Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
16 lat to bardzo długo jak na współczesne realia rynku motoryzacyjnego. Właśnie tyle czasu Abarth bez przerwy miał w ofercie benzynowe modele 500 i 595/695, które teraz trwale znikają z gamy. Tym samym marka przygotowuje się do całkowicie elektrycznej przyszłości z nowymi modelami 500e i 600e.
Abarth 500 jest jednym z najdłużej produkowanych samochodów tego typu, ale także jednym z ostatnich które żegnają się z rynkiem. W ciągu ostatnich 12 miesięcy podobny los spotkał dwa inne małe hot hatche - Hyundaia i20 N oraz Forda Fiestę ST.
Dealerzy będą jeszcze sprzedawać spalinowe Abarthy do końca tego roku, ale producent szacuje, że jeśli popyt będzie stabilny, to do jego zaspokojenia wystarczą już wyprodukowane egzemplarze ze stoku. Potwierdzenie, że Abarth 500 i jego pochodne znikają z rynku, otrzymaliśmy ledwo kilka miesięcy po premierze limitowanego 695 75 Anniversario, którego seria licząca 1368 sztuk zostanie oczywiście dokończona.
W oficjalnym komunikacie przedstawiciel Abartha powiedział: “W oczekiwaniu na uruchomienie montażu Abartha 600e produkcja spalinowych modeli Abartha 500 zostanie zamknięta, a pozostałe zapotrzebowanie pokryte ze stoku.”

Oznacza to, że jedynym Abarthem którego możesz teraz zamówić we własnej konfiguracji jest 500e - cięższy, słabszy i wyposażony jedynie w napęd elektryczny. Stało się tak pomimo przesunięcia planów o całkowitej elektryfikacji Fiata, który wobec słabej sprzedaży swojego najważniejszego modelu 500e planuje w przyszłym roku wprowadzić jego wersję hybrydową.
Obecnie produkowany Fiat 500 z hybrydą (ten starej generacji), którego do tej pory sprzedawano równolegle z nowym modelem elektrycznym, także wychodzi niedługo z produkcji. Jednak w przeciwieństwie do Abartha, samochód ten wkrótce będzie miał naturalnego następcę.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.