Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
W ramach standardowego liftingu Mercedesy GLA35 i GLB35 zyskały między innymi moduły mild hybrid.
Elektryfikacja gamy Mercedesa wpływa także na całą plejadę modeli opatrzonych logo AMG. Jednak nie każdy przechodzi tak drastyczną rewolucję jak nowe C63 S, gdyż w przypadku odświeżonego GLA35 oraz GLB35 dodano jedynie mały moduł mild hybrid.
Dwa najbardziej popularne crossovery spod znaku trójramiennej gwiazdy na rok 2023 zyskały pakiet zmian wizualnych i aktualizację wnętrza oraz multimediów. To dotyczy wszystkich odmian silnikowych, ale w przypadku modeli AMG największą nowością jest moduł mild hybrid nazwany w Mercedesie EQ Boost. Pracuje on na instalacji 48V i ma poprawić reakcję silnika na gaz oraz odciążyć go podczas powolnej jazdy lub pod dużym obciążeniem.
Podstawą napędu obu modeli “35” jest 2-litrowa jednostka z turbodoładowaniem, która po lifcie otrzyma elektryczną asystę w postaci startera/generatora. W zależności od aktualnych potrzeb mały motor elektryczny może dodać do puli maksymalnie do 14 KM. Nie wpływa to znacząco na ogólne osiągi auta, gdyż silnik spalinowy generuje swoje maksimum w innych partiach obrotów niż mały generator, lecz udało się dzięki niemu zyskać dokładnie 3 KM. Maksymalna moc wynosi teraz 309 KM, a moment obrotowy pozostał bez zmian - 400 Nm osiągane między 3000, a 4000 obr./min.
Obecność modułu EQ Boost wpływa także na płynniejsze działanie systemu Start/Stop oraz umożliwia bardziej efektywne “żeglowanie” i tym samym większe oszczędności paliwa. Moc trafia na cztery koła przed 8-stopniową skrzynię dwusprzęgłową. GLB35 od AMG jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,5 s, a mniejsze GLA35 w 5,2 s. Oba modele posiadają bardziej sportowe nastawy podwozia, które pomagają kierowcom wykorzystać pełen potencjał silnika i napędu.

Pozycjonowanie w gamie pozostaje bez zmian - GLA jest mniejszy i tańszy niż GLB. Ma nieco bardziej sportowy wygląd, za to nie zabierze na pokład więcej niż 5 osób. GLB jest stworzone na tej samej platformie, ale jest większe, bardziej kanciaste i może mieć nawet 7 miejsc. Lifting nie wpłynął mocno na design - w obu przypadkach w przednim pasie panuje trochę większy porządek, a pod kloszami kryją się lekko zmodyfikowane reflektory LED. Użytkownicy bardziej odczują zmianę w środku, bo do dyspozycji dostaną zaktualizowaną wersję multimediów MBUX.

Wspomniane multimedia w przypadku modeli sygnowanych przez AMG zyskują dodatkowo indywidualne grafiki na 10,25-calowym ekranie dotykowym. W standardzie Mercedes oferuje funkcję inteligentnej obsługi głosowej oraz bezprzewodowy system Apple CarPlay i Android Auto. Poza nową dwuramienną kierownicą AMG wygląd wnętrza się nie zmienił - “turbinowe” nawiewy, bogate podświetlenie nastrojowe i osobny panel z przyciskami do klimatyzacji nadal są na swoim miejscu.
W ramach liftingu rozszerzono konfigurator o nowe wzory 19- i 20-calowych felg, a w GLA pojawiły się fotele sportowe z lepszym podparciem bocznym. Jeszcze nie wiadomo ile będą kosztowały odświeżone modele GLA35 AMG i GLB35 AMG. Obecnie tańszy GLA kosztuje od 244 300 zł, a droższy GLB od 253 900 zł brutto.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.