Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
16 lat to bardzo długo jak na współczesne realia rynku motoryzacyjnego. Właśnie tyle czasu Abarth bez przerwy miał w ofercie benzynowe modele 500 i 595/695, które teraz trwale znikają z gamy. Tym samym marka przygotowuje się do całkowicie elektrycznej przyszłości z nowymi modelami 500e i 600e.
Abarth 500 jest jednym z najdłużej produkowanych samochodów tego typu, ale także jednym z ostatnich które żegnają się z rynkiem. W ciągu ostatnich 12 miesięcy podobny los spotkał dwa inne małe hot hatche - Hyundaia i20 N oraz Forda Fiestę ST.
Dealerzy będą jeszcze sprzedawać spalinowe Abarthy do końca tego roku, ale producent szacuje, że jeśli popyt będzie stabilny, to do jego zaspokojenia wystarczą już wyprodukowane egzemplarze ze stoku. Potwierdzenie, że Abarth 500 i jego pochodne znikają z rynku, otrzymaliśmy ledwo kilka miesięcy po premierze limitowanego 695 75 Anniversario, którego seria licząca 1368 sztuk zostanie oczywiście dokończona.
W oficjalnym komunikacie przedstawiciel Abartha powiedział: “W oczekiwaniu na uruchomienie montażu Abartha 600e produkcja spalinowych modeli Abartha 500 zostanie zamknięta, a pozostałe zapotrzebowanie pokryte ze stoku.”
Oznacza to, że jedynym Abarthem którego możesz teraz zamówić we własnej konfiguracji jest 500e - cięższy, słabszy i wyposażony jedynie w napęd elektryczny. Stało się tak pomimo przesunięcia planów o całkowitej elektryfikacji Fiata, który wobec słabej sprzedaży swojego najważniejszego modelu 500e planuje w przyszłym roku wprowadzić jego wersję hybrydową.
Obecnie produkowany Fiat 500 z hybrydą (ten starej generacji), którego do tej pory sprzedawano równolegle z nowym modelem elektrycznym, także wychodzi niedługo z produkcji. Jednak w przeciwieństwie do Abartha, samochód ten wkrótce będzie miał naturalnego następcę.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.