Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Elektryczny crossover 600e jest modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.
Kilka miesięcy temu Abarth pożegnał się z produkowanymi od lat benzynowymi hot hatchami 595 i 695, aby skupić swoją uwagę na rozszerzeniu gamy usportowionych modeli elektrycznych. Najnowszym z nich jest crossover 600e, najmocniejszy jak dotąd samochód drogowy tej marki, który dzięki szerokiej ingerencji w napęd i podwozie ma oferować znacznie lepsze właściwości jezdne niż zwykły Fiat 600e.
Do tej pory nie znaliśmy szczegółów napędu Abartha 600e. Teraz producent ujawnił, że model ten ma 240 lub nawet 280 KM, ale ta druga wartość dotyczy tylko wersji Scorpionissima (wykończonej w kolorze Hypnotic Purple i limitowanej do 1949 sztuk, aby nawiązać do roku założenia Abartha). Na razie poznaliśmy tylko brytyjskie ceny auta - zaczynają się od 36 975 funtów (193 tys. zł) za wersję podstawową Turismo. Wspomniany model Scorpionissima kosztuje w UK 41 975 funtów (219 tys. zł).
Samochód powstał przy udziale Stellantis Motorsport w oparciu o platformę Perfo-eCMP, czyli odmianę platformy eCMP dedykowaną do usportowionych modeli. Abarth 600e niezależnie od wersji ma jeden silnik elektryczny umieszczony z przodu i napędzający przednią oś. W wersji podstawowej jego 240 KM przekłada się na sprint do 100 km/h w 6,4 s. Mocniejszy wariant ma czas 5,85 s. Oba auta osiągają maksymalnie 200 km/h.
Trzy tryby jazdy zmieniają sposób pracy układu kierowniczego, kalibrację ESP i reakcję silnika. Najciekawsze wydaje się ustawienie „Scorpion Track”, które rozluźnia kontrolę stabilności i odblokowuje maksymalną moc. Oznacza to 240 KM dla standardowego samochodu i 280 KM dla Scorpionissimy, z maksymalnym momentem obrotowym 345 Nm (obie wersje).
Napęd to nie jedyna zmiana w stosunku do Fiata. Inżynierowie pochylili się też nad tuningiem i geometrią zawieszenia, aby zdecydowanie poprawić właściwości jezdne 600e. Wraz z seryjnym, dedykowanym do EV dyferencjałem o ograniczonym poślizgu model ten będzie znacznie bardziej stabilny przy wyższych prędkościach. Układ hamulcowy firmy Alcon na potrzeby Abartha ma zwiększone wymiary tarcz hamulcowych, a o przyczepność dbają opony Michelin Pilot Sport EV oferujące kompromis między osiągami, a wydajnością.
Abarth 600e na tle zwykłego Fiata wyróżnia się 20-calowymi felgami, dość dużym spoilerem dachowym, przyciemnionymi tylnymi lampami oraz większymi wlotami powietrza wykończonymi diagonalną kratką dla poprawy chłodzenia. W temacie chłodzenia Abarth ma również pompę płynu chłodzącego o dużej wydajności, która reguluje temperaturę akumulatora. System przyczynia się do maksymalizacji zasięgu, który według producenta ma wynosić nawet do 333 km na jednym ładowaniu.
Po raz pierwszy możemy zobaczyć wnętrze Abartha 600e, które przeszło niemałą metamorfozę. W tym modelu montowane są fotele sportowe Sabelt, kokpit ubarwiony jest dedykowanymi kolorami i grafikami, tapicerkę wykonano z alcantary, a logotypy Fiata ustąpiły miejsca firmowemu skorpionowi. Multimedia na 10-calowym ekranie dotykowym mają menu zrobione specjalnie pod Abartha, a system podkładania dźwięku pozwala posłuchać syntetycznego odgłosu silnika podobnego jak w mniejszym modelu 500e.
Polskie ceny Abartha 600e powinniśmy poznać maksymalnie w przyszłym miesiącu, gdy dealerzy zaczną zbierać zamówienia.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.