Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Po 22 latach Ford wraca do F1, a jego partnerem strategicznym zostanie zespół Red Bull Racing.
Koncern Ford wydał oświadczenie, według którego dołączy do Formuły 1 jako partner strategiczny zespołu Red Bull Racing od sezonu 2026. Amerykański koncern zaangażuje się finansowo i technologicznie w rozwój jednostek Red Bull Powertrains, które będą napędzać bolidy “Czerwonych Byków” jak i zespołu partnerskiego Alpha Tauri od sezonu 2026.
Umowa ma obowiązywać przez co najmniej 4 lata, w których eksperci Ford Performance będą sprawować pieczę nad rozwojem zarówno silników spalinowych jak i układów hybrydowych zespołu Red Bulla. Obie firmy będą też współpracować na polu technologii baterii, jednostek sterujących silnika i analityki.
Warto wspomnieć, że Ford ma bardzo bogatą i pełną sukcesów historię związaną z Formułą 1. Silniki typoszeregu DFV współtworzone z Cosworthem zdominowały rywalizację na najwyższym szczeblu od drugiej połowy lat 60. do połowy lat 70. XX w. W sumie zespoły korzystające z silników Ford-Cosworth mają na koncie 10 tytułów w klasyfikacji konstruktorów i 13 tytułów wśród kierowców.
Decyzja Forda o wejściu do F1 jest podyktowana wzrostem popularności tej dyscypliny w Stanach Zjednoczonych oraz wprowadzeniem nowego regulaminu technicznego, według którego większy nacisk będzie położony na systemy hybrydowe i paliwa odnawialne w wyczynowych silnikach. Nie tylko Ford dostrzegł swoją szansę - sporo mówi się także o konkurencyjnym koncernie GM, który zamierza wprowadzić do F1 własny zespół w partnerstwie z Andretti Racing.
W przeciwieństwie do GM, Ford zamierza dołączyć do jednego z istniejących teamów, co spotkało się z o wiele większym poparciem ze strony FIA i władz Formuły 1.
"Dzisiejsze oświadczenie Forda o powrocie do F1 w sezonie 2026 to wspaniała wiadomość dla całej dyscypliny. Cieszymy się, że dołączą do innych wielkich partnerów motoryzacyjnych, którzy w tym momencie są w Formule 1.” - powiedział Stefano Domenicali, Dyrektor Generalny i Prezydent Formuły 1.
Cytowany w oświadczeniu Dyrektor Wykonawczy Ford Motor Company, prawnuk założyciela firmy, Bill Ford powiedział: “To początek nowego rozdziału w historii sportów motorowych Forda. Historii rozpoczętej gdy mój pradziadek wygrał wyścig, który pomógł zapoczątkować naszą firmę".
Tym samym marka Ford Performance pojawi się w kolejnej topowej serii wyścigowej. Nowe fabryczne Fordy Mustangi będą się ścigać także w WEC GT3 od sezonu 2024, a także w NASCAR i australijskiej serii Supercar V8. Poza tym Ford jest partnerem zespołu M Sport startującego z powodzeniem w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.