Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Nowe BMW M3 CS Touring - 300 km/h w rodzinnym stylu

Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 stycznia 2025
BMW M3 CS Touring teaser
20

Szybkie kombi znów mają swój moment popularności. Niemieckie firmy jak Mercedes-AMG i Audi RS wytaczają najcięższe działa, aby zdobyć przewagę nad konkurencją w tym segmencie, ale to BMW na razie zostawiło wszystkich w tyle za sprawą G81 M3 Touring. Już w standardowej odmianie jest to szalenie kompetentny samochód dla kierowcy, ale po kuracji CS może być tylko lepszy. Zamówienia można już składać, ale ceny zaczynają się od 740 000 zł.

Śladami wcześniejszych M4 CS G82M3 CS G80, nowy M3 CS Touring dostał więcej mocy, bardziej ekstremalne nastawy podwozia i detale stylistyczne wyróżniające tę wersję na tle innych w gamie. Podobnie jak w innych CS-ach, topowy M3 Touring dostał najmocniejszą wersję 3-litrowej rzędowej “szóstki” S58. Moc podniesiono o 21 KM do wartości 551 KM poprzez zmianę ciśnienia doładowania na 2,1 bara. Moment obrotowy 650 Nm pozostał bez zmian i jest identyczny jak w M3 Touring i M3 CS sedan. Układ smarowania i chłodzenia oleju dopracowano pod kątem użytkowania auta na torze.

BMW M3 Touring po kuracji w stylu CS jest mocniejsze, lżejsze i bardziej ekstremalne.

Podobnie jak analogiczny sedan i coupe, CS Touring otrzymał sztywniejsze mocowania silnika i bardziej agresywne ustawienia 8-biegowej skrzyni biegów, która ma lepiej sprawdzać się na torze. Dalej mamy ten sam co do tej pory system napędu na wszystkie koła xDrive, ale systemy kontroli stabilności i tryby jazdy wersji CS stworzono od początku z myślą o zaangażowaniu w prowadzenie. Choć zastrzyk mocy jest niewielki, przyspieszenie do 100 km/h spadło o jedną dziesiątą, do poziomu 3,5 s, a prędkość maksymalną podniesiono do 300 km/h. Oznacza to, że Touring jest tylko minimalnie wolniejszy niż BMW M3 CS sedan.

Reklama

Pozostałe modyfikacje obejmują między innymi przekalibrowany specjalnie do CS układ kierowniczy i oprogramowanie adaptacyjnych amortyzatorów dostosowane do twardszych sprężyn zawieszenia. Nowy układ wydechowy z tytanowym tłumikiem ma dwa zadania: zgubić nieco masy i poprawić dźwięk. Wybrane inne komponenty także poprawiono głównie dla zbicia masy; są wśród nich aluminiowe wzmocnienia przedniej części karoserii odpowiadające za sztywność skrętną auta. Mimo wszystko różnica w masie nie jest duża - standardowy CS jest tylko 15 kg lżejszy niż BMW M3 Touring Competition xDrive.

BMW M3 CS Touring drift
20

Tak jak inne CS-y od BMW, Touring ma pokrywę silnika z karbonu jak w modelu M4 CSL. Z tego samego materiału wykonano także splitter, przednie wloty powietrza, obudowy lusterek i dyfuzor. Koła z kutego aluminium w rozmiarze 19/20 cali przód/tył mogą mieć kolor złoty lub czarny. Standardowo BMW montuje na nich opony Michelin Pilot Sport 4S o szerokości 275 i 285 mm, ale za dopłatą można mieć bardziej bezkompromisowe gumy Cup 2 lub Cup 2R. W bazowej wersji M3 CS Touring ma hamulce stalowe, a ceramikę (ze złotymi lub czerwonymi zaciskami) można wybrać jako opcję. Jak przystało na auto z rodziny CS, przednie światła do jazdy dziennej mają charakterystyczny żółty kolor, a szczątkowe wypełnienie przedniego grilla to odnośnik do wyścigowego BMW M4 GT3.

BMW M3 CS Touring ma efektywnie i efektownie jeździć, tak po drogach, jak i torach wyścigowych.

Reklama

Jak zwykle w limitowanych odmianach BMW, lista dostępnych lakierów jest mocno okrojona, konkretnie do czterech pozycji. Są to British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White i Black Sapphire Metallic. Do sedana CS BMW proponuje karbonowy dach, w Touringu jest on po prostu czarny, za to zakończony unikalnym dla tej wersji spoilerem dachowym z czerwonymi akcentami.

BMW M3 CS Touring kokpit
20

Wnętrze skrywa najnowszy system operacyjny BMW wyświetlany na zakrzywionej połaci szkła o przekątnej 14,9 cala. W CS znalazło się sporo karbonu, skóra Merino w połączeniu z alcantarą, głębokie fotele kubełkowe (z dedykowanym podświetlanym logo CS w oparciu) i kierownica z podcięciem stosowana tylko w modelach BMW M.

Sprzedaż nowego BMW M3 CS Touring na dobre ruszy w marcu, ale można już ten model konfigurować i zamawiać. Jego cena może szokować - to minimum 740 000 zł - ale jest niższa o 30 000 zł niż cena, z którą na rynek wchodził czterodrzwiowy wariant BMW M3 CS.

BMW M3 CS Touring - podstawowe dane

Silnik: 3.0 twin turbo R6, kod S58
Moc: 551 KM
Moment obrotowy: 650 Nm
0-100 km/h: 3,5 s
Prędkość: 300 km/h
Cena: od 740 000 zł

Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Honda NSX italdesign koncept
Honda / NSX
Honda NSX powróci? Mamy oficjalną zapowiedź!

Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.

15 października 2025
Bańka i Możdżer - koncert
Kultura
Bańka i Możdżer w Archicom Collection – kultura premium pełna poezji

Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.

15 października 2025
Mercedes-Benz Vision Iconic koncept
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Vision Iconic - pomost między tradycją, a nowoczesnością

Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.

14 października 2025
Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Ferrari Elettrica EV platforma
Ferrari / Elettrica
Ferrari Elettrica na horyzoncie. Poznaliśmy parametry architektury EV

Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.

13 października 2025
Capricorn 01 Zagato premiera
Capricorn / 01 Zagato
Niemiecka inżynieria spotkała włoski design - oto Capricorn 01 Zagato

Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.

11 października 2025
2026 Aston Martin DB12 S coupe
Aston Martin / DB12
Nowy Aston Martin DB12 S ma mniej masy, więcej mocy i lepszą dynamikę

Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.

8 października 2025
Honda NSX używane poradnik
Honda / NSX
Używana Honda NSX (1990-2006) - pierwszy prawdziwy japoński supercar

35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.

30 września 2025
2026 Porsche Cayenne EV wnętrze
Porsche / Cayenne
Poznaliśmy wnętrze nowego Porsche Cayenne. “Ekranoza” na całego

W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.

30 września 2025
Toyota-Lexus GT spyshot
Toyota / GR GT3
Tajemnicza Toyota GT w kolejnej serii testów na Nürburgringu

Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.

27 września 2025
Zagato Capricorn hypercar teaser
Zagato
Zagato szykuje hypercara. Zbudują go twórcy silnika Porsche 911 GT3

Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.

27 września 2025
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025