Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Peugeot chce wykonać ukłon w stronę kultowych hot hatchbacków i innych samochodów usportowionych z przeszłości, po tym jak wycofał z rynku ostatniego 208 GTi w 2018 roku. Czekaliśmy na to 7 lat i całą jedną generację, ale w końcu, 13 czerwca, poznamy kolejne nowe GTi francuskiej marki.
Szczegóły są na ten moment bardzo rozmyte, ale Peugeot potwierdził, że zorganizuje prezentację nowego GTi podczas zbliżającego się weekendu wyścigowego 24h Le Mans. Tegoroczna edycja najsłynniejszego długodystansowego wyścigu świata będzie dla marki nie tylko okazją do hucznego powrotu do swojego najbardziej ikonicznego modelu, ale także kolejną próbą sięgnięcia po sukces na torze. Peugeot ponownie wystawi dwa 9X8 klasy LMH, aby powalczyć o poprawę wyników z lat poprzednich.
Do tej pory najbardziej usportowionym autem w gamie 208 obecnej generacji był limitowany model 208 Rallye stworzony dla uhonorowania 40-lecia modelu 205 Turbo 16. W 2023 roku wypuszczono krótką serię takich aut jako edycję specjalną przeznaczoną tylko dla nabywców w Szwajcarii. Jego dedykowane okleiny i surowe, stalowe koła były trafnym odnośnikiem do przeszłości, ale osiągi pozostały dokładnie takie same jak w innych 208. Fabryczne GTi ma być pod tym kątem inne.
W tej chwili Peugeot 208 jest oferowany z różnorodnymi typami napędu - benzynowym, hybrydowym i elektrycznym - ale sportowe GTi dostanie tylko napęd elektryczny. Jest spora szansa, że samochód ten będzie wyposażony w podzespoły analogiczne jak istniejący Abarth 600e czy Alfa Romeo Junior Veloce, bo wszystkie trzy auta dzielą platformę eCMP wewnątrz koncernu Stellantis. Jak dotąd najmocniejsze napędy bazujące na eCMP miały 280 KM przenoszone przez pojedynczy silnik na przednią oś przez mechaniczny dyferencjał z blokadą. Konkretnie chodzi o Abartha 600e Scorpionissima, który do 100 km/h rozpędza się w 5,9 s i osiąga 200 km/h.
Na resztę informacji musimy poczekać do dnia premiery, ale znając już charakterystykę bliźniaczych modeli od Abartha i Alfy Romeo, oczekujemy od nowego 208 GTi wciągającego i angażującego prowadzenia.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.