Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
Bentley kojarzy się przede wszystkim z luksusem, ale sporty motorowe także są istotną częścią historii i DNA marki. Stanowią też idealną inspirację kolejnych modeli specjalnych opartych zwłaszcza o Continentala GT. W najnowszej odmianie oferowanej od 2018 roku niedawno doszło do sporej rewolucji. W ramach dużego liftingu Continental GT przeszedł w całości na napędy hybrydowe, z których najmocniejszy nazwano Ultra Performance Hybrid. Jego 781 KM i 1000 Nm to wartości historyczne - żaden produkcyjny Bentley z przeszłości nie miał takich parametrów.
Jest jednak szansa na poprawę tego wyniku. Już 14 listopada poznamy nową odmianę Continentala GT z przydomkiem “Supersports”. To powrót brytyjskiej marki do oferowania mocno usportowionych wersji swojego flagowego modelu. W lakonicznym komunikacie niewiele jest konkretów, ale pojawiły się dwie istotne informacje. Pierwsza dotyczy napędu, który ma być realizowany tylko na tylne koła. Druga dotyczy masy - ma to być najlżejszy samochód w nowożytnej historii Bentleya. Producent wspomina także o limitacji modelu Supersports, ale nie padają konkretne liczby.
Będzie to czwarty model Bentleya o nazwie Supersports. Pierwszy pojawił się równo 100 lat temu - Bentley 3 Litre Supersports był maszyną wyścigową o wyjątkowo dużej jak na swoje czasy mocy i osiągał prędkości powyżej 160 km/h. Po raz ostatni Supersports wjechał na rynek w roku 2017 jako zwieńczenie produkcji drugiej generacji tego Continentala GT.
Znamy tylko kilka faktów na temat nowego modelu - tylny napęd, lekkość, limitacja - ale wielu rzeczy możemy się tylko domyślać. Załączone zdjęcie sugeruje obecność dedykowanego pakietu aero z karbonu z wieloma detalami i opcjami dalszej personalizacji. W sferze domysłow pozostaje moc i rodzaj napędu - wspomniana lekkość może pochodzić tylko z likwidacji przeniesienia napędu na przednią oś, ale może też oznaczać pozbycie się ciężkich komponentów hybrydowych. Domysły możemy snuć także w temacie liczby egzempalrzy - oryginalny Supersports sprzed 100 lat powstał w liczbie zaledwie 18 sztuk - może tym razem będzie podobnie?
Oficjalna premiera nowego Benteya Supersports nastąpi w Nowym Jorku w nocy z 13 na 14 listopada 2025. Wtedy rozwieją się wszelkie domysły i poznamy najlżejszego nowożytnego Bentleya w pełnej krasie.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.