Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Inspirowany Z3 M shooting brake od BMW zadebiutuje podczas tegorocznego konkursu w Villa d’Este.
Wygląda na to, że BMW powraca do koncepcji odświeżenia kultowego modelu Z3 M Coupe (zwanego czasem “butem klauna”) przy okazji kolejnego konkursu elegancji w Villa d’Este. Rok temu podczas tej samej imprezy pokazano ściśle limitowany roadster Skytop, a dwa lata temu fantastyczny Concept Touring Coupe wzorowany właśnie na Z3 Coupe z 1997 roku. Czyżby kolejnym wcielonym do małoseryjnej produkcji modelem specjalnym byłby właśnie Touring Coupe?
Ciężko cokolwiek wywnioskować ze zdjęcia zapowiadającego tę premierę, ale z całą pewnością auto ma nadwozie shooting brake, a jego układ tylnych świateł jest podobny do tego w BMW Skytop. Są też inne podobieństwa, bo i kształt tylnej klapy nawiązuje do Skytopa. Bardziej przejrzysty zwiastun opublikował szef designu BMW Adrian van Hooydonk - widać na nim sylwetkę przypominającą dawne Z3 M Coupe z szeroko rozstawionymi tylnymi kołami, ściętą linią dachu i klapą jak w hatchbacku.
To nie pierwszy raz gdy trzydrzwiowe Z3 jest punktem wyjścia dla nowoczesnego modelu w stylu retro. Dwa lata temu poznaliśmy przecież wspomniane Touring Coupe będące urzeczywistnieniem szkicu Chrisa Bangle’a z 1997 roku. Tegoroczny samochód, choć także nawiązuje do Z3 Coupe, różni się od Touring Coupe w wielu obszarach. Wystarczy wymienić powierzchnie przeszklone czy boczne powierzchnie pozbawione charakterystycznych wycięć w błotnikach.
BMW ma już bogatą historię premier podczas prestiżowej imprezy w Villa d’Este. Przez lata właśnie tam pokazywano efektowne koncepty, które z czasem mogą przekształcić się w modele dla klientów, czego dowodzi historia Skytopa. Pozytywny odbiór tego eleganckiego GT skłonił niemiecką markę do uruchomienia krótkiej serii produkcyjnej liczącej 50 sztuk. Każdy egzemplarz wyposażono w 4.4-litrowe V8 twin turbo o mocy 625 KM współpracujące z napędem xDrive. Przez wysoko indywidualne cechy projektu, każdy właściciel BMW Skytop musiał zapłacić za swój samochód ponad 2 mln zł netto.
Już niedługo przekonamy się czy szykowany na włoską imprezę model BMW to tylko designerski gadżet czy zapowiedź kolejnego ściśle limitowanego “speciala”. Uroczystości w Villa Erba na północy Włoch rozpoczynają się dziś, 23 maja, i potrwają do niedzieli 25 maja.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.