Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W planach Koreańczyków figurują sportowe odmiany Ioniqa 5 i 6 oraz elektryczny supersamochód.
W Hyundaiu szykuje się elektryczna ofensywa nowych, usportowionych modeli z rodziny N. Właśnie opublikowano serię teaserów uchylających rąbek tajemnicy między innymi na temat możliwego samochodu wyścigowego z napędem elektrycznym. Koreański producent już wcześniej dawał sygnały o chęci wprowadzenia na rynek usportowionej wersji popularnego crossovera Ioniq 5 i nowe materiały wydają się tylko to potwierdzać. Podobnie ma się sprawa z nowszym modelem Ioniq 6 - na zdjęciu widzimy jego charakterystyczny tył z dołożonym sporym skrzydłem.
Wciąż czekamy na szczegóły techniczne obu wozów, ale od dawna mówi się, że Ioniq 5 N wykorzysta ten sam napęd, który znamy już z Kii EV6 GT. Tam dwa motory elektryczne generują łącznie 580 KM przekazywane na wszystkie koła. Byłby to spory zastrzyk mocy dla Ioniq’a 5, bo jego najmocniejszy możliwy napęd ma w tej chwili 325 KM. Oprócz oczywistego polepszenia osiągów na prostej Ioniq 5 N na pewno będzie zoptymalizowany także pod kątem układu jezdnego i wyglądu zewnętrznego.
Nie jesteśmy pewni jaki silnik (silniki?) dostanie większy Ioniq 6, ale biorąc pod uwagę bliskie powiązania techniczne z mniejszym modelem, najpewniej będzie to ten sam układ o mocy 580 KM generowanej z dwóch silników.
Najciekawsze zostawiliśmy na koniec. Trzecie z opublikowanych zdjęć przedstawia prawdopodobnie samochód wyścigowy o unikalnej stylizacji. Spod przykrywającej go płachty widać zarys niskiej i szerokiej sylwetki z długą maską i pokaźnym tylnym skrzydłem.
W ubiegłych latach Hyundai chętnie się chwalił postępami jakie robi na polu elektryfikacji przy pomocy projektów specjalnych RM. Mieliśmy m.in. prototypowy model RM/19 oparty o wyścigowego Velostera TCR, ale to co skrywa się pod przykryciem nie przypomina żadnego istniejącego modelu koreańskiego producenta. Czyżby kolejny projekt RM był zalążkiem pierwszego supersamochodu Hyundaia? Przekonamy się wkrótce.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?