Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podczas Japan Mobility Show w Tokio Toyota pokazała jak mogą wyglądać ich sportowe auta przyszłości.
Toyota to jeden z niewielu producentów, który nie ogłosił jeszcze konkretnej daty całkowitego odejścia od silników spalinowych. Przyszłość tej marki jest oczywiście w większości zelektryfikowana, o czym świadczą plany przedstawienia aż 11 nowych modeli BEV w ciągu kilku następnych lat. Pod koniec 2021 roku Toyota przedstawiła swoją strategię elektryfikacji i wtedy też po raz pierwszy widzieliśmy koncept Sports EV. Teraz mogliśmy się bliżej zapoznać z tym autem podczas Japan Mobility Show w Tokio.
Samochód nazwany FT-Se to małe koncepcyjne coupe z napędem elektrycznym, którego design odnosi się do kultowej, centralnosilnikowej Toyoty MR2. Za rozwój auta odpowiedzialny będzie dział sportu Gazoo Racing, co dobrze rokuje z perspektywy kierowców. Na tym etapie szczegółów jest niewiele, ale Toyota twierdzi, że FT-Se został zaprojektowany z myślą o osiągach i dobrych właściwościach aerodynamicznych. Kokpit "nowej generacji" zawiera spłaszczoną kierownicę w stylu wyścigowym i liczne wyświetlacze zorientowane na kierowcę, ale w taki sposób, aby nie zakłócać optymalnej widoczności. Toyota twierdzi również, że FT-Se "będzie dojrzewać wraz z kierowcą poprzez aktualizacje oprogramowania", chociaż na tym etapie nie jest jasne co to dokładnie oznacza.
Żadne dane na temat osiągów nie są jeszcze znane. Co ciekawe, Toyota FT-Se posiada unikalną siatkową strukturę materiałów w kabinie, która ma chronić pasażerów przed przeciążeniami. Jest to pewna wskazówka jak brutalne mogą być parametry tego wozu. Ekstremalnie uformowane fotele kubełkowe Recaro z włókna węglowego wyraźnie podkreślają sportowy charakter FT-Se, podobnie jak mnóstwo alcantary i matowego włókna węglowego.
W oświadczeniu dotyczącym samochodów koncepcyjnych na stoisku w Tokio, Toyota ogłosiła: "Wraz z wysoce responsywnymi elementami sterującymi i porywającymi projektami, które są unikalne dla pojazdów BEV, modele te ewoluują w jedyne w swoim rodzaju pojazdy, z których właściciele będą dumni. Będą one oferować przyjemność z osobistej, spersonalizowanej jazdy i wygodnych funkcji, takich jak możliwość przeglądania lokalnych informacji".
Drugim modelem jaki zadebiutuje w Tokio będzie Toyota FT-3e - miejski SUV, z którym sportowa FT-Se będzie dzielić technologię. Model ten, choć mniej interesujący dla pasjonatów prowadzenia, ma być wyposażony w zewnętrzne wyświetlacze cyfrowe prezentujące informacje o stanie naładowania, temperaturze wnętrza i jakości powietrza.
Dalsze szczegóły na temat obu modeli koncepcyjnych Toyoty pojawią się w późniejszym terminie.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…
Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.
Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.