Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Od czterech dekad P Zero jest synonimem osiągów, przyczepności i niezawodności. Teraz Pirelli prezentuje piątą generację swojego flagowego modelu opon, który od 1985 r. wyznacza standardy w segmencie Ultra-High Performance. Zrodzona z doświadczeń w sportach motorowych linia P Zero stała się nie tylko ikoną, ale również kompleksową rodziną opon dopasowanych do różnych potrzeb najbardziej wymagających kierowców.
Nowe P Zero to odpowiedź na zmieniające się realia rynku – związane nie tylko z osiągami, lecz także z rosnącym znaczeniem elektromobilności. Konstrukcja bieżnika została tak zoptymalizowana, aby zwiększyć przyczepność samochodu w zakrętach i poprawić rozkład nacisku na powierzchni styku z nawierzchnią. Efekt? Lepsze prowadzenie, skuteczniejsze hamowanie oraz mniejsze zużycie – a to wszystko przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Na tle konkurencji piąta generacja P Zero wyróżnia się również wizualnie. Nowa grafika i kontrastowe oznaczenia na bocznych ścianach opony dodają jej nowoczesnego, dynamicznego charakteru. Ale jeszcze ważniejsze okazuje się to, co niewidoczne dla oka. Inżynierowie Pirelli połączyli zaawansowane technologie rozwojowe z możliwościami sztucznej inteligencji, tworząc algorytmy, które umożliwiły bezprecedensowe zrozumienie dynamiki pracy opony. Testy prototypów, prowadzone w wirtualnym środowisku, pozwoliły zarówno skrócić czas projektowania, jak i zoptymalizować wykorzystanie zasobów.
Nowa opona P Zero otrzymała ocenę „A” w europejskim systemie etykietowania za przyczepność na mokrej nawierzchni – to potwierdzenie skuteczności innowacji wdrożonych przez Pirelli. Równomierne zużycie bieżnika gwarantuje stabilne osiągi przez cały cykl eksploatacji, niezależnie od warunków pogodowych i typu nawierzchni. Przeprowadzone testy torowe na suchych i mokrych nawierzchniach potwierdziły doskonałe prowadzenie oraz krótszą drogę hamowania.
Nowa gama P Zero obejmuje ponad 50 produktów w rozmiarach od 18 do 23 cali, co zapewnia kompleksowe pokrycie potrzeb samochodów segmentów premium i prestiżowego. Klienci mogą również liczyć na technologie opracowane z myślą o nowoczesnych układach napędowych – takie jak pakiet Elect, przeznaczony do pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. Dzięki niemu możliwe jest nie tylko obniżenie oporu toczenia, lecz także zwiększenie zasięgu nawet o 10%.
Pirelli nie zwalnia tempa. Piąta generacja P Zero to przykład, jak połączyć tradycję z nowoczesnością, doświadczenie z innowacją. To opona dla tych, którzy oczekują więcej – niezależnie od tego, czy poruszają się sportowym coupé, luksusową limuzyną, czy nowoczesnym elektrykiem. Bo technologia – jak pokazuje historia P Zero – zawsze powinna być o krok przed potrzebami rynku.Specjalne wersje nowej opony zostały już homologowane do takich pojazdów, jak m.in. Lamborghini Urus SE czy BMW M5 Touring.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.