Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Za sprawą dużego kompresora Hennessey H700 na bazie Corvette C8 dysponuje mocą aż 718 KM.
Hennessey Performance - amerykańska firma tuningowa - zaprezentował swój pakiet doładowania mechanicznego dedykowany do Corvette C8 Stingray. Z jego pomocą można z wolnossącego motoru umieszczonego centralnie wydobyć znacznie więcej mocy i momentu obrotowego. Układ pasuje do wszystkich Corvette C8 wyprodukowanych w latach 2020-2022 i kosztuje 34 950 dolarów, czyli około 155 tysięcy złotych.
Nowa sprężarka oferowana przez Hennesseya to wysokoprzepływowa jednostka, dzięki której silnik 6.2 V8 LT2 zyskuje aż 218 KM i 228 Nm. Jego ostateczne parametry po tuningu to 718 KM i 865 Nm. Oznacza to, że stosunek mocy do masy auta rośnie do mniej więcej 445 KM/tonę. Takimi osiągami nie może się pochwalić nawet fabryczna wersja Z06, której silnik 5.5 LT6 generuje 680 KM i 625 Nm.
Częścią zestawu Hennesseya oprócz samej sprężarki jest nowy dolot razem z wodno-powietrznym intercoolerem, nowy software silnika oraz dedykowany wydech od katalizatora aż do końcowego tłumika. Jak w każdej Corvette napęd przenoszony jest na tylną oś przez 8-biegową skrzynię dwusprzęgłową. Tuner nie podał osiągów auta, ale fabryczna C8 Stingray potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,2 s, więc na pewno ten czas będzie krótszy.
Poza tym Hennessey Performance zadbał także o stronę wizualną. Miłym dodatkiem są felgi z lekkich stopów w rozmiarach 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu w kolorach satynowej czerni, grafitu lub z wykończeniem szczotkowanym aluminium. Klienci mogą też wybrać naklejki firmowe w kolorze niebieskim, białym, czarnym, srebrnym lub czerwonym. Standardową częścią pakietu Hennesseya są też unikalne emblematy i tabliczka z numerem egzemplarza.
Założyciel i prezes firmy, John Hennessey, powiedział: "Seryjna Corvette Stingray jest wyjątkowym samochodem sportowym, ale Chevrolet nie wykorzystał pełnego potencjału silnika V8. Nasz nowy pakiet doładowania H700 bezproblemowo integruje się z 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, a nasz układ wydechowy brzmi znacznie bardziej agresywnie niż seryjny.”
Hennessey proponuje swój nowy zestaw tuningowy do każdej Corvette C8 z lat 2020-2022. Klienci otrzymują gwarancję na 3 lata lub 50 000 km. Sama poprawa osiągów kosztuje od 34 950 dolarów, a większy pakiet z modyfikacją chłodzenia, stylizacji i ustawień podwozia kosztuje 10 tysięcy dolarów więcej.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.