Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Włoska marka wprowadza wersje specjalne inspirowane barwami miasta Modena w swoich czołowych modelach.
MC Edition - tak będą się nazywały specjalne wersje topowych Maserati Trofeo inspirowane dawnymi sukcesami wyścigowymi marki z Modeny. Najbardziej widocznym elementem tych wersji będzie z pewnością lakier Giallo Corse, ale jako alternatywę Maserati proponuje bardziej stonowany odcień Blu Vittoria. Pakiet będzie oferowany dla wszystkich trzech modeli Trofeo - Ghibli, Levante i Quattroporte - i z pewnością podkreśli ich sportowe aspiracje, choć każdy z nich ma swój indywidualny charakter.
Oprócz wspomnianych barw odnoszących się do historii i symboliki miasta Modena pakiet ingeruje jeszcze tylko w elementy wykończenia zewnętrznego i wewnętrznego. Producent nie przewiduje żadnych modyfikacji mechanicznych ani elektronicznych.
Wszystkie zewnętrzne chromy i jasne elementy wykończenia w wersjach MC Edition są zastąpione elementami lakierowanymi na czarny połysk. Dotyczy to także emblematów na słupkach i na tylnej klapie. Felgi w rozmiarze 21 cali w Quattroporte i Ghibli, a 22 cali w Levante, także są polakierowane na czarno.
W środku zastosowano jeszcze więcej zabiegów stylistycznych mających podkreślać wyjątkowość wersji MC Edition. Należą do nich jeansowe wstawki w środkowych partiach foteli zestawione z niebiesko-żółtym przeszyciem tapicerki na fotelach, boczkach drzwiowych i desce rozdzielczej. Ciekawym dodatkiem jest lakierowane na niebieski połysk włókno węglowe służące jako panele dekoracyjne konsoli i deski. Wisienką na torcie są haftowane logo MC Edition na zagłówkach foteli i grawer na konsoli środkowej.
Nie znamy jeszcze wysokości dopłaty jakiej ten pakiet będzie wymagał od nabywców, ale już normalne Maserati w wersjach Trofeo o mocy 580 KM nie należą do tanich. Najbardziej “przystępne” jest Ghibli z ceną nieco powyżej 700 tys. zł, ale za Levante Trofeo trzeba już zapłacić ponad 800 tys., a najdroższe jest Quattroporte Trofeo - około 865 tys. zł. Pakiet dodatków MC Edition na pewno pobudzi zainteresowanie klientów tymi wersjami modeli Maserati, ale ma też inny wymiar. To po części prezentacja możliwości jakie daje klientom program personalizacji aut o nazwie Fuoriserie i zabieg marketingowy zachęcający do korzystania z dodatków na zamówienie także w innych wersjach tych samych modeli.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.
Morgan wprowadza istotny lifting całej gamy Plus Four. Model ten po raz pierwszy trafi do USA.
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Pirelli i Bosch dążą do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Napęd na cztery koła z Corolli GR zrobił z GR86 unikalną współczesną wersję Celiki GT-Four.
Circuito do Sol to zestaw zakrętów inspirowanych słynnymi torami świata. Można tu nawet wynająć dom.
Kodiaq RS rocznik 2025 ma pod maską 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 265 KM z Golfa GTI.
Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.