Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nadchodzi nowy Aston Martin - luksusowo-sportowy SUV zadebiutuje 1 lutego i ma być o wiele mocniejszy niż obecne wersje DBX.
Aston Martin zapowiedział nową wariację na temat swojego pierwszego SUV-a DBX, która dołączy do gamy obok obecnego modelu V8 o mocy 550 KM dostępnego na całym świecie i 6-cylindrowej odmiany zarezerwowanej dla rynku chińskiego. Trochę mocniejszy i szybszy DBX od początku był w planach AM, ale w tajemnicy utrzymywano informację z jakiego dokładnie silnika będzie korzystał. Pierwsze wątpliwości już są rozwiane - dźwięk zawarty na załączonym filmie z pewnością pochodzi z silnika V8.
Oznacza to, że 4-litrowe V8 konstrukcji AMG po raz kolejny będzie głównym aktorem przedstawienia, ale z zauważalnie większą mocą. Z 550 KM powinna ona wzrosnąć sporo powyżej pułapu 600 KM. Jeśli obecna gama produktów AMG jest jakąkolwiek podpowiedzią, to obecnie najmocniejszą wersję silnika M177 ma pod maską AMG-GT 4 door 63 S i jest to 639 KM. Zapowiedź mówi o najmocniejszym SUV-ie na rynku, a Lamborghini Urus i Porsche Cayenne Turbo mają więcej mocy, więc aby sprostać wyzwaniu Aston Martin powinien wypracować jakieś dodatkowe konie mechaniczne z 4-litrowego V8.
Jest niewielka szansa, że DBX zyska nowy układ hybrydowy AMG E-Performance z silnikiem elektrycznym na tylnej osi, ale jeśli komunikaty z Mercedesa są prawdziwe, to układ ten jeszcze jest w trakcie rozwoju. Nie zadebiutował jeszcze w żadnym autorskim samochodzie AMG, więc jego aplikacja w Aston Martinie jest mocno wątpliwa. Mamy podejrzenie, że DBX zachowa swój silnik spalinowy, jedynie z dołożonym systemem miękkiej hybrydy. Rozwiązania tego typu o nazwie EQ Boost są już powszechnie stosowane w gamie Mercedesa-AMG.
Jedno możemy stwierdzić z całą pewnością - silnik V12 o pojemności 5.2 l, pod który była projektowana komora silnika DBX-a jeszcze nie zagości w tym modelu. Sądzimy, że o wiele lepszy użytek z tego napędu zrobi nadchodzący Aston Martin V12 Vantage.
Jeśli chodzi o ingerencję w podwozie DBX-a będziemy musieli poczekać na oficjalne komunikaty. Na razie wiemy, że Aston Martin wprowadził na rok modelowy 2022 koła w rozmiarze 23 cali, a zamaskowane prototypy zdradzają lekko zmieniony design przodu i tyłu auta. Po tych strzępach informacji możemy się domyślać, że nadchodzący, wzmocniony DBX będzie miał zdecydowanie najbardziej agresywny design.
Nie będziemy musieli długo czekać na nowości od Aston Martina, bo nowy V12 Vantage również powinien zadebiutować za kilka tygodni. W tym kontekście rok 2022 może okazać się kluczowy dla brytyjskiej marki, zarówno w kontekście gamy produktowej, jak i struktury zarządu.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.