Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Wami Lalique Spyder od Ares Design łączy podwozie BMW Z4 E85 z nadwoziem w stylu lat 50.
Czym bardziej zbliża się era elektryczności, tym zwiększa się zainteresowanie samochodami w starym, dobrym stylu. Przybywa też firm, które zaczynają wytwarzać auta sportowe oferujące “analogowe” wrażenia z jazdy. Niektóre z nich, jak Alfaholics czy Analogue Automotive, dokładają wszelkich starań, aby dawne ikony były nawet lepsze niż nowe. Włoski producent nadwozi Ares Modena ma nieco inne podejście: Wami Lalique Spyder. I tak, to jest jego prawdziwa nazwa.
Wami Lalique to tak naprawdę przeprojektowane BMW Z4 generacji E85, które debiutowało 20 lat temu i już wtedy nie słynęło z wybitnych właściwości dynamicznych. Ares konstruuje nowe nadwozie, które następnie nakłada na aluminiową strukturę BMW. Inspiracją designu Spydera jest Maserati A6GCS Frua Spider z 1953 roku, choć według twórców czerpie on też z "pięknej prostoty samochodów takich jak Ferrari 250 GT California". Zostawiamy to do indywidualnej oceny.
Lalique jest w stylu retro, ale same panele nadwozia są wykonane z nowoczesnych włókien węglowych. Do wyboru są dwie barwy nadwozia - Amalfi Red i Mediterranean Light Blue. Chromowane końcówki wydechu i “kły” zderzaka, a także 18-calowe szprychowe koła nadają autu sznyt lat 50.
Z powodu przejęcia całej mechaniki BMW moc Aresa Wami Lalique Spyder nie jest powalająca. 3-itrowy motor generuje dokładnie 231 KM i 300 Nm, czyli wartości fabryczne. Za przeniesienie napędu odpowiada taka sama skrzynia automatyczna ZF z konwerterem momentu obrotowego jak w seryjnym Z4 3.0i.
Układ kabiny i kierownica też pochodzą z Z4, chociaż Ares dołożył starań, aby stworzyć bardziej efektowne środowisko jazdy. Znajdziecie tutaj prawdziwe drewno, włókno węglowe i jakościową włoską skórę.

Zagłówki i deskę rozdzielczą udekorowano ręcznie wykonanymi kryształami. Multimedia BMW sprzed 20 lat zastąpiono nową jednostką wyposażoną w łączność Bluetooth i funkcje Apple CarPlay i Android Auto.
Ares Design stworzy tylko 12 sztuk modelu Wami Lalique Spyder. Jego karbonowe nadwozie, ręcznie wykonane wnętrze i ograniczona produkcja oznaczają, że cena auta będzie znacznie wyższa niż sumy, które dziś trzeba wyłożyć za Z4 3.0i z 2003 roku.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.