Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
Nowe hybrydowe BMW M5 w wersji G90 (sedan) i G99 (Touring) jest już dostępne w salonach sprzedaży. Do tych modeli można też już zamawiać akcesoria z gamy M Performance, dzięki którym sportowe M5 jest w stanie wycisnąć jeszcze więcej osiągów. Są to przedmioty dostępne jako opcje dealerskie lub do samodzielnego montażu, których zadaniem jest poprawa wyglądu auta, a w niektórych przypadkach także aerodynamiki przy wysokich prędkościach. W katalogu znajdziemy też elementy wystroju wnętrza.
Do M5 G90 i G99 producent przewidział sporo dodatków, ale najbardziej znaczące są elementy tylnej części auta. Przede wszystkim nowy dwuczęściowy, karbonowy dyfuzor okalający cztery karbonowo-tytanowe końcówki wydechu (osobna opcja), identyczny w sedanie jak i w Touringu. Do kompletu można dobrać niewielką lotkę na tylną klapę, również z karbonu. Dla przedniej części auta są w ofercie analogiczne dodatki.
Jednym z największych jest lekki (pomijamy, że wóz waży aż 2435 kg) karbonowy przedni splitter, taki sam dla obu wersji M5. Nie generuje on docisku, ale podobno ma wpływ na aerodynamiczną stabilność samochodu podczas jazdy z wysoką prędkością. Do tego producent proponuje poszerzenia progów bocznych z gustowną lotką przed tylnym kołem pasującą do dyfuzora.
W przygotowaniu jest zestaw akcesoryjnych lekkich felg (ich cena może sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy złotych), które powinny dołączyć do oferty dealerskiej mniej więcej za rok. Dodatki nie ingerują w obszar silnika i oprogramowania, więc M5 w “full opcji” nadal ma standardowe 727 KM i 1000 Nm generowane przez nowy napęd hybrydowy plug-in.
Oczywiście możesz pójść jeszcze bardziej w detale, bo BMW oferuje do M5 karbonowe nakładki lusterek, a nawet osłonę na antenę radiową. Pod klapką wlewu paliwa może znaleźć się karbonowy (a jakże) korek wykończony szczotkowanym aluminium. Kolejną opcją są czarne okleiny M Performance z charakterystycznymi paskami pasującymi do linii progów i zderzaka.
Jeśli chodzi o wnętrze, na razie oferta obejmuje specjalne dywaniki M Performance z kontrastowymi przeszyciami i dopasowany do nich pokrowiec na kluczyk ze skóry Nappa. Jeśli chcesz mieć do swojego M5 drugi komplet opon, dealer chętnie sprzeda ci też specjalne motosportowe pokrowce M Performance do ich przechowywania.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.