Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na 2024 rok Mercedes-AMG lekko odświeżył design i elektronikę w topowym GLA 45 S.
Najmocniejszy z najmniejszych SUV-ów w gamie Mercedesa-AMG - GLA 45 S - przeszedł niewielkie zmiany designu zewnętrznego i wewnętrznego w celu pobudzenia zainteresowania tym modelem i zachowania spójności stylistycznej z innymi autami w gamie. Osiągi się nie zmieniły, ale ponieważ konkurencji w zasadzie nie ma, nie powinno to być problemem. Cenniki jeszcze nie są znane, ale nie będzie taniej niż 321 tys. zł za dotychczasowy model.
Sylwetka GLA 45 S się nie zmieniła, ale już od przodu widać nowy zderzak z mocniej zaznaczonymi liniami wlotów powietrza podkreślającymi agresywność i moc auta. Inne są także klosze jak i wkłady świetlne przednich LED-ów, które za dopłatą można zamienić na opatentowane przez Mercedesa światła w technologii Multibeam LED.
Charakterystyczne dla modelu GLA listwy nadkoli po liftingu będą lakierowane na ten sam kolor co reszta nadwozia. Standardowo Mercedes oferuje 21-calowe felgi, cztery końcówki wydechu, niewielką lotkę nad tylną szybą i dyfuzor pod zderzakiem. Pojawiły się też nowe tylne światła z ostrzejszą optyką, aby wyróżnić nową wersję na tle starej.
Pod maską odświeżonego GLA 45 S pracuje ten sam 2-litrowy silnik M139 z turbodoładowaniem. Jego moc wynosi 421 KM, a moment obrotowy 500 Nm, więc parametry są identyczne jak poprzednio. Napęd na wszystkie koła i 8-biegowa skrzynia automatyczna pomagają osiągnąć czas przyspieszenia do 100 km/h w 4,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, choć większość egzemplarzy ma ogranicznik na 250 km/h. Najmocniejsze GLA ma na pokładzie system AMG Torque Control, który pozwala rozdzielać moment obrotowy pomiędzy osie i poszczególne koła w celu utrzymania maksymalnej trakcji i przyczepności.
W kabinie pojawiło się sporo nowości - jedną z pierwszych jakie widzimy jest kierownica AMG Performance według najnowszego wzoru marki, czyli z dodatkowymi wielofunkcyjnymi pokrętłami w dolnej części. System multimedialny MBUX zaktualizowano do najnowszej wersji, a standardowo klienci otrzymują bezprzewodową łączność Apple CarPlay/Android Auto, mocniejszy port USB do ładowania smartfona i dodatkowy port USB-C.
Nie znamy jeszcze cennika odświeżonego Mercedesa-AMG GLA 45 S. Dotychczasowy model oferowano za minimum 321 tys. zł, więc należy oczekiwać podwyżki o kilka-kilkanaście tysięcy złotych.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?