Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Lotus upraszcza nazewnictwo wewnątrz gamy Emeyi i Eletre oraz wprowadza nowe wersje wyposażenia.
Modele z serii “lifestyle” Lotusa, czyli Emeya (rywal Porsche Taycan) oraz SUV Eletre (odpowiednik Cayenne), będą miały bardziej uporządkowane nazewnictwo. Żegnamy hierarchię trzech wersji z podziałem na model bazowy, pośredni “S” i topowy “R” z mocniejszym napędem (900 KM). Zamiast tego Lotus proponuje nazwy wersji wyposażenia nawiązujące w większym stopniu do historii marki, czyli coś, co już wcześniej wprowadzono dla coupe Emira.
Wersje Eletre i Emeya będą teraz podzielone na poziomy “600” i “900” według mocy osiąganych przez ich elektryczne napędy. Później klienci będą wybierać jedną z kilku linii wyposażenia - bazową, GT, GT SE lub Sport SE dla wersji 600 albo Sport lub Sport Carbon dla 900.
Według tej nomenklatury podstawowy SUV brytyjskiej marki nazywa się teraz Eletre 600. Kolejne w gamie Eletre 600 GT wnosi między innymi asystenta jazdy po autostradzie, pakiet parkingowy, sześciotłoczkowe hamulce i 22-calowe felgi. Eletre 600 GT SE ma dodatkowo szklany dach, audio Kef Reference, oświetlenie nastrojowe i podświetlane progi. Najwyższą wersją wśród gamy 600 jest Sport SE z pakietem Dynamic Handling, aktywnym tylnym skrzydłem, fotelami komfortowymi z masażem i wentylacją oraz dociąganiem drzwi.

Eletre 900 startuje od wersji Sport, gdzie wszystkie wymienione wyżej elementy są w standardzie. Topowa odmiana Sport Carbon, jak wskazuje nazwa, różni się przede wszystkim karbonowymi ozdobami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Emeya ma bardzo zbliżoną ofertę, różni się jedynie obecnością bardziej rozbudowanej aktywnej aerodynamiki (dyfuzor plus przedni pas) w wersjach 600 Sport SE oraz topowej 900 Sport Carbon.
Efekt? Hierarchia obu modeli jest teraz nieco trudniejsza do przyswojenia, a optymalnym wyborem dla większości odbiorców pewnie nadal będzie któraś z bogatych odmian gamy “600”. Naszym faworytem jest tu Sport SE - nadal sporo mocy, bo 609 KM, ale wydajność lepsza niż topowe wersje, za to pakiet Dynamic Handling (skrętna tylna oś i aktywne stabilizatory) i fotele z masażem tworzą ciekawy miks cech.

Plusem nowego porządku w gamie Lotusa są obniżki cen. Bazowa Emeya 600 lub Eletre 600 kosztują teraz w UK 84 990 funtów (424 tys. zł), 5760 funtów mniej niż dotychczas. Optymalna naszym zdaniem Emeya 600 Sport SE to wydatek 104 990 funtów (523 tys. zł). Nie zmieniła się za to wydajność napędu AWD z dwoma silnikami wciąż bazującego na baterii 102 kWh (Emeya) lub 112 kWh (Eletre).
Wiemy jednak, że i w tej materii Lotus szykuje zmiany. W ciągu dwóch najbliższych lat Brytyjczycy chcą wprowadzić na rynek Emeyę i Eletre z napędem Hyper Hybrid, gdzie dodatkowy silnik spalinowy będzie pełnił rolę range extendera. Zasięg elektrycznych modeli wspartych spalinowym generatorem miałby wynosić około 1100 km, czyli “dwukrotnie więcej niż obecnie”, cytując Dana Balmera, dyrektora generalnego Lotus Cars Europe.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.