Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Podczas Japan Mobility Show w Tokio Toyota pokazała jak mogą wyglądać ich sportowe auta przyszłości.
Toyota to jeden z niewielu producentów, który nie ogłosił jeszcze konkretnej daty całkowitego odejścia od silników spalinowych. Przyszłość tej marki jest oczywiście w większości zelektryfikowana, o czym świadczą plany przedstawienia aż 11 nowych modeli BEV w ciągu kilku następnych lat. Pod koniec 2021 roku Toyota przedstawiła swoją strategię elektryfikacji i wtedy też po raz pierwszy widzieliśmy koncept Sports EV. Teraz mogliśmy się bliżej zapoznać z tym autem podczas Japan Mobility Show w Tokio.
Samochód nazwany FT-Se to małe koncepcyjne coupe z napędem elektrycznym, którego design odnosi się do kultowej, centralnosilnikowej Toyoty MR2. Za rozwój auta odpowiedzialny będzie dział sportu Gazoo Racing, co dobrze rokuje z perspektywy kierowców. Na tym etapie szczegółów jest niewiele, ale Toyota twierdzi, że FT-Se został zaprojektowany z myślą o osiągach i dobrych właściwościach aerodynamicznych. Kokpit "nowej generacji" zawiera spłaszczoną kierownicę w stylu wyścigowym i liczne wyświetlacze zorientowane na kierowcę, ale w taki sposób, aby nie zakłócać optymalnej widoczności. Toyota twierdzi również, że FT-Se "będzie dojrzewać wraz z kierowcą poprzez aktualizacje oprogramowania", chociaż na tym etapie nie jest jasne co to dokładnie oznacza.
Żadne dane na temat osiągów nie są jeszcze znane. Co ciekawe, Toyota FT-Se posiada unikalną siatkową strukturę materiałów w kabinie, która ma chronić pasażerów przed przeciążeniami. Jest to pewna wskazówka jak brutalne mogą być parametry tego wozu. Ekstremalnie uformowane fotele kubełkowe Recaro z włókna węglowego wyraźnie podkreślają sportowy charakter FT-Se, podobnie jak mnóstwo alcantary i matowego włókna węglowego.
W oświadczeniu dotyczącym samochodów koncepcyjnych na stoisku w Tokio, Toyota ogłosiła: "Wraz z wysoce responsywnymi elementami sterującymi i porywającymi projektami, które są unikalne dla pojazdów BEV, modele te ewoluują w jedyne w swoim rodzaju pojazdy, z których właściciele będą dumni. Będą one oferować przyjemność z osobistej, spersonalizowanej jazdy i wygodnych funkcji, takich jak możliwość przeglądania lokalnych informacji".
Drugim modelem jaki zadebiutuje w Tokio będzie Toyota FT-3e - miejski SUV, z którym sportowa FT-Se będzie dzielić technologię. Model ten, choć mniej interesujący dla pasjonatów prowadzenia, ma być wyposażony w zewnętrzne wyświetlacze cyfrowe prezentujące informacje o stanie naładowania, temperaturze wnętrza i jakości powietrza.
Dalsze szczegóły na temat obu modeli koncepcyjnych Toyoty pojawią się w późniejszym terminie.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Choć istnieje określona, wąska grupa odbiorców Vitary, brakuje na rynku takich aut.
Od 2026 roku w Europie będzie można kupić nową Hondę Prelude z innowacyjnym napędem hybrydowym.
Ducati Diavel V4 2025 z nowym malowaniem Black Roadster Livery łączy moc i styl w jednym cruiserze.
Inspirowane F1 nadwozia to próbka możliwości jakie daje nowy program personalizacji Chapman Bespoke.
Nadal postrzegasz Polestar tylko jako elektryczny odłam Volvo? Model 5 zamierza to zmienić.
Prawie 50 lat po kultowym Renault 5 Turbo, francuski producent wypuszcza jego duchowego następcę.
Trzecia generacja najmniejszego sedana-coupe w gamie Mercedesa wkrótce pojawi się na rynku.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Mamy pierwsze zdjęcia.
“Kontynuacja” Forda Escorta MK1 od Boreham Motorworks ma kilka usprawnień np. silnik o mocy 300 KM.
AMG tworzy serię ekskluzywną linię projektów Mythos, a pierwszym z nich jest speedster Purespeed.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.