Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowy SUV o wysokich osiągach od Maserati jest już prawie gotowy. Na premierę nie trzeba będzie długo czekać.
Nowy SUV Maserati - Grecale - był widziany w Szwecji podczas wykonywania testów w niskich temperaturach. Premierę zaplanowano na wiosnę 2022, więc nie zostało już dużo czasu na dopracowanie auta. Grecale ma być tym modelem Maserati, który poprowadzi markę przez okres gruntownych przemian. Pierwszeństwo w dokonywaniu rewolucji należy przyznać modelowi MC20, który już zaczął być dostarczany do klientów, ale zanim nadejdzie długo oczekiwane, nowe GranTurismo to właśnie Grecale jest tym autem, które ma przewodzić stawce nowych modeli z trójzębem na grillu.
Więcej dowiemy się na krótko przed premierą, ale naszym zdaniem Grecale w głównej mierze będzie modelem o napędzie spalinowym dla mainstreamowych klientów segmentu premium. Oczywiście wersja elektryczna także jest w planach. Na podstawie obserwacji prototypów, które widzieliśmy w zeszłym roku, możemy wywnioskować, że w przygotowaniu jest też wersja usportowiona, która będzie konkurować głównie z Porsche Macan GTS.
Wspomniany prototyp to zapewne zapowiedź wersji o nazwie Trofeo, bo właśnie tak są tytułowane topowe, najmocniejsze odmiany innych Maserati - Quattroporte, Ghibli i Levante. W przeciwieństwie do nich Grecale pewnie nie otrzyma silnika V8, a raczej V6 z powodu braku możliwości upakowania większego motoru w aucie opartym o tę konkretną platformę. Naszym zdaniem prawdopodobnym scenariuszem jest dostosowanie silnika V6 Nettuno z modelu MC20 do wymagań większego i cięższego auta jakim będzie Grecale.
Maserati Grecale pojawi się na rynku jako główny konkurent wspomnianego Porsche Macan i sądząc po proporcjach nadwozia wykorzysta platformę Giorgio, której teraz używa tylko Alfa Romeo w modelach Giulia i Stelvio.
To pozwoliłoby wykorzystać możliwości napędu na tył z dołączanym przodem (w opcji), a główną zaletą Grecale nad konkurencją z Niemiec mogłaby być masa mniejsza od Audi, BMW czy Mercedesa o nawet kilkaset kilogramów.
O ewentualnej wersji Trofeo świadczą zdjęcia zamaskowanego prototypu, na którym widać bardzo niskie zawieszenie, duże tarcze hamulcowe i zakrytą maskę, gdzie zwykle we wszystkich Trofeo znajduje się charakterystyczny wlot powietrza. Grecale będzie w strukturach koncernu modelem wyższym niż Alfa Romeo Stelvio, dlatego możemy spekulować o mocy silnika nieco powyżej flagowej Włoszki (510 KM). Byłoby to więcej także od głównego rywala - Porsche Macan GTS.
Przez problemy z dostawcami musimy odrobinę dłużej poczekać na rozwianie wszelkich wątpliwości dotyczących Maserati Grecale. Tak czy inaczej prototypy wersji Trofeo krążące po drogach publicznych wskazują, że na tą wzmocnioną wersję nie będziemy czekać wiele dłużej niż na podstawowe odmiany nowego SUV-a Maserati.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Porsche wzięło 911 GT3 i stworzyło wyjątkowy wóz wymykający się wszelkim regulacjom - GT3 R Rennsport.
Ferrari wprowadza ekstremalną wersję SF90 Stradale XX o mocy 1030 KM, następcę pamiętnego FXX K.
Rodzina Cayenne po liftingu powiększyła się o nową, mocną hybrydę z 3-litrowym silnikiem V6.
Nowy Aston Martin Valhalla ma przełożyć technologię Formuły 1 na drogi publiczne.
BMW serii 5 ósmej generacji dostało zupełnie nowy wygląd, napędy i wnętrze inspirowane serią 7.
Elektryczna seria 4 po liftingu zadebiutuje w przyszłym roku z nowym wyglądem i multimediami.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.