Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
Kup EVO Magazine - kliknij
Reklama
Kup EVO Magazine

Lotus porządkuje gamę Emeyi i Eletre. Ceny w dół

Lotus upraszcza nazewnictwo wewnątrz gamy Emeyi i Eletre oraz wprowadza nowe wersje wyposażenia.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

2 kwietnia 2025
Lotus Emeya Eletre gama modeli
3

Modele z serii “lifestyle” Lotusa, czyli Emeya (rywal Porsche Taycan) oraz SUV Eletre (odpowiednik Cayenne), będą miały bardziej uporządkowane nazewnictwo. Żegnamy hierarchię trzech wersji z podziałem na model bazowy, pośredni “S” i topowy “R” z mocniejszym napędem (900 KM). Zamiast tego Lotus proponuje nazwy wersji wyposażenia nawiązujące w większym stopniu do historii marki, czyli coś, co już wcześniej wprowadzono dla coupe Emira.

Wersje Eletre i Emeya będą teraz podzielone na poziomy “600” i “900” według mocy osiąganych przez ich elektryczne napędy. Później klienci będą wybierać jedną z kilku linii wyposażenia - bazową, GT, GT SE lub Sport SE dla wersji 600 albo Sport lub Sport Carbon dla 900.

Na rok modelowy 2026 Lotus proponuje nową organizację gamy modelowej dla Emeyi i Eletre.

Reklama

Według tej nomenklatury podstawowy SUV brytyjskiej marki nazywa się teraz Eletre 600. Kolejne w gamie Eletre 600 GT wnosi między innymi asystenta jazdy po autostradzie, pakiet parkingowy, sześciotłoczkowe hamulce i 22-calowe felgi. Eletre 600 GT SE ma dodatkowo szklany dach, audio Kef Reference, oświetlenie nastrojowe i podświetlane progi. Najwyższą wersją wśród gamy 600 jest Sport SE z pakietem Dynamic Handling, aktywnym tylnym skrzydłem, fotelami komfortowymi z masażem i wentylacją oraz dociąganiem drzwi.

Lotus Emeya rok modelowy 2026
3

Eletre 900 startuje od wersji Sport, gdzie wszystkie wymienione wyżej elementy są w standardzie. Topowa odmiana Sport Carbon, jak wskazuje nazwa, różni się przede wszystkim karbonowymi ozdobami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Emeya ma bardzo zbliżoną ofertę, różni się jedynie obecnością bardziej rozbudowanej aktywnej aerodynamiki (dyfuzor plus przedni pas) w wersjach 600 Sport SE oraz topowej 900 Sport Carbon.

Zmianom w gamie Lotusa Emeya/Eletre towarzyszą obniżki cen. W UK bazowe wersje potaniały o 5760 funtów.

Reklama

Efekt? Hierarchia obu modeli jest teraz nieco trudniejsza do przyswojenia, a optymalnym wyborem dla większości odbiorców pewnie nadal będzie któraś z bogatych odmian gamy “600”. Naszym faworytem jest tu Sport SE - nadal sporo mocy, bo 609 KM, ale wydajność lepsza niż topowe wersje, za to pakiet Dynamic Handling (skrętna tylna oś i aktywne stabilizatory) i fotele z masażem tworzą ciekawy miks cech.

Lotus Eletre rok modelowy 2026
3

Plusem nowego porządku w gamie Lotusa są obniżki cen. Bazowa Emeya 600 lub Eletre 600 kosztują teraz w UK 84 990 funtów (424 tys. zł), 5760 funtów mniej niż dotychczas. Optymalna naszym zdaniem Emeya 600 Sport SE to wydatek 104 990 funtów (523 tys. zł). Nie zmieniła się za to wydajność napędu AWD z dwoma silnikami wciąż bazującego na baterii 102 kWh (Emeya) lub 112 kWh (Eletre).

Wiemy jednak, że i w tej materii Lotus szykuje zmiany. W ciągu dwóch najbliższych lat Brytyjczycy chcą wprowadzić na rynek Emeyę i Eletre z napędem Hyper Hybrid, gdzie dodatkowy silnik spalinowy będzie pełnił rolę range extendera. Zasięg elektrycznych modeli wspartych spalinowym generatorem miałby wynosić około 1100 km, czyli “dwukrotnie więcej niż obecnie”, cytując Dana Balmera, dyrektora generalnego Lotus Cars Europe.

Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X pobiła czas Mustanga GTD na Nürburgringu

…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.

1 sierpnia 2025
Porsche 911 Flachbau spyshot
Porsche / 911
Porsche pracuje nad nowym 911 “Flachbau” na bazie starego 991 GT2 RS

Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?

28 sierpnia 2025
2027 Volkswagen Golf R spyshot
Volkswagen / Golf
Volkswagen testuje dużo mocniejszą i szybszą wersję Golfa R

Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.

27 sierpnia 2025
2025 Nissan GT-R koniec produkcji
Nissan / GT-R
Po 18 latach zakończyła się produkcja Nissana GT-R

Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.

27 sierpnia 2025
Audi RS3 GT spyshot news
Audi / RS3
Nowe Audi RS3 GT będzie pożegnaniem z pięciocylindrowym silnikiem

Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.

26 sierpnia 2025
2025 Porsche 911 992.2 GT3 RS spyshot
Porsche / 911 GT3 RS
Porsche 992.2 GT3 RS tuż przed premierą - zdjęcia

Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.

25 sierpnia 2025
Alpine Alpenglow wodór
Alpine
Alpine chce zachować silniki spalinowe, dlatego pracuje nad wodorem

Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.

25 sierpnia 2025
Volkswagen Tiguan test PL
Volkswagen / Tiguan
Volkswagen Tiguan R-Line - najchętniej wybierany model w najrzadziej wybieranej wersji

Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.

20 sierpnia 2025
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo
Opel / Corsa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo - cyfrowa zapowiedź hot hatcha Opla

Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.

20 sierpnia 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno – nowe limitowane Lamborghini V12 (2025)

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

19 sierpnia 2025
GMSV S1 LM główne
Gordon Murray Automotive
Dwa nowe modele Gordona Murraya. Jeden wygląda zupełnie jak McLaren F1

Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.

19 sierpnia 2025
Ringbrothers Octavia aston martin dbs
Restomod
To nowy restomod Aston Martina, choć nazwa może sugerować co innego

Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…

18 sierpnia 2025
Longbow zapowiedź
Longbow
Ta brytyjska firma może przejąć filozofię lekkości Lotusa

Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.

18 sierpnia 2025