Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Kamień węgielny Caterhama odchodzi na emeryturę. Firma podjęła decyzję, że wycofuje z rynku model Seven 310 napędzany silnikiem Forda o pojemności 1600. Dla ostatnich chętnych na ten samochód przygotowano jednak serię pożegnalną Encore, która będzie ostatnim akordem rodziny silników, które w Caterhamie były od samego początku, od 1973 roku.
Seven 310 to w ocenie wielu esencja i złoty środek w gamie Caterhama, bo jego podstawowym walorem jest wszechstronność. W teorii niczego więcej nie potrzebujesz, bo auto radzi sobie świetnie na drogach i na torze. Silniki Ford Sigma dowiodły swojej przydatności w wyścigowych Caterhamach 310R, i właśnie ten wyczynowy model użyczył kilku swoich sztuczek do 25 sztuk serii Encore.
Do standardowego silnika 1.6 o mocy 154 KM i ręcznej pięciobiegowej skrzyni model 310 Encore dostał lekkie koło zamachowe, poszerzony rozstaw kół, regulowane gniazda sprężyn i regulowany tylny stabilizator. Nowe są też hamulce z tarczami 254 mm i czterotłoczkowymi zaciskami obsługiwanymi wyścigową pompą hamulcową. Z masą 540 kg Encore ma stosunek mocy do masy wynoszący 285 KM na tonę. Przyspieszenie do 100 km/h trwa około 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h.
Od strony wizualnej z przodu pojawił się nos z modelu 620 z grillem CUP, karbonowe przednie błotniki i czarne wykończenie ramy szyby, świateł i osłony wydechu. Aluminiowe koła Apollo są standardowo wyposażone w opony Toyo R888R.
Ludzie obeznani w temacie będą wstanie już z daleka rozpoznać każdy z 25 egzemplarzy pożegnalnej serii na podstawie jego unikalnego malowania. Dostępnych będzie sześć kolorów podstawowych: Blue Monday, Goodbye Yellow Brick Road, Green Light, Orange Crush, Back in Black i White Noise. Inspiracją dla tych dziwacznych nazw są “dobrze znane piosenki popowe i rockowe”. Nie wyszczególniono jednak o których wykonawców chodzi, więc Green Light może odnosić się do Lorde lub Pitbulla, a White Noise do duetu Disclosure lub do mniej znanego pop-rockowego zespołu Pvris.
Nie będziesz mógł jednak posłuchać tych utworów podczas jazdy swoim Caterhamem, bo luksusy są na typowym dla tej marki poziomie, choć z kilkoma niecodziennymi akcentami. Oznacza to, że nawet gdyby radio było w samochodzie, nie byłbyś w stanie go usłyszeć. Każdy Caterham 310 Encore będzie miał numerowaną plakietkę, karbonową deskę rozdzielczą i dedykowane tarcze zegarów Encore, ikonę sugerującą moment zmiany biegu, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i zdejmowaną kierownicę Momo.
Ile kosztuje Caterham 310 Encore? Jeden z egzemplarzy serii pożegnalnej można nabyć za 39 995 funtów (200 tys. zł), czyli o włos więcej niż kosztują podstawowe odmiany Caterhama Seven 360.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.
Zanim powstanie następca AMG GT R czy Black Series, AMG szykuje pro-torową wersję auta drogowego.
Niemcy skorzystali z zasobów magazynu Peugeota i Alfy Romeo i zaprezentowali elektryczną Mokkę GSE.
Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.
Nowa perła w koronie Maranello - Ferrari F80 - łączy nierealne osiągi z intuicyjnością jazdy.
W ramach liftingu BMW M5 dostanie kontrowersyjny front według języka designu Neue Klasse.
Na bazie 750S Lanzante stworzyło hipersamochód inspirowany zwycięstwem McLarena F1 w 24h Le Mans.
Intrygujący prototyp BMW M2 z dodatkowym aero to nie nowy CSL, a jedynie pakiet płatnych dodatków M.
MCPura to głęboki lifting Maserati MC20 z dodatkami pozyskanymi z ekstremalnego modelu GT2 Stradale.
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.