Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Z pomocą AI Pirelli opracowało nową oponę z serii P Zero - bezpieczniejszą i bardziej wydajną.
Różne wersje opon z serii Pirelli P Zero trafiały na pierwszy montaż do wielu supersamochodów, od Ferrari F40 z 1987 aż do najnowszego Pagani Utopia. Nazywana pierwszą na świecie oponą “ultra-high performance” P Zero ma za sobą już cztery generacje i wiele lat ciągłego rozwoju w kwestii osiągów i bezpieczeństwa. Piąta generacja ma wnieść jakość na jeszcze wyższy poziom, a przy jej tworzeniu Pirelli wspierała sztuczna inteligencja.
Nie obawiajcie się - inżynierowie Pirelli nie zapytali ChatGPT jak zaprojektować oponę do samochodu sportowego. Pirelli wykorzystało zaawansowany system sztucznej inteligencji, wspierany przez algorytm własnego autorstwa, aby zrozumieć zawiłości dynamiki opon. Dzięki AI oraz wirtualnym prototypom włoska firma dokonała szybszej i bardziej skutecznej optymalizacji swojego nowego produktu.
P Zero piątej generacji ma między innymi rowki bieżnika i powierzchnię styku opracowaną w taki sposób, aby poprawić przyczepność, a co za tym idzie, skuteczność podczas hamowania, a także zwiększyć żywotność. Weług Pirelli nowa opona wykazuje poprawę w testach tak na mokrej jak i suchej nawierzchni, a także podczas hamowania. Jej wzorowe zachowanie na mokrym potwierdza indeks “A” w tej dziedzinie.
Piąta generacja P Zero powstała także z myślą o samochodach elektrycznych. Są to pojazdy o unikalnych wymaganiach dotyczących opon - zazwyczaj są sporo cięższe niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, a ich sposób oddawania mocy mocniej obciąża ogumienie. W związku z tym Pirelli oferuje model P Zero z technologią Elect, zaprojektowaną do radzenia sobie z wysokim momentem obrotowym przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu i oporów toczenia, aby poprawić zasięg nawet o 10 procent.
Nowe opony Pirelli P Zero na razie są oferowane w różnych rozmiarach od 18 do 23 cali. Włosi podjęli współpracę z producentami samochodów, aby dostarczyć dedykowane warianty tego produktu dla konkretnych modeli jak Lamborghini Urus SE, BMW M5 czy Polestar 4.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.