Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowy SUV o wysokich osiągach od Maserati jest już prawie gotowy. Na premierę nie trzeba będzie długo czekać.
Nowy SUV Maserati - Grecale - był widziany w Szwecji podczas wykonywania testów w niskich temperaturach. Premierę zaplanowano na wiosnę 2022, więc nie zostało już dużo czasu na dopracowanie auta. Grecale ma być tym modelem Maserati, który poprowadzi markę przez okres gruntownych przemian. Pierwszeństwo w dokonywaniu rewolucji należy przyznać modelowi MC20, który już zaczął być dostarczany do klientów, ale zanim nadejdzie długo oczekiwane, nowe GranTurismo to właśnie Grecale jest tym autem, które ma przewodzić stawce nowych modeli z trójzębem na grillu.
Więcej dowiemy się na krótko przed premierą, ale naszym zdaniem Grecale w głównej mierze będzie modelem o napędzie spalinowym dla mainstreamowych klientów segmentu premium. Oczywiście wersja elektryczna także jest w planach. Na podstawie obserwacji prototypów, które widzieliśmy w zeszłym roku, możemy wywnioskować, że w przygotowaniu jest też wersja usportowiona, która będzie konkurować głównie z Porsche Macan GTS.
Wspomniany prototyp to zapewne zapowiedź wersji o nazwie Trofeo, bo właśnie tak są tytułowane topowe, najmocniejsze odmiany innych Maserati - Quattroporte, Ghibli i Levante. W przeciwieństwie do nich Grecale pewnie nie otrzyma silnika V8, a raczej V6 z powodu braku możliwości upakowania większego motoru w aucie opartym o tę konkretną platformę. Naszym zdaniem prawdopodobnym scenariuszem jest dostosowanie silnika V6 Nettuno z modelu MC20 do wymagań większego i cięższego auta jakim będzie Grecale.
Maserati Grecale pojawi się na rynku jako główny konkurent wspomnianego Porsche Macan i sądząc po proporcjach nadwozia wykorzysta platformę Giorgio, której teraz używa tylko Alfa Romeo w modelach Giulia i Stelvio.
To pozwoliłoby wykorzystać możliwości napędu na tył z dołączanym przodem (w opcji), a główną zaletą Grecale nad konkurencją z Niemiec mogłaby być masa mniejsza od Audi, BMW czy Mercedesa o nawet kilkaset kilogramów.
O ewentualnej wersji Trofeo świadczą zdjęcia zamaskowanego prototypu, na którym widać bardzo niskie zawieszenie, duże tarcze hamulcowe i zakrytą maskę, gdzie zwykle we wszystkich Trofeo znajduje się charakterystyczny wlot powietrza. Grecale będzie w strukturach koncernu modelem wyższym niż Alfa Romeo Stelvio, dlatego możemy spekulować o mocy silnika nieco powyżej flagowej Włoszki (510 KM). Byłoby to więcej także od głównego rywala - Porsche Macan GTS.
Przez problemy z dostawcami musimy odrobinę dłużej poczekać na rozwianie wszelkich wątpliwości dotyczących Maserati Grecale. Tak czy inaczej prototypy wersji Trofeo krążące po drogach publicznych wskazują, że na tą wzmocnioną wersję nie będziemy czekać wiele dłużej niż na podstawowe odmiany nowego SUV-a Maserati.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.