BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Alfa Romeo powraca do produkcji limitowanych supersamochodów, tym razem z dwoma rodzajami napędu.
Rok 2023 będzie niezwykle ważny dla Alfy Romeo. Pełną parą rusza produkcja crossovera Tonale, a już niedługo zobaczymy nowy supersamochód włoskiej marki. Tym samym Alfa wraca do produkcji ekskluzywnych modeli sportowych w stylu 8C z 2007 roku. Według oficjalnej zapowiedzi samochód zadebiutuje przed połową roku (nieoficjalnie w marcu) i będzie symbolicznym pomostem między dwoma epokami, bo powstanie od razu w dwóch wersjach - spalinowej i elektrycznej.
Limitowane modele specjalne to dla włoskiej marki nic nowego. Czasami przy ich tworzeniu Alfa korzystała z technologii i doświadczenia siostrzanych producentów. Tak było w 2007 roku gdy powstał model 8C Competizione powiązany z Maserati GranTurismo. Później były sportowe modele autorskie - 4C i Giulia GTAm. Zapowiadana nowość prawdopodobnie otrzyma oznaczenie 6C, ale pełna nazwa pozostanie tajemnicą do momentu oficjalnego debiutu.
Z wypowiedzi szefa marki, Jeana-Philippe’s Imparato, otrzymaliśmy w zeszłym roku potwierdzenie dwóch dostępnych napędów. Padła nawet sugestia, że nowy model będzie w jakimś stopniu bazował na aktualnym Samochodzie Roku Evo - Maserati MC20 - które niedługo zyska także wersję elektryczną.
Źródłem napędu pewnie będzie silnik Nettuno V6 twin turbo, który już jest dostosowany do podwozia w przeciwieństwie do 2.9-litrowego V6 Alfy Romeo. Wykorzystanie gotowego podwozia ułatwi też późniejszą adaptację do napędu elektrycznego.
W wariancie EV nowa Alfa 6C będzie mieć zestaw akumulatorów i silniki elektryczne w miejsce silnika V6. Podobnie jak w MC20 Folgore akumulatory będą zgromadzone za kabiną, gdzie w spalinowym MC20 jest silnik, aby zachować podobny rozkład mas. Jest duża szansa, że samochód będzie miał 3 silniki - jeden z przodu i dwa z tyłu - tak samo jak w nowych modelach Maserati, w tym GranTurismo Folgore.
Stylistyka Alfy Romeo 6C będzie inspirowana ikonami motorsportu z przeszłości marki, szczególnie z lat 60. i 70. Jedną z nich jest 33 Stradale ze swoimi organicznymi kształtami i obowiązkowym motywem scudetto z przodu. Alfa Romeo nieraz projektuje nowe samochody inspirowane wzorcami sprzed lat. Tak samo było z modelem 4C - pięknym, ale niezbyt udanym supersamochodem z 2013 roku. Właśnie takie przykłady stanowią wzór nowoczesnego stylu retro dla innych producentów.
Prezentacja nowego, sportowego modelu Alfa Romeo odbędzie się w pierwszej połowie obecnego roku. Produkcja zarówno wersji spalinowej, jak i elektrycznej, będzie ściśle limitowana wzorem starszych modeli 8C i GTA/GTAm.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.