Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Na 2024 rok Mercedes-AMG lekko odświeżył design i elektronikę w topowym GLA 45 S.
Najmocniejszy z najmniejszych SUV-ów w gamie Mercedesa-AMG - GLA 45 S - przeszedł niewielkie zmiany designu zewnętrznego i wewnętrznego w celu pobudzenia zainteresowania tym modelem i zachowania spójności stylistycznej z innymi autami w gamie. Osiągi się nie zmieniły, ale ponieważ konkurencji w zasadzie nie ma, nie powinno to być problemem. Cenniki jeszcze nie są znane, ale nie będzie taniej niż 321 tys. zł za dotychczasowy model.
Sylwetka GLA 45 S się nie zmieniła, ale już od przodu widać nowy zderzak z mocniej zaznaczonymi liniami wlotów powietrza podkreślającymi agresywność i moc auta. Inne są także klosze jak i wkłady świetlne przednich LED-ów, które za dopłatą można zamienić na opatentowane przez Mercedesa światła w technologii Multibeam LED.
Charakterystyczne dla modelu GLA listwy nadkoli po liftingu będą lakierowane na ten sam kolor co reszta nadwozia. Standardowo Mercedes oferuje 21-calowe felgi, cztery końcówki wydechu, niewielką lotkę nad tylną szybą i dyfuzor pod zderzakiem. Pojawiły się też nowe tylne światła z ostrzejszą optyką, aby wyróżnić nową wersję na tle starej.
Pod maską odświeżonego GLA 45 S pracuje ten sam 2-litrowy silnik M139 z turbodoładowaniem. Jego moc wynosi 421 KM, a moment obrotowy 500 Nm, więc parametry są identyczne jak poprzednio. Napęd na wszystkie koła i 8-biegowa skrzynia automatyczna pomagają osiągnąć czas przyspieszenia do 100 km/h w 4,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, choć większość egzemplarzy ma ogranicznik na 250 km/h. Najmocniejsze GLA ma na pokładzie system AMG Torque Control, który pozwala rozdzielać moment obrotowy pomiędzy osie i poszczególne koła w celu utrzymania maksymalnej trakcji i przyczepności.

W kabinie pojawiło się sporo nowości - jedną z pierwszych jakie widzimy jest kierownica AMG Performance według najnowszego wzoru marki, czyli z dodatkowymi wielofunkcyjnymi pokrętłami w dolnej części. System multimedialny MBUX zaktualizowano do najnowszej wersji, a standardowo klienci otrzymują bezprzewodową łączność Apple CarPlay/Android Auto, mocniejszy port USB do ładowania smartfona i dodatkowy port USB-C.
Nie znamy jeszcze cennika odświeżonego Mercedesa-AMG GLA 45 S. Dotychczasowy model oferowano za minimum 321 tys. zł, więc należy oczekiwać podwyżki o kilka-kilkanaście tysięcy złotych.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.