Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.
Kolejne super-limitowane Porsche być może czeka tuż za rogiem, i, spoiler alert, ma ono otwierany dach. Wielu komentujących te zdjęcia szpiegowskie wyraża pewność, że po raz pierwszy w historii będziemy mieć GT3 Cabriolet. My jednak nie jesteśmy tacy pewni, i to z kilku powodów. Po pierwsze, to nie pasuje do stylu obecnego szefa Porsche Motorsport, Andreasa Preuningera, a po drugie, ten muł testowy to coś więcej niż GT3 z materiałowym nakryciem.
Bliższa analiza przednich błotników ujawnia specyficzny kształt tylnych łuków nadkoli ze specjalną lotką - design obecny jak do tej pory tylko w modelu specjalnym 911 S/T, nie występujący w 992.2 GT3. Z tego powodu jesteśmy skłonni stwierdzić, że nie jest to w pełni gotowe do produkcji GT3 Cabriolet, a właśnie limitowany model specjalny pod przykrywką, być może nowy Speedster.
Ostatni 911 Speedster zadebiutował w 2018 roku jako celebracja 70. rocznicy powstania Porsche, a także jako zakończenie cyklu rynkowego generacji 991. Samochód ten jest limitowany do 1948 sztuk, co odnosi się do roku powstania firmy Porsche, a jako bazę wykorzystano ówczesne GT3. Tym razem może być podobnie - Speedster mógłby dostać wolnossącego boksera o mocy 510 KM z manualną skrzynią biegów rodem z 992.2 GT3. Niewykluczone są głębsze zmiany w zawieszeniu - właśnie 991 Speedster był preludium konstrukcji z dwoma wahaczami przy przedniej osi, które później przeniknęły do wszystkich modeli GT z gamy 911.
Najbardziej znaczącą zmianą w ostatnim Speedsterze było oczywiście nadwozie - otwarte jeśli pogoda pozwalała, a jeśli nie, z cienkim materiałowym dachem rozkładanym w dużej mierze ręcznie. Jedynym elementem automatyki był w nim elektryczny mechanizm przytwierdzający krawędź dachu do ramy przedniej szyby. Poza tym Speedster miał niżej poprowadzoną krawędź szyby, co jest trudniejsze do odnotowania niż kolejny znak firmowy tej wersji - manualna pokrywa dachu z dwoma wbudowanymi zagłówkami.

Właśnie tych dwóch ostatnich elementów brakuje w uchwyconym prototypie. Spójrzcie jednak na to z innej strony - oba nie są konieczne do testowania kluczowych systemów napędu czy podwozia. Spokojnie można zachować docelowy design tych dwóch obszarów w tajemnicy do momentu premiery.
Kiedy przyjdzie ten moment? W tej chwili możemy tylko zgadywać. Porsche będzie obchodzić 80 lat w 2028, ale to data zbyt odległa, aby już teraz testować prototypy. Jest możliwość, że Speedster 992 ma zadebiutować jeszcze w tym roku, aby uhonorować 70 lat istnienia pierwszego Porsche 356 Speedster z 1955 roku. Produkcja z całą pewnością będzie limitowana - może Porsche wróci do koncepcji limitacji zgodnej z rocznikiem pra-przodka 356.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.