Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Alfa Romeo powraca do produkcji limitowanych supersamochodów, tym razem z dwoma rodzajami napędu.
Rok 2023 będzie niezwykle ważny dla Alfy Romeo. Pełną parą rusza produkcja crossovera Tonale, a już niedługo zobaczymy nowy supersamochód włoskiej marki. Tym samym Alfa wraca do produkcji ekskluzywnych modeli sportowych w stylu 8C z 2007 roku. Według oficjalnej zapowiedzi samochód zadebiutuje przed połową roku (nieoficjalnie w marcu) i będzie symbolicznym pomostem między dwoma epokami, bo powstanie od razu w dwóch wersjach - spalinowej i elektrycznej.
Limitowane modele specjalne to dla włoskiej marki nic nowego. Czasami przy ich tworzeniu Alfa korzystała z technologii i doświadczenia siostrzanych producentów. Tak było w 2007 roku gdy powstał model 8C Competizione powiązany z Maserati GranTurismo. Później były sportowe modele autorskie - 4C i Giulia GTAm. Zapowiadana nowość prawdopodobnie otrzyma oznaczenie 6C, ale pełna nazwa pozostanie tajemnicą do momentu oficjalnego debiutu.
Z wypowiedzi szefa marki, Jeana-Philippe’s Imparato, otrzymaliśmy w zeszłym roku potwierdzenie dwóch dostępnych napędów. Padła nawet sugestia, że nowy model będzie w jakimś stopniu bazował na aktualnym Samochodzie Roku Evo - Maserati MC20 - które niedługo zyska także wersję elektryczną.
Źródłem napędu pewnie będzie silnik Nettuno V6 twin turbo, który już jest dostosowany do podwozia w przeciwieństwie do 2.9-litrowego V6 Alfy Romeo. Wykorzystanie gotowego podwozia ułatwi też późniejszą adaptację do napędu elektrycznego.
W wariancie EV nowa Alfa 6C będzie mieć zestaw akumulatorów i silniki elektryczne w miejsce silnika V6. Podobnie jak w MC20 Folgore akumulatory będą zgromadzone za kabiną, gdzie w spalinowym MC20 jest silnik, aby zachować podobny rozkład mas. Jest duża szansa, że samochód będzie miał 3 silniki - jeden z przodu i dwa z tyłu - tak samo jak w nowych modelach Maserati, w tym GranTurismo Folgore.
Stylistyka Alfy Romeo 6C będzie inspirowana ikonami motorsportu z przeszłości marki, szczególnie z lat 60. i 70. Jedną z nich jest 33 Stradale ze swoimi organicznymi kształtami i obowiązkowym motywem scudetto z przodu. Alfa Romeo nieraz projektuje nowe samochody inspirowane wzorcami sprzed lat. Tak samo było z modelem 4C - pięknym, ale niezbyt udanym supersamochodem z 2013 roku. Właśnie takie przykłady stanowią wzór nowoczesnego stylu retro dla innych producentów.
Prezentacja nowego, sportowego modelu Alfa Romeo odbędzie się w pierwszej połowie obecnego roku. Produkcja zarówno wersji spalinowej, jak i elektrycznej, będzie ściśle limitowana wzorem starszych modeli 8C i GTA/GTAm.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.