Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Z pomocą AI Pirelli opracowało nową oponę z serii P Zero - bezpieczniejszą i bardziej wydajną.
Różne wersje opon z serii Pirelli P Zero trafiały na pierwszy montaż do wielu supersamochodów, od Ferrari F40 z 1987 aż do najnowszego Pagani Utopia. Nazywana pierwszą na świecie oponą “ultra-high performance” P Zero ma za sobą już cztery generacje i wiele lat ciągłego rozwoju w kwestii osiągów i bezpieczeństwa. Piąta generacja ma wnieść jakość na jeszcze wyższy poziom, a przy jej tworzeniu Pirelli wspierała sztuczna inteligencja.
Nie obawiajcie się - inżynierowie Pirelli nie zapytali ChatGPT jak zaprojektować oponę do samochodu sportowego. Pirelli wykorzystało zaawansowany system sztucznej inteligencji, wspierany przez algorytm własnego autorstwa, aby zrozumieć zawiłości dynamiki opon. Dzięki AI oraz wirtualnym prototypom włoska firma dokonała szybszej i bardziej skutecznej optymalizacji swojego nowego produktu.
P Zero piątej generacji ma między innymi rowki bieżnika i powierzchnię styku opracowaną w taki sposób, aby poprawić przyczepność, a co za tym idzie, skuteczność podczas hamowania, a także zwiększyć żywotność. Weług Pirelli nowa opona wykazuje poprawę w testach tak na mokrej jak i suchej nawierzchni, a także podczas hamowania. Jej wzorowe zachowanie na mokrym potwierdza indeks “A” w tej dziedzinie.
Piąta generacja P Zero powstała także z myślą o samochodach elektrycznych. Są to pojazdy o unikalnych wymaganiach dotyczących opon - zazwyczaj są sporo cięższe niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, a ich sposób oddawania mocy mocniej obciąża ogumienie. W związku z tym Pirelli oferuje model P Zero z technologią Elect, zaprojektowaną do radzenia sobie z wysokim momentem obrotowym przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu i oporów toczenia, aby poprawić zasięg nawet o 10 procent.
Nowe opony Pirelli P Zero na razie są oferowane w różnych rozmiarach od 18 do 23 cali. Włosi podjęli współpracę z producentami samochodów, aby dostarczyć dedykowane warianty tego produktu dla konkretnych modeli jak Lamborghini Urus SE, BMW M5 czy Polestar 4.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.