Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Emblemat CS na jednym z nowych BMW zawsze przynosi lawinę oczekiwań. M2 CS było zadziornym, fantastycznym małym coupe, które zgarnęło tytuł Evo Car of The Year 2020, a wspaniałe M5 CS powtórzyło ten wyczyn rok później. Ostatnie M3 CS także jeździ bajkowo, a teraz BMW przygotowało ten przepis jeszcze raz. Oto nowe M4 G82 CS.
M4 CS to model stworzony, aby realnie podgryzać Porsche 911. W tym celu zastosowano w coupe podobny zestaw modyfikacji mechanicznych jak w czterodrzwiowym odpowiedniku, co ma przełożyć się na precyzję, trakcję i oczywiście osiągi.
Za nowym karbonowym grillem spoczywa dobrze znany sześciocylindrowy silnik S58 z dwoma turbinami, w którym moc urosła z poziomu 530 KM w zwykłym M4 Competition aż do 550 KM (moment obrotowy pozostał bez zmian: 650 Nm). Przyrost jest efektem podkręcenia ciśnienia doładowania do 2.1 bara oraz przeprogramowania sterownika silnika.
W przeciwieństwie do limitowanego M4 CSL, które jest dwumiejscowe i tylnonapędowe, nowe M4 CS ma napęd na cztery koła przekazywany przez 8-biegowy automat i elektronicznie sterowaną szperę na tylnej osi. Podobnie jak w zwykłym M4 xDrive, można całkowicie odłączyć przednią oś i szaleć w trybie 2WD. Lepsza niż w CSL trakcja na starcie sprawia, że CS jest o 0,3 szybszy do 100 km/h niż droższy model - sprint zajmuje mu tylko 3,4 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.
Jednak formuła CS to coś o wiele więcej niż tylko jazda na wprost. M4 otrzymało nowe ustawienia zawieszenia, układu kierowniczego i geometrii w celu poprawy zachowania auta przy ostrej jeździe na torze. Adaptacyjne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory mają tu dedykowane nastawy, podobnie jak układ kierowniczy M Servotronic o dobranej do tego auta zmiennej kalibracji przełożenia, które poprawia reakcje na polecenia kierowcy. W tym samym celu zamontowano sztywniejsze mocowania silnika, a dodatkowo można zamówić aluminiową rozpórkę przednią w celu dalszego wzmocnienia sztywności w tym obszarze.
CS jest również lżejsze niż M4 Competition, choć niedużo, bo jedynie około 20 kg. Jest to zasługa karbonowych paneli nadwozia i wnętrza. Dach, maska przedni splitter, dyfuzor i spoiler na tylnej klapie są wykonane właśnie z włókien węglowych. Podobnie konsola środkowa, dekoracje deski rozdzielczej i kubełkowe fotele. Same tytanowe tłumiki końcowe pozwoliły zdjąć 4 kg masy.
Kute felgi nowego M4 CS mierzą 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu, a standardowo mają zamontowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Z listy opcji można zamówić semi-slicki Cup 2 R oraz karbonowo-ceramiczne hamulce. BMW podało oficjalny czas swojego nowego auta na Północnej Pętli Nürburgringu, który wynosi 7:21,9 s - około 4 s wolniej niż limitowany M4 CSL.
Konfigurator nowego BMW M4 CS zostanie uruchomiony pod koniec maja. Polskie ceny tego modelu nie zostały jeszcze opublikowane.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.