Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Bentley stworzył prawdopodobnie najbardziej kompletne GT na rynku, dodatkowo pełne luksusu i prestiżu.
Najmocniejsza wersja Speed z W12 ma według producenta spalanie średnie na poziomie 13,7 l/100 km i emisję 311 g CO2 na kilometr. W 2023 roku to niespotykane wyniki, więc nie spodziewajcie się Bentleya na liście najbardziej ekonomicznych aut na rynku.
Modele z silnikiem V8 są minimalnie lepsze z wynikiem dochodzącym do 12,1 l/100 km - ciekawe, że tyle samo producent podawał dla silników W12 gdy obowiązywała stara norma NEDC. Niezależnie od wybranego wariantu Bentley Continental sporo pali i nie jest samochodem tanim w utrzymaniu.
Brytyjski producent nie jest jednak całkowitym ignorantem w dziedzinie eco-friendly, bo zarówno silniki V8 jak i W12 wyposażono w rozwiązania mające na celu jak najmniejsze spalanie np. nowoczesny bezpośredni wtrysk paliwa, system dezaktywacji cylindrów i układ mild hybrid 48V. Wkrótce pojawi się nowy, hybrydowy Continental GT wzorem modelu Flying Spur. Innym aspektem ekologicznych ambicji firmy Bentley jest to, jak szybko zakład produkcyjny w Crewe zaadaptował się do działań niskoemisyjnych lub nawet neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Mimo to koszty życia z Bentleyem są wysokie - wszystko w tym samochodzie jest ogromne, zarówno w wymiarze fizycznym jak i technologicznym. Często Continental wyjeżdża z salonu na felgach w rozmiarze 22 cali z oponami 275 mm z przodu i 315 mm z tyłu. Tak duże opony produkują tylko producenci premium, a koszt kompletu letnich będzie oscylował w granicach 7-8 tysięcy złotych. Klocki hamulcowe i tarcze z racji rozmiaru także są drogie - na miejscu właściciela dwa razy bym się zastanowił zanim wyjechałbym tym 2,2-tonowym coupe na tor.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.