Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.
Kolejne super-limitowane Porsche być może czeka tuż za rogiem, i, spoiler alert, ma ono otwierany dach. Wielu komentujących te zdjęcia szpiegowskie wyraża pewność, że po raz pierwszy w historii będziemy mieć GT3 Cabriolet. My jednak nie jesteśmy tacy pewni, i to z kilku powodów. Po pierwsze, to nie pasuje do stylu obecnego szefa Porsche Motorsport, Andreasa Preuningera, a po drugie, ten muł testowy to coś więcej niż GT3 z materiałowym nakryciem.
Bliższa analiza przednich błotników ujawnia specyficzny kształt tylnych łuków nadkoli ze specjalną lotką - design obecny jak do tej pory tylko w modelu specjalnym 911 S/T, nie występujący w 992.2 GT3. Z tego powodu jesteśmy skłonni stwierdzić, że nie jest to w pełni gotowe do produkcji GT3 Cabriolet, a właśnie limitowany model specjalny pod przykrywką, być może nowy Speedster.
Ostatni 911 Speedster zadebiutował w 2018 roku jako celebracja 70. rocznicy powstania Porsche, a także jako zakończenie cyklu rynkowego generacji 991. Samochód ten jest limitowany do 1948 sztuk, co odnosi się do roku powstania firmy Porsche, a jako bazę wykorzystano ówczesne GT3. Tym razem może być podobnie - Speedster mógłby dostać wolnossącego boksera o mocy 510 KM z manualną skrzynią biegów rodem z 992.2 GT3. Niewykluczone są głębsze zmiany w zawieszeniu - właśnie 991 Speedster był preludium konstrukcji z dwoma wahaczami przy przedniej osi, które później przeniknęły do wszystkich modeli GT z gamy 911.
Najbardziej znaczącą zmianą w ostatnim Speedsterze było oczywiście nadwozie - otwarte jeśli pogoda pozwalała, a jeśli nie, z cienkim materiałowym dachem rozkładanym w dużej mierze ręcznie. Jedynym elementem automatyki był w nim elektryczny mechanizm przytwierdzający krawędź dachu do ramy przedniej szyby. Poza tym Speedster miał niżej poprowadzoną krawędź szyby, co jest trudniejsze do odnotowania niż kolejny znak firmowy tej wersji - manualna pokrywa dachu z dwoma wbudowanymi zagłówkami.
Właśnie tych dwóch ostatnich elementów brakuje w uchwyconym prototypie. Spójrzcie jednak na to z innej strony - oba nie są konieczne do testowania kluczowych systemów napędu czy podwozia. Spokojnie można zachować docelowy design tych dwóch obszarów w tajemnicy do momentu premiery.
Kiedy przyjdzie ten moment? W tej chwili możemy tylko zgadywać. Porsche będzie obchodzić 80 lat w 2028, ale to data zbyt odległa, aby już teraz testować prototypy. Jest możliwość, że Speedster 992 ma zadebiutować jeszcze w tym roku, aby uhonorować 70 lat istnienia pierwszego Porsche 356 Speedster z 1955 roku. Produkcja z całą pewnością będzie limitowana - może Porsche wróci do koncepcji limitacji zgodnej z rocznikiem pra-przodka 356.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.
Zanim powstanie następca AMG GT R czy Black Series, AMG szykuje pro-torową wersję auta drogowego.
Niemcy skorzystali z zasobów magazynu Peugeota i Alfy Romeo i zaprezentowali elektryczną Mokkę GSE.
Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.
Nowa perła w koronie Maranello - Ferrari F80 - łączy nierealne osiągi z intuicyjnością jazdy.
W ramach liftingu BMW M5 dostanie kontrowersyjny front według języka designu Neue Klasse.
Na bazie 750S Lanzante stworzyło hipersamochód inspirowany zwycięstwem McLarena F1 w 24h Le Mans.
Intrygujący prototyp BMW M2 z dodatkowym aero to nie nowy CSL, a jedynie pakiet płatnych dodatków M.
MCPura to głęboki lifting Maserati MC20 z dodatkami pozyskanymi z ekstremalnego modelu GT2 Stradale.
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.