Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Emblemat CS na jednym z nowych BMW zawsze przynosi lawinę oczekiwań. M2 CS było zadziornym, fantastycznym małym coupe, które zgarnęło tytuł Evo Car of The Year 2020, a wspaniałe M5 CS powtórzyło ten wyczyn rok później. Ostatnie M3 CS także jeździ bajkowo, a teraz BMW przygotowało ten przepis jeszcze raz. Oto nowe M4 G82 CS.
M4 CS to model stworzony, aby realnie podgryzać Porsche 911. W tym celu zastosowano w coupe podobny zestaw modyfikacji mechanicznych jak w czterodrzwiowym odpowiedniku, co ma przełożyć się na precyzję, trakcję i oczywiście osiągi.
Za nowym karbonowym grillem spoczywa dobrze znany sześciocylindrowy silnik S58 z dwoma turbinami, w którym moc urosła z poziomu 530 KM w zwykłym M4 Competition aż do 550 KM (moment obrotowy pozostał bez zmian: 650 Nm). Przyrost jest efektem podkręcenia ciśnienia doładowania do 2.1 bara oraz przeprogramowania sterownika silnika.
W przeciwieństwie do limitowanego M4 CSL, które jest dwumiejscowe i tylnonapędowe, nowe M4 CS ma napęd na cztery koła przekazywany przez 8-biegowy automat i elektronicznie sterowaną szperę na tylnej osi. Podobnie jak w zwykłym M4 xDrive, można całkowicie odłączyć przednią oś i szaleć w trybie 2WD. Lepsza niż w CSL trakcja na starcie sprawia, że CS jest o 0,3 szybszy do 100 km/h niż droższy model - sprint zajmuje mu tylko 3,4 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.
Jednak formuła CS to coś o wiele więcej niż tylko jazda na wprost. M4 otrzymało nowe ustawienia zawieszenia, układu kierowniczego i geometrii w celu poprawy zachowania auta przy ostrej jeździe na torze. Adaptacyjne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory mają tu dedykowane nastawy, podobnie jak układ kierowniczy M Servotronic o dobranej do tego auta zmiennej kalibracji przełożenia, które poprawia reakcje na polecenia kierowcy. W tym samym celu zamontowano sztywniejsze mocowania silnika, a dodatkowo można zamówić aluminiową rozpórkę przednią w celu dalszego wzmocnienia sztywności w tym obszarze.

CS jest również lżejsze niż M4 Competition, choć niedużo, bo jedynie około 20 kg. Jest to zasługa karbonowych paneli nadwozia i wnętrza. Dach, maska przedni splitter, dyfuzor i spoiler na tylnej klapie są wykonane właśnie z włókien węglowych. Podobnie konsola środkowa, dekoracje deski rozdzielczej i kubełkowe fotele. Same tytanowe tłumiki końcowe pozwoliły zdjąć 4 kg masy.
Kute felgi nowego M4 CS mierzą 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu, a standardowo mają zamontowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Z listy opcji można zamówić semi-slicki Cup 2 R oraz karbonowo-ceramiczne hamulce. BMW podało oficjalny czas swojego nowego auta na Północnej Pętli Nürburgringu, który wynosi 7:21,9 s - około 4 s wolniej niż limitowany M4 CSL.
Konfigurator nowego BMW M4 CS zostanie uruchomiony pod koniec maja. Polskie ceny tego modelu nie zostały jeszcze opublikowane.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.