Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Uwielbiamy GR Yarisa, więc nieobecność GR Corolli w europejskiej gamie Toyoty jest dla nas po prostu bolesna. Trzy lata po premierze tego modelu pojawi się on w Europie… tylko po to, aby ten kontynent opuścić. Toyota przenosi bowiem część produkcji swojego hot hatcha do brytyjskiego zakładu nieopodal Derby. Już za rok przyfabryczny parking wypełni się gorącymi Corollami, ale nadal nie wiadomo czy to odblokuje możliwość sprzedaży tego auta w Europie.
Japończycy zdecydowali się na ten ruch ze względu na ogromny popyt jakim cieszy się GR Corolla na swoich rynkach docelowych. Głównie ten model odpowiada za fakt, że sportowy oddział Toyoty jest najszybciej rosnącym organizmem w strukturach całego koncernu. Zainteresowanie klientów stale przekracza możliwości produkcyjne Toyoty, zatem decyzja o uruchomieniu produkcji także w UK wydaje się logiczna.
Oczywiście to nie oznacza (jeszcze) że GR Corolla pojawi się w Unii Europejskiej, albo chociaż w Wielkiej Brytanii, chociaż i tutaj na pewno znaleźliby się na nią chętni. Szczególnie mocno wygląda tutaj rynek brytyjski, gdzie hot hatche cieszą się dużą popularnością, co zauważa sam koncern Toyoty. W oświadczeniu firma stwierdziła, że jej brytyjska fabryka została wybrana „na podstawie możliwości produkcyjnych i doświadczenia w sportach motorowych”, dodając, że „głęboka kultura sportów motorowych i baza umiejętności w Wielkiej Brytanii” również przyczyniły się do tej decyzji. Mówi się, że przygotowania rozpoczęły się w 2024 roku, a pierwszy samochód zjedzie z linii w 2026 roku.
Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe, powiedział: „Jesteśmy dumni, że TMUK, nasza pierwsza fabryka w Europie, została również wybrana jako pierwsza zagraniczna fabryka Toyoty do produkcji modeli GR, zabezpieczając w ten sposób projekt ekspansji TGR na całym świecie”.
Plotki o możliwej próbie homologowania GR Corolli na rynek europejski wybuchły w 2024 roku, gdy zamaskowane prototypy tego auta były widziane na torze Nürburgring. Jasne, wielu producentów przywozi na Ring swoje auta, ale narzucenie typowo europejskiego reżimu testowego stało się podstawą do domysłów, że los najmocniejszej Corolli na naszym kontynencie nie jest jeszcze przesądzony. Wobec głośnych pożegnań w segmencie kompaktowych hot hatchy w ostatnich latach - wystarczy wspomnieć Renault Sport czy Hyundaia i30 N oraz i20 N - pojawienie się Toyoty byłoby dla entuzjastów tych aut powiewem świeżego powietrza.
Interesującą informacją, jaką można wyciągnąć z oficjalnego oświadczenia Toyoty jest to, że wkrótce producent ten ogłosi nowe „szczegóły dotyczące rynków sprzedaży”. Do tej pory model ten trafiał wyłącznie do USA, Australii i Japonii, ale mamy nadzieję, że może chociaż limitowana liczba szybkich Corolli pozostanie na kontynencie europejskim.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.