Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Peugeot chce wykonać ukłon w stronę kultowych hot hatchbacków i innych samochodów usportowionych z przeszłości, po tym jak wycofał z rynku ostatniego 208 GTi w 2018 roku. Czekaliśmy na to 7 lat i całą jedną generację, ale w końcu, 13 czerwca, poznamy kolejne nowe GTi francuskiej marki.
Szczegóły są na ten moment bardzo rozmyte, ale Peugeot potwierdził, że zorganizuje prezentację nowego GTi podczas zbliżającego się weekendu wyścigowego 24h Le Mans. Tegoroczna edycja najsłynniejszego długodystansowego wyścigu świata będzie dla marki nie tylko okazją do hucznego powrotu do swojego najbardziej ikonicznego modelu, ale także kolejną próbą sięgnięcia po sukces na torze. Peugeot ponownie wystawi dwa 9X8 klasy LMH, aby powalczyć o poprawę wyników z lat poprzednich.
Do tej pory najbardziej usportowionym autem w gamie 208 obecnej generacji był limitowany model 208 Rallye stworzony dla uhonorowania 40-lecia modelu 205 Turbo 16. W 2023 roku wypuszczono krótką serię takich aut jako edycję specjalną przeznaczoną tylko dla nabywców w Szwajcarii. Jego dedykowane okleiny i surowe, stalowe koła były trafnym odnośnikiem do przeszłości, ale osiągi pozostały dokładnie takie same jak w innych 208. Fabryczne GTi ma być pod tym kątem inne.
W tej chwili Peugeot 208 jest oferowany z różnorodnymi typami napędu - benzynowym, hybrydowym i elektrycznym - ale sportowe GTi dostanie tylko napęd elektryczny. Jest spora szansa, że samochód ten będzie wyposażony w podzespoły analogiczne jak istniejący Abarth 600e czy Alfa Romeo Junior Veloce, bo wszystkie trzy auta dzielą platformę eCMP wewnątrz koncernu Stellantis. Jak dotąd najmocniejsze napędy bazujące na eCMP miały 280 KM przenoszone przez pojedynczy silnik na przednią oś przez mechaniczny dyferencjał z blokadą. Konkretnie chodzi o Abartha 600e Scorpionissima, który do 100 km/h rozpędza się w 5,9 s i osiąga 200 km/h.
Na resztę informacji musimy poczekać do dnia premiery, ale znając już charakterystykę bliźniaczych modeli od Abartha i Alfy Romeo, oczekujemy od nowego 208 GTi wciągającego i angażującego prowadzenia.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.
To jeszcze nie LT, ale 750S Le Mans to coś więcej niż McLaren z naklejkami i numerowaną plakietką.
Nowy Supersport to najbardziej wszechstronny wóz Morgana. Czy nowoczesność pozbawiła go duszy?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.