Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Na 2024 rok Mercedes-AMG lekko odświeżył design i elektronikę w topowym GLA 45 S.
Najmocniejszy z najmniejszych SUV-ów w gamie Mercedesa-AMG - GLA 45 S - przeszedł niewielkie zmiany designu zewnętrznego i wewnętrznego w celu pobudzenia zainteresowania tym modelem i zachowania spójności stylistycznej z innymi autami w gamie. Osiągi się nie zmieniły, ale ponieważ konkurencji w zasadzie nie ma, nie powinno to być problemem. Cenniki jeszcze nie są znane, ale nie będzie taniej niż 321 tys. zł za dotychczasowy model.
Sylwetka GLA 45 S się nie zmieniła, ale już od przodu widać nowy zderzak z mocniej zaznaczonymi liniami wlotów powietrza podkreślającymi agresywność i moc auta. Inne są także klosze jak i wkłady świetlne przednich LED-ów, które za dopłatą można zamienić na opatentowane przez Mercedesa światła w technologii Multibeam LED.
Charakterystyczne dla modelu GLA listwy nadkoli po liftingu będą lakierowane na ten sam kolor co reszta nadwozia. Standardowo Mercedes oferuje 21-calowe felgi, cztery końcówki wydechu, niewielką lotkę nad tylną szybą i dyfuzor pod zderzakiem. Pojawiły się też nowe tylne światła z ostrzejszą optyką, aby wyróżnić nową wersję na tle starej.
Pod maską odświeżonego GLA 45 S pracuje ten sam 2-litrowy silnik M139 z turbodoładowaniem. Jego moc wynosi 421 KM, a moment obrotowy 500 Nm, więc parametry są identyczne jak poprzednio. Napęd na wszystkie koła i 8-biegowa skrzynia automatyczna pomagają osiągnąć czas przyspieszenia do 100 km/h w 4,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, choć większość egzemplarzy ma ogranicznik na 250 km/h. Najmocniejsze GLA ma na pokładzie system AMG Torque Control, który pozwala rozdzielać moment obrotowy pomiędzy osie i poszczególne koła w celu utrzymania maksymalnej trakcji i przyczepności.
W kabinie pojawiło się sporo nowości - jedną z pierwszych jakie widzimy jest kierownica AMG Performance według najnowszego wzoru marki, czyli z dodatkowymi wielofunkcyjnymi pokrętłami w dolnej części. System multimedialny MBUX zaktualizowano do najnowszej wersji, a standardowo klienci otrzymują bezprzewodową łączność Apple CarPlay/Android Auto, mocniejszy port USB do ładowania smartfona i dodatkowy port USB-C.
Nie znamy jeszcze cennika odświeżonego Mercedesa-AMG GLA 45 S. Dotychczasowy model oferowano za minimum 321 tys. zł, więc należy oczekiwać podwyżki o kilka-kilkanaście tysięcy złotych.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.