BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Emblemat CS na jednym z nowych BMW zawsze przynosi lawinę oczekiwań. M2 CS było zadziornym, fantastycznym małym coupe, które zgarnęło tytuł Evo Car of The Year 2020, a wspaniałe M5 CS powtórzyło ten wyczyn rok później. Ostatnie M3 CS także jeździ bajkowo, a teraz BMW przygotowało ten przepis jeszcze raz. Oto nowe M4 G82 CS.
M4 CS to model stworzony, aby realnie podgryzać Porsche 911. W tym celu zastosowano w coupe podobny zestaw modyfikacji mechanicznych jak w czterodrzwiowym odpowiedniku, co ma przełożyć się na precyzję, trakcję i oczywiście osiągi.
Za nowym karbonowym grillem spoczywa dobrze znany sześciocylindrowy silnik S58 z dwoma turbinami, w którym moc urosła z poziomu 530 KM w zwykłym M4 Competition aż do 550 KM (moment obrotowy pozostał bez zmian: 650 Nm). Przyrost jest efektem podkręcenia ciśnienia doładowania do 2.1 bara oraz przeprogramowania sterownika silnika.
W przeciwieństwie do limitowanego M4 CSL, które jest dwumiejscowe i tylnonapędowe, nowe M4 CS ma napęd na cztery koła przekazywany przez 8-biegowy automat i elektronicznie sterowaną szperę na tylnej osi. Podobnie jak w zwykłym M4 xDrive, można całkowicie odłączyć przednią oś i szaleć w trybie 2WD. Lepsza niż w CSL trakcja na starcie sprawia, że CS jest o 0,3 szybszy do 100 km/h niż droższy model - sprint zajmuje mu tylko 3,4 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.
Jednak formuła CS to coś o wiele więcej niż tylko jazda na wprost. M4 otrzymało nowe ustawienia zawieszenia, układu kierowniczego i geometrii w celu poprawy zachowania auta przy ostrej jeździe na torze. Adaptacyjne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory mają tu dedykowane nastawy, podobnie jak układ kierowniczy M Servotronic o dobranej do tego auta zmiennej kalibracji przełożenia, które poprawia reakcje na polecenia kierowcy. W tym samym celu zamontowano sztywniejsze mocowania silnika, a dodatkowo można zamówić aluminiową rozpórkę przednią w celu dalszego wzmocnienia sztywności w tym obszarze.
CS jest również lżejsze niż M4 Competition, choć niedużo, bo jedynie około 20 kg. Jest to zasługa karbonowych paneli nadwozia i wnętrza. Dach, maska przedni splitter, dyfuzor i spoiler na tylnej klapie są wykonane właśnie z włókien węglowych. Podobnie konsola środkowa, dekoracje deski rozdzielczej i kubełkowe fotele. Same tytanowe tłumiki końcowe pozwoliły zdjąć 4 kg masy.
Kute felgi nowego M4 CS mierzą 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu, a standardowo mają zamontowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Z listy opcji można zamówić semi-slicki Cup 2 R oraz karbonowo-ceramiczne hamulce. BMW podało oficjalny czas swojego nowego auta na Północnej Pętli Nürburgringu, który wynosi 7:21,9 s - około 4 s wolniej niż limitowany M4 CSL.
Konfigurator nowego BMW M4 CS zostanie uruchomiony pod koniec maja. Polskie ceny tego modelu nie zostały jeszcze opublikowane.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.