Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Szybkie kombi to gatunek, za którym wszyscy stoimy murem - to idealne połączenie praktyczności z dynamiką i osiągami. Modelami M3 i M5 Touring BMW udowadnia, że wie jak to się robi, ale tym razem niemiecki producent poszedł zdecydowanie w stronę luksusu i ekskluzywności. Debiutujący podczas konkursu w Villa d’Este Concept Speedtop powstanie w serii liczącej zaledwie 70 egzemplarzy, a każdy z nich ma kosztować powyżej 0,5 mln euro.
BMW przyzwyczaiło nas do mocnej reprezentacji podczas dorocznej imprezy we włoskiej Villa Erba. Nie dalej jak rok temu w słynnej posiadłości nad jeziorem Como zaprezentowano koncept Skytop, super-ekskluzywnego roadstera zbudowanego w oparciu o mechanikę BMW M8 kabrio. Po ciepłym przyjęciu tego auta designerzy niemieckiej marki wrócili do deski kreślarskiej, aby na kanwie stworzonego w ten sposób języka stylistycznego stworzyć kolejny koncept - Speedtop.
To trzydrzwiowe kombi o eleganckiej, niskiej sylwetce jest kompletnym odejściem od ciężkiego stylu BMW i coraz większych “nerek” w nowych modelach masowych. Smukłe i głęboko wyrzeźbione powierzchnie Speedtopa mają przypominać niektóre modele BMW z przeszłości. Ostry, dość konwencjonalny kształt przedniego grilla z “nerkami” w układzie V i wąskie, skośne reflektory przypominają koncept M8 Gran Coupe z roku 2018.
Charakterystycznym elementem BMW Speedtop jest centralne przetłoczenie ciągnące się przez całą maskę i dach aż do krawędzi małego spoilera nad tylną szybą. Kształt dachu podkreślono subtelnym gradientem kolorystycznym przechodzącym z bordowego do srebrnego, a 14-ramienne felgi tego auta mają unikalny, dedykowany wzór.
Adrian van Hooydonk, szef działu projektowego BMW Group, powiedział: „BMW Concept Speedtop charakteryzuje się przede wszystkim swoim profilem. Jest on wyjątkowy w branży motoryzacyjnej. W ten sposób stworzyliśmy wykrzyknik dla całej gamy naszych pojazdów, zwłaszcza dla modeli Touring”.
Wnętrze jest równie wyraziste jak karoseria - tylne miejsca usunięto pozostawiając stylowe wnęki na szyte na miarę skórzane torby dostarczane przez włoską manufakturę Schedoni. Każda powierzchnia we wnętrzu jest obszyta bordową lub białą skórą Moonstone ze stylową perforacją na licznych elementach. W ten sposób podniesiono standard wykonania do poziomu nieosiągalnego dla nawet najbardziej luksusowych modeli ze standardowej eferty BMW.
Bagażnik jest w całości pokryty tą samą skórą co wnętrze, a ciepłe oświetlenie wewnętrzne ukryte pod długą listwą jest praktycznym i bardzo estetycznym rozwiązaniem. Podobną listwę świetlną wykorzystano w przedziale pasażerskim, a jej centralny element (wykonany podobnie jak w Bugatti Chiron) rzuca miękką, nie narzucającą się poświatę na cały kokpit.
BMW nie zdradza szczegółów na temat osiągów konceptu Speedtop. Oficjalnie wiemy tylko, że wykorzystano najmocniejszą wersję podwójnie doładowanego silnika 4.4 V8, czyli prawdopodobnie jest to jednostka o mocy 625 KM znana z M8 i Skytopa. Napęd wędruje na wszystkie koła przez system xDrive identyczny jak w bazowym M8. Liczby i przyspieszenia nie są znane, natomiast bliźniaczy roadster Skytop potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,3 s.
Skytop jest też jedynym punktem odniesienia jeśli chodzi o ceny koncepcyjnego Speedtopa. Kwota otwarcia roadstera na poziomie 2 mln zł sprawia, że estymowana cena Speedtopa może być podobna, jeśli nie wyższa. Całkowita wielkość produkcji Speedtopa to 70 sztuk, o 20 więcej niż w przypadku modelu Skytop.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.
Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.
Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?