Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Uwielbiamy GR Yarisa, więc nieobecność GR Corolli w europejskiej gamie Toyoty jest dla nas po prostu bolesna. Trzy lata po premierze tego modelu pojawi się on w Europie… tylko po to, aby ten kontynent opuścić. Toyota przenosi bowiem część produkcji swojego hot hatcha do brytyjskiego zakładu nieopodal Derby. Już za rok przyfabryczny parking wypełni się gorącymi Corollami, ale nadal nie wiadomo czy to odblokuje możliwość sprzedaży tego auta w Europie.
Japończycy zdecydowali się na ten ruch ze względu na ogromny popyt jakim cieszy się GR Corolla na swoich rynkach docelowych. Głównie ten model odpowiada za fakt, że sportowy oddział Toyoty jest najszybciej rosnącym organizmem w strukturach całego koncernu. Zainteresowanie klientów stale przekracza możliwości produkcyjne Toyoty, zatem decyzja o uruchomieniu produkcji także w UK wydaje się logiczna.
Oczywiście to nie oznacza (jeszcze) że GR Corolla pojawi się w Unii Europejskiej, albo chociaż w Wielkiej Brytanii, chociaż i tutaj na pewno znaleźliby się na nią chętni. Szczególnie mocno wygląda tutaj rynek brytyjski, gdzie hot hatche cieszą się dużą popularnością, co zauważa sam koncern Toyoty. W oświadczeniu firma stwierdziła, że jej brytyjska fabryka została wybrana „na podstawie możliwości produkcyjnych i doświadczenia w sportach motorowych”, dodając, że „głęboka kultura sportów motorowych i baza umiejętności w Wielkiej Brytanii” również przyczyniły się do tej decyzji. Mówi się, że przygotowania rozpoczęły się w 2024 roku, a pierwszy samochód zjedzie z linii w 2026 roku.
Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe, powiedział: „Jesteśmy dumni, że TMUK, nasza pierwsza fabryka w Europie, została również wybrana jako pierwsza zagraniczna fabryka Toyoty do produkcji modeli GR, zabezpieczając w ten sposób projekt ekspansji TGR na całym świecie”.

Plotki o możliwej próbie homologowania GR Corolli na rynek europejski wybuchły w 2024 roku, gdy zamaskowane prototypy tego auta były widziane na torze Nürburgring. Jasne, wielu producentów przywozi na Ring swoje auta, ale narzucenie typowo europejskiego reżimu testowego stało się podstawą do domysłów, że los najmocniejszej Corolli na naszym kontynencie nie jest jeszcze przesądzony. Wobec głośnych pożegnań w segmencie kompaktowych hot hatchy w ostatnich latach - wystarczy wspomnieć Renault Sport czy Hyundaia i30 N oraz i20 N - pojawienie się Toyoty byłoby dla entuzjastów tych aut powiewem świeżego powietrza.
Interesującą informacją, jaką można wyciągnąć z oficjalnego oświadczenia Toyoty jest to, że wkrótce producent ten ogłosi nowe „szczegóły dotyczące rynków sprzedaży”. Do tej pory model ten trafiał wyłącznie do USA, Australii i Japonii, ale mamy nadzieję, że może chociaż limitowana liczba szybkich Corolli pozostanie na kontynencie europejskim.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.