Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Kamień węgielny Caterhama odchodzi na emeryturę. Firma podjęła decyzję, że wycofuje z rynku model Seven 310 napędzany silnikiem Forda o pojemności 1600. Dla ostatnich chętnych na ten samochód przygotowano jednak serię pożegnalną Encore, która będzie ostatnim akordem rodziny silników, które w Caterhamie były od samego początku, od 1973 roku.
Seven 310 to w ocenie wielu esencja i złoty środek w gamie Caterhama, bo jego podstawowym walorem jest wszechstronność. W teorii niczego więcej nie potrzebujesz, bo auto radzi sobie świetnie na drogach i na torze. Silniki Ford Sigma dowiodły swojej przydatności w wyścigowych Caterhamach 310R, i właśnie ten wyczynowy model użyczył kilku swoich sztuczek do 25 sztuk serii Encore.
Do standardowego silnika 1.6 o mocy 154 KM i ręcznej pięciobiegowej skrzyni model 310 Encore dostał lekkie koło zamachowe, poszerzony rozstaw kół, regulowane gniazda sprężyn i regulowany tylny stabilizator. Nowe są też hamulce z tarczami 254 mm i czterotłoczkowymi zaciskami obsługiwanymi wyścigową pompą hamulcową. Z masą 540 kg Encore ma stosunek mocy do masy wynoszący 285 KM na tonę. Przyspieszenie do 100 km/h trwa około 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h.
Od strony wizualnej z przodu pojawił się nos z modelu 620 z grillem CUP, karbonowe przednie błotniki i czarne wykończenie ramy szyby, świateł i osłony wydechu. Aluminiowe koła Apollo są standardowo wyposażone w opony Toyo R888R.
Ludzie obeznani w temacie będą wstanie już z daleka rozpoznać każdy z 25 egzemplarzy pożegnalnej serii na podstawie jego unikalnego malowania. Dostępnych będzie sześć kolorów podstawowych: Blue Monday, Goodbye Yellow Brick Road, Green Light, Orange Crush, Back in Black i White Noise. Inspiracją dla tych dziwacznych nazw są “dobrze znane piosenki popowe i rockowe”. Nie wyszczególniono jednak o których wykonawców chodzi, więc Green Light może odnosić się do Lorde lub Pitbulla, a White Noise do duetu Disclosure lub do mniej znanego pop-rockowego zespołu Pvris.
Nie będziesz mógł jednak posłuchać tych utworów podczas jazdy swoim Caterhamem, bo luksusy są na typowym dla tej marki poziomie, choć z kilkoma niecodziennymi akcentami. Oznacza to, że nawet gdyby radio było w samochodzie, nie byłbyś w stanie go usłyszeć. Każdy Caterham 310 Encore będzie miał numerowaną plakietkę, karbonową deskę rozdzielczą i dedykowane tarcze zegarów Encore, ikonę sugerującą moment zmiany biegu, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i zdejmowaną kierownicę Momo.
Ile kosztuje Caterham 310 Encore? Jeden z egzemplarzy serii pożegnalnej można nabyć za 39 995 funtów (200 tys. zł), czyli o włos więcej niż kosztują podstawowe odmiany Caterhama Seven 360.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.