Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.
BMW M5 siódmej generacji z nadwoziem sedan było już kilkukrotnie widywane podczas testów drogowych. Auto nie zdążyło jeszcze zadebiutować, a BMW już zapowiedziało jego bardziej praktycznego brata z nadwoziem Touring. Po raz pierwszy od czasów M5 E61 z 2007 roku bawarski producent będzie chciał równorzędnie konkurować z Audi RS6 i Mercedesem-AMG E63 S S215. Debiut M5 z nadwoziem Touring nastąpi jeszcze w tym roku.
Wszystkie szczegóły poznamy dopiero w momencie premiery, ale produkcja tego modelu ma ruszyć w czwartym kwartale tego roku. Po raz pierwszy w historii BMW M z nadwoziem Touring będzie dostępne także dla klientów ze Stanów Zjednoczonych. Do tej pory ani niszowe E61 M5 z 2007 roku, ani nawet popularne M3 G81 nie były oferowane w Ameryce.
Po sieci już krążą oficjalne zdjęcia tego samochodu, ale najlepszą zapowiedzią nowego superkombi są wcześniejsze doniesienia z Nürburgingu. Wszystko wskazuje na to, że produkcyjne nadwozie M5 Touring również będzie miało poszerzone nadkola mieszczące szerokie opony i felgi. Widać też głębsze wloty przedniego zderzaka ze specyficznymi dla M5 kratkami, a także zmodyfikowane błotniki przednie i tylne oraz progi. Tak przygotowane M5 będzie znacznie bardziej agresywne niż dotychczasowy model.
Informacje dotyczące parametrów napędu, wyglądu i osiągów nie są jeszcze potwierdzone, ale już teraz znamy niektóre istotne szczegóły nowego M5. Egzemplarze przedprodukcyjne zdradzają obecność napędu hybrydowego, który niemal na pewno będzie w jakimś stopniu współdzielony z SUV-em XM. Auto zachowa jednak jednostkę spalinową V8 4.4 twin turbo (S68).
Kluczowe liczby jak moc i moment obrotowy będą oczywiście większe niż 625 KM i 750 Nm w obecnym M5 F90, prawdopodobnie z dużym zapasem. Już teraz najmocniejsza wersja BMW XM Label Red osiąga 750 KM ze swojego zelektryfikowanego napędu. M5 zachowa swój zaawansowany napęd xDrive, więc prawdopodobnie nowy model będzie przyspieszał do “setki” szybciej niż 3,3 s w obecnej wersji.
Jak dotąd nowe BMW M5 Touring pomyślnie przeszło testy drogowe, a trwające przejazdy na Północnej Pętli Nürburgingu mają na celu dopracowanie jego zawieszenia i układu napędowego. Jeśli model ten będzie równie dobry jak ostatnie szybkie kombi od BMW - M3 G81 Touring - to nie możemy się już doczekać efektów tej pracy.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.