Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Kamień węgielny Caterhama odchodzi na emeryturę. Firma podjęła decyzję, że wycofuje z rynku model Seven 310 napędzany silnikiem Forda o pojemności 1600. Dla ostatnich chętnych na ten samochód przygotowano jednak serię pożegnalną Encore, która będzie ostatnim akordem rodziny silników, które w Caterhamie były od samego początku, od 1973 roku.
Seven 310 to w ocenie wielu esencja i złoty środek w gamie Caterhama, bo jego podstawowym walorem jest wszechstronność. W teorii niczego więcej nie potrzebujesz, bo auto radzi sobie świetnie na drogach i na torze. Silniki Ford Sigma dowiodły swojej przydatności w wyścigowych Caterhamach 310R, i właśnie ten wyczynowy model użyczył kilku swoich sztuczek do 25 sztuk serii Encore.
Do standardowego silnika 1.6 o mocy 154 KM i ręcznej pięciobiegowej skrzyni model 310 Encore dostał lekkie koło zamachowe, poszerzony rozstaw kół, regulowane gniazda sprężyn i regulowany tylny stabilizator. Nowe są też hamulce z tarczami 254 mm i czterotłoczkowymi zaciskami obsługiwanymi wyścigową pompą hamulcową. Z masą 540 kg Encore ma stosunek mocy do masy wynoszący 285 KM na tonę. Przyspieszenie do 100 km/h trwa około 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h.
Od strony wizualnej z przodu pojawił się nos z modelu 620 z grillem CUP, karbonowe przednie błotniki i czarne wykończenie ramy szyby, świateł i osłony wydechu. Aluminiowe koła Apollo są standardowo wyposażone w opony Toyo R888R.
Ludzie obeznani w temacie będą wstanie już z daleka rozpoznać każdy z 25 egzemplarzy pożegnalnej serii na podstawie jego unikalnego malowania. Dostępnych będzie sześć kolorów podstawowych: Blue Monday, Goodbye Yellow Brick Road, Green Light, Orange Crush, Back in Black i White Noise. Inspiracją dla tych dziwacznych nazw są “dobrze znane piosenki popowe i rockowe”. Nie wyszczególniono jednak o których wykonawców chodzi, więc Green Light może odnosić się do Lorde lub Pitbulla, a White Noise do duetu Disclosure lub do mniej znanego pop-rockowego zespołu Pvris.
Nie będziesz mógł jednak posłuchać tych utworów podczas jazdy swoim Caterhamem, bo luksusy są na typowym dla tej marki poziomie, choć z kilkoma niecodziennymi akcentami. Oznacza to, że nawet gdyby radio było w samochodzie, nie byłbyś w stanie go usłyszeć. Każdy Caterham 310 Encore będzie miał numerowaną plakietkę, karbonową deskę rozdzielczą i dedykowane tarcze zegarów Encore, ikonę sugerującą moment zmiany biegu, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i zdejmowaną kierownicę Momo.
Ile kosztuje Caterham 310 Encore? Jeden z egzemplarzy serii pożegnalnej można nabyć za 39 995 funtów (200 tys. zł), czyli o włos więcej niż kosztują podstawowe odmiany Caterhama Seven 360.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.