Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Zobacz jak Richard Meaden ustanawia nowy rekord najdłuższego driftu na lodzie w Skodzie Enyaq iV RS.
Tradycja łącząca Skodę, redakcję Evo i rekordy Guinnessa sięga 2011 roku, gdy redaktor naczelny Richard Meaden poprowadził specjalnie przygotowaną Octavię RS, ustanawiając nowy rekord klasy aut produkcyjnych Southern California Timing Association podczas Bonneville Speed Week. Średnia prędkość podczas dwóch przejazdów w przeciwnych kierunkach wyniosła 227,08 MPH (365,45 km/h). Rekord utrzymał się około dziewięć lat i zapewnił Meadenowi członkostwo w "Klubie 200MPH" SCTA. Wciąż ma specjalną czerwoną czapkę na dowód tego faktu.
Rekordowe przedsięwzięcie, które zostało zorganizowane z okazji dziesięciolecia usportowionych modeli RS Skody, miało być powtórzone w 2021 roku, ale pomysł upadł ze względu na przedłużające się restrykcje covidowe.
Na szczęście chęć ustanawiania kolejnych rekordów nie wygasła. Gdy na rynku pojawiła się pierwsza elektryczna Skoda serii RS - Enyaq iV RS - brytyjski oddział czeskiego producenta miał doskonały pretekst, aby spróbować ponownie. Tym razem chodziło jednak o zupełnie inny rekord - najdłuższy ciągły drift na lodzie. Poprzedni rekord został ustanowiony typowo spalinowym Subaru Impreza WRX, więc w przypadku sukcesu Skoda miałaby od razu dwa rekordy - także w kategorii aut EV.
Dla Meadena była to doskonała okazja: "Projekt bicia rekordu w Bonneville jest wciąż jedną z najlepszych rzeczy, jakie kiedykolwiek zrobiłem, więc z radością skorzystałem z szansy, by wziąć udział w kolejnej próbie bicia rekordu ze Skodą. Podobnie jak Bonneville, rekord na lodzie był w dużej mierze skokiem w nieznane. Nie mieliśmy możliwości przeprowadzenia testów przed wyjazdem do Szwecji, więc nie byliśmy pewni, jak Enyaq RS zachowa się na lodzie. Na szczęście gdy dobraliśmy odpowiednią kombinację opon z kolcami, był to zaskakująco dobry samochód do driftu, ale wciąż musieliśmy się wiele nauczyć o lodzie i o tym, jak należy prowadzić Enyaqa".
Spoiler alert: pobiliśmy rekord jadąc Enyakiem RS w ciągłym poślizgu na dystansie 7351,344 metrów. Jeśli regularnie czytacie Evo prawdopodobnie wiecie, że Meaden nie jest nowicjuszem w dziedzinie driftu, ale jak sam przyznaje, tym razem to było zupełnie coś innego: "Po pierwszym dniu treningu dotarło do mnie, że zadanie wcale nie będzie tak łatwe jak myślałem. Pod koniec drugiego dnia w zasadzie nie chciałem już nigdy więcej ślizgać się samochodem. Nabrałem chęci dopiero wtedy, kiedy udało mi się zrobić przyzwoity przejazd, który zbliżył nas do istniejącego rekordu, ale rosnąca presja związana z obecnością wszystkich osób (w tym oficjalnego sędziego z Guinness World Records) była najtrudniejszą rzeczą, z jaką musiałem sobie poradzić. Ulga, kiedy w końcu udało mi się przekroczyć dotychczasowy rekordowy dystans - po weryfikacji przez Guinnessa - była ogromna. Od tego momentu każdy przejazd był o wiele przyjemniejszy. Gdyby jezioro nie zaczęło się topić, pewnie nadal bym tam był!".
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.