Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Uwielbiamy GR Yarisa, więc nieobecność GR Corolli w europejskiej gamie Toyoty jest dla nas po prostu bolesna. Trzy lata po premierze tego modelu pojawi się on w Europie… tylko po to, aby ten kontynent opuścić. Toyota przenosi bowiem część produkcji swojego hot hatcha do brytyjskiego zakładu nieopodal Derby. Już za rok przyfabryczny parking wypełni się gorącymi Corollami, ale nadal nie wiadomo czy to odblokuje możliwość sprzedaży tego auta w Europie.
Japończycy zdecydowali się na ten ruch ze względu na ogromny popyt jakim cieszy się GR Corolla na swoich rynkach docelowych. Głównie ten model odpowiada za fakt, że sportowy oddział Toyoty jest najszybciej rosnącym organizmem w strukturach całego koncernu. Zainteresowanie klientów stale przekracza możliwości produkcyjne Toyoty, zatem decyzja o uruchomieniu produkcji także w UK wydaje się logiczna.
Oczywiście to nie oznacza (jeszcze) że GR Corolla pojawi się w Unii Europejskiej, albo chociaż w Wielkiej Brytanii, chociaż i tutaj na pewno znaleźliby się na nią chętni. Szczególnie mocno wygląda tutaj rynek brytyjski, gdzie hot hatche cieszą się dużą popularnością, co zauważa sam koncern Toyoty. W oświadczeniu firma stwierdziła, że jej brytyjska fabryka została wybrana „na podstawie możliwości produkcyjnych i doświadczenia w sportach motorowych”, dodając, że „głęboka kultura sportów motorowych i baza umiejętności w Wielkiej Brytanii” również przyczyniły się do tej decyzji. Mówi się, że przygotowania rozpoczęły się w 2024 roku, a pierwszy samochód zjedzie z linii w 2026 roku.
Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe, powiedział: „Jesteśmy dumni, że TMUK, nasza pierwsza fabryka w Europie, została również wybrana jako pierwsza zagraniczna fabryka Toyoty do produkcji modeli GR, zabezpieczając w ten sposób projekt ekspansji TGR na całym świecie”.
Plotki o możliwej próbie homologowania GR Corolli na rynek europejski wybuchły w 2024 roku, gdy zamaskowane prototypy tego auta były widziane na torze Nürburgring. Jasne, wielu producentów przywozi na Ring swoje auta, ale narzucenie typowo europejskiego reżimu testowego stało się podstawą do domysłów, że los najmocniejszej Corolli na naszym kontynencie nie jest jeszcze przesądzony. Wobec głośnych pożegnań w segmencie kompaktowych hot hatchy w ostatnich latach - wystarczy wspomnieć Renault Sport czy Hyundaia i30 N oraz i20 N - pojawienie się Toyoty byłoby dla entuzjastów tych aut powiewem świeżego powietrza.
Interesującą informacją, jaką można wyciągnąć z oficjalnego oświadczenia Toyoty jest to, że wkrótce producent ten ogłosi nowe „szczegóły dotyczące rynków sprzedaży”. Do tej pory model ten trafiał wyłącznie do USA, Australii i Japonii, ale mamy nadzieję, że może chociaż limitowana liczba szybkich Corolli pozostanie na kontynencie europejskim.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
BMW G87 M2 doczekało się wersji CS - jeśli jest ono lepsze niż poprzednik, powinno być genialne.
Giamaro Automobili z Modeny prezentuje Katlę z karbonowym podwoziem i V12 z czterema turbinami.
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?