodynamiki (dyfuzor plus przedni pas) w wersjach 600 Sport SE oraz topowej 900 Sport Carbon.

Zmianom w gamie Lotusa Emeya/Eletre towarzyszą obniżki cen. W UK bazowe wersje potaniały o 5760 funtów.

Reklama

Efekt? Hierarchia obu modeli jest teraz nieco trudniejsza do przyswojenia, a optymalnym wyborem dla większości odbiorców pewnie nadal będzie któraś z bogatych odmian gamy “600”. Naszym faworytem jest tu Sport SE - nadal sporo mocy, bo 609 KM, ale wydajność lepsza niż topowe wersje, za to pakiet Dynamic Handling (skrętna tylna oś i aktywne stabilizatory) i fotele z masażem tworzą ciekawy miks cech.

Lotus Eletre rok modelowy 2026
3

Plusem nowego porządku w gamie Lotusa są obniżki cen. Bazowa Emeya 600 lub Eletre 600 kosztują teraz w UK 84 990 funtów (424 tys. zł), 5760 funtów mniej niż dotychczas. Optymalna naszym zdaniem Emeya 600 Sport SE to wydatek 104 990 funtów (523 tys. zł). Nie zmieniła się za to wydajność napędu AWD z dwoma silnikami wciąż bazującego na baterii 102 kWh (Emeya) lub 112 kWh (Eletre).

Wiemy jednak, że i w tej materii Lotus szykuje zmiany. W ciągu dwóch najbliższych lat Brytyjczycy chcą wprowadzić na rynek Emeyę i Eletre z napędem Hyper Hybrid, gdzie dodatkowy silnik spalinowy będzie pełnił rolę range extendera. Zasięg elektrycznych modeli wspartych spalinowym generatorem miałby wynosić około 1100 km, czyli “dwukrotnie więcej niż obecnie”, cytując Dana Balmera, dyrektora generalnego Lotus Cars Europe.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025