Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Debiutują nowe modele Mercedesa-AMG: GLB35 oraz GLA35 po faceliftingu

W ramach standardowego liftingu Mercedesy GLA35 i GLB35 zyskały między innymi moduły mild hybrid.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

16 marca 2023
2023 Mercedes-AMG GLB35 przód
6

Elektryfikacja gamy Mercedesa wpływa także na całą plejadę modeli opatrzonych logo AMG. Jednak nie każdy przechodzi tak drastyczną rewolucję jak nowe C63 S, gdyż w przypadku odświeżonego GLA35 oraz GLB35 dodano jedynie mały moduł mild hybrid.

Dwa najbardziej popularne crossovery spod znaku trójramiennej gwiazdy na rok 2023 zyskały pakiet zmian wizualnych i aktualizację wnętrza oraz multimediów. To dotyczy wszystkich odmian silnikowych, ale w przypadku modeli AMG największą nowością jest moduł mild hybrid nazwany w Mercedesie EQ Boost. Pracuje on na instalacji 48V i ma poprawić reakcję silnika na gaz oraz odciążyć go podczas powolnej jazdy lub pod dużym obciążeniem.

Moduł EQ Boost dodaje 3 KM mocy, ale jego główną zaletą jest wspomaganie silnika spalinowego podczas powolnej jazdy.

Podstawą napędu obu modeli “35” jest 2-litrowa jednostka z turbodoładowaniem, która po lifcie otrzyma elektryczną asystę w postaci startera/generatora. W zależności od aktualnych potrzeb mały motor elektryczny może dodać do puli maksymalnie do 14 KM. Nie wpływa to znacząco na ogólne osiągi auta, gdyż silnik spalinowy generuje swoje maksimum w innych partiach obrotów niż mały generator, lecz udało się dzięki niemu zyskać dokładnie 3 KM. Maksymalna moc wynosi teraz 309 KM, a moment obrotowy pozostał bez zmian - 400 Nm osiągane między 3000, a 4000 obr./min.

Obecność modułu EQ Boost wpływa także na płynniejsze działanie systemu Start/Stop oraz umożliwia bardziej efektywne “żeglowanie” i tym samym większe oszczędności paliwa. Moc trafia na cztery koła przed 8-stopniową skrzynię dwusprzęgłową. GLB35 od AMG jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,5 s, a mniejsze GLA35 w 5,2 s. Oba modele posiadają bardziej sportowe nastawy podwozia, które pomagają kierowcom wykorzystać pełen potencjał silnika i napędu.

2023 Mercedes-AMG GLA 35 tył
6

Pozycjonowanie w gamie pozostaje bez zmian - GLA jest mniejszy i tańszy niż GLB. Ma nieco bardziej sportowy wygląd, za to nie zabierze na pokład więcej niż 5 osób. GLB jest stworzone na tej samej platformie, ale jest większe, bardziej kanciaste i może mieć nawet 7 miejsc. Lifting nie wpłynął mocno na design - w obu przypadkach w przednim pasie panuje trochę większy porządek, a pod kloszami kryją się lekko zmodyfikowane reflektory LED. Użytkownicy bardziej odczują zmianę w środku, bo do dyspozycji dostaną zaktualizowaną wersję multimediów MBUX.

Reklama

Lifting GLA35 i GLB35 najbardziej widać w środku - pojawiły się odświeżone multimedia systemu MBUX.

2023 Mercedes-AMG GLA 35 wnętrze
6

Wspomniane multimedia w przypadku modeli sygnowanych przez AMG zyskują dodatkowo indywidualne grafiki na 10,25-calowym ekranie dotykowym. W standardzie Mercedes oferuje funkcję inteligentnej obsługi głosowej oraz bezprzewodowy system Apple CarPlay i Android Auto. Poza nową dwuramienną kierownicą AMG wygląd wnętrza się nie zmienił - “turbinowe” nawiewy, bogate podświetlenie nastrojowe i osobny panel z przyciskami do klimatyzacji nadal są na swoim miejscu.

W ramach liftingu rozszerzono konfigurator o nowe wzory 19- i 20-calowych felg, a w GLA pojawiły się fotele sportowe z lepszym podparciem bocznym. Jeszcze nie wiadomo ile będą kosztowały odświeżone modele GLA35 AMGGLB35 AMG. Obecnie tańszy GLA kosztuje od 244 300 zł, a droższy GLB od 253 900 zł brutto.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche 911 Carrera 992.2 test
Porsche / 911 Carrera
Porsche Carrera 992.2 - czy w tym przypadku najtańszy = najlepszy?

W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.

18 stycznia 2025
Alpina B8 GT premiera
Alpina / B8
Alpina B8 GT - ostatnia “prawdziwa” Alpina, przy okazji najmocniejsza

Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.

16 stycznia 2025
2025 Aston Martin Vantage Raodster premiera
Aston Martin / Vantage
Aston Martin Vantage Roadster - suszenie włosów z prędkością 324 km/h

Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.

15 stycznia 2025
TAG Heuer w Formule 1
Formuła 1
TAG Heuer Oficjalnym Czasomierzem Formuły 1

Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.

11 stycznia 2025
Subaru Impreza 22B STI poradnik
Subaru
Subaru Impreza 22B STI (1998) - ikona inspirowana rajdami

Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.

11 stycznia 2025
Mazda MX-5 Racing Spirit Roadster 12R design
Mazda / MX-5
Mazda MX-5 Spirit Racing 12R - japońskie ekstremum

Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.

10 stycznia 2025
Subaru WRX STI S210
Subaru / WRX STI
Nowe sportowe Subaru WRX S210 STI dostało skrzynię CVT

Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.

10 stycznia 2025
Hyundai Ioniq 5 N DK Edition prezentacja
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N DK Edition - EV stworzone do driftu

Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.

10 stycznia 2025
Toyota GR Yaris silnik centralny
Toyota / Yaris GR
Czy centralnosilnikowy GR Yaris M to tak naprawdę prototyp nowej MR2?

GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?

10 stycznia 2025
Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera S 992.2 lifting
Porsche / 911 Carrera S
Nowe Porsche 992.2 Carrera S przyspiesza szybciej niż GT3

Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.

8 stycznia 2025
Honda 0 Saloon Concept główne
Honda / 0 Saloon
Honda 0 Saloon Concept jest lekka, szybka i… ma na pokładzie Asimo

Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.

8 stycznia 2025