Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Z pomocą AI Pirelli opracowało nową oponę z serii P Zero - bezpieczniejszą i bardziej wydajną.
Różne wersje opon z serii Pirelli P Zero trafiały na pierwszy montaż do wielu supersamochodów, od Ferrari F40 z 1987 aż do najnowszego Pagani Utopia. Nazywana pierwszą na świecie oponą “ultra-high performance” P Zero ma za sobą już cztery generacje i wiele lat ciągłego rozwoju w kwestii osiągów i bezpieczeństwa. Piąta generacja ma wnieść jakość na jeszcze wyższy poziom, a przy jej tworzeniu Pirelli wspierała sztuczna inteligencja.
Nie obawiajcie się - inżynierowie Pirelli nie zapytali ChatGPT jak zaprojektować oponę do samochodu sportowego. Pirelli wykorzystało zaawansowany system sztucznej inteligencji, wspierany przez algorytm własnego autorstwa, aby zrozumieć zawiłości dynamiki opon. Dzięki AI oraz wirtualnym prototypom włoska firma dokonała szybszej i bardziej skutecznej optymalizacji swojego nowego produktu.
P Zero piątej generacji ma między innymi rowki bieżnika i powierzchnię styku opracowaną w taki sposób, aby poprawić przyczepność, a co za tym idzie, skuteczność podczas hamowania, a także zwiększyć żywotność. Weług Pirelli nowa opona wykazuje poprawę w testach tak na mokrej jak i suchej nawierzchni, a także podczas hamowania. Jej wzorowe zachowanie na mokrym potwierdza indeks “A” w tej dziedzinie.
Piąta generacja P Zero powstała także z myślą o samochodach elektrycznych. Są to pojazdy o unikalnych wymaganiach dotyczących opon - zazwyczaj są sporo cięższe niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, a ich sposób oddawania mocy mocniej obciąża ogumienie. W związku z tym Pirelli oferuje model P Zero z technologią Elect, zaprojektowaną do radzenia sobie z wysokim momentem obrotowym przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu i oporów toczenia, aby poprawić zasięg nawet o 10 procent.
Nowe opony Pirelli P Zero na razie są oferowane w różnych rozmiarach od 18 do 23 cali. Włosi podjęli współpracę z producentami samochodów, aby dostarczyć dedykowane warianty tego produktu dla konkretnych modeli jak Lamborghini Urus SE, BMW M5 czy Polestar 4.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.