Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.
BMW M5 siódmej generacji z nadwoziem sedan było już kilkukrotnie widywane podczas testów drogowych. Auto nie zdążyło jeszcze zadebiutować, a BMW już zapowiedziało jego bardziej praktycznego brata z nadwoziem Touring. Po raz pierwszy od czasów M5 E61 z 2007 roku bawarski producent będzie chciał równorzędnie konkurować z Audi RS6 i Mercedesem-AMG E63 S S215. Debiut M5 z nadwoziem Touring nastąpi jeszcze w tym roku.
Wszystkie szczegóły poznamy dopiero w momencie premiery, ale produkcja tego modelu ma ruszyć w czwartym kwartale tego roku. Po raz pierwszy w historii BMW M z nadwoziem Touring będzie dostępne także dla klientów ze Stanów Zjednoczonych. Do tej pory ani niszowe E61 M5 z 2007 roku, ani nawet popularne M3 G81 nie były oferowane w Ameryce.
Po sieci już krążą oficjalne zdjęcia tego samochodu, ale najlepszą zapowiedzią nowego superkombi są wcześniejsze doniesienia z Nürburgingu. Wszystko wskazuje na to, że produkcyjne nadwozie M5 Touring również będzie miało poszerzone nadkola mieszczące szerokie opony i felgi. Widać też głębsze wloty przedniego zderzaka ze specyficznymi dla M5 kratkami, a także zmodyfikowane błotniki przednie i tylne oraz progi. Tak przygotowane M5 będzie znacznie bardziej agresywne niż dotychczasowy model.
Informacje dotyczące parametrów napędu, wyglądu i osiągów nie są jeszcze potwierdzone, ale już teraz znamy niektóre istotne szczegóły nowego M5. Egzemplarze przedprodukcyjne zdradzają obecność napędu hybrydowego, który niemal na pewno będzie w jakimś stopniu współdzielony z SUV-em XM. Auto zachowa jednak jednostkę spalinową V8 4.4 twin turbo (S68).

Kluczowe liczby jak moc i moment obrotowy będą oczywiście większe niż 625 KM i 750 Nm w obecnym M5 F90, prawdopodobnie z dużym zapasem. Już teraz najmocniejsza wersja BMW XM Label Red osiąga 750 KM ze swojego zelektryfikowanego napędu. M5 zachowa swój zaawansowany napęd xDrive, więc prawdopodobnie nowy model będzie przyspieszał do “setki” szybciej niż 3,3 s w obecnej wersji.
Jak dotąd nowe BMW M5 Touring pomyślnie przeszło testy drogowe, a trwające przejazdy na Północnej Pętli Nürburgingu mają na celu dopracowanie jego zawieszenia i układu napędowego. Jeśli model ten będzie równie dobry jak ostatnie szybkie kombi od BMW - M3 G81 Touring - to nie możemy się już doczekać efektów tej pracy.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.