Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Koenigsegg One:1. Być mega

Zobaczenie tego auta na drodze publicznej graniczy z cudem. Ciężko się dziwić, bo powstało tylko 7 sztuk.

autor: Voice House

19 października 2022
Koenigsegg One z boku
2

Koenigsegg to od kilku już dekad manufaktura, która w podobnym stylu jak Pagani produkuje auta marzeń. Choć skala jest dużo mniejsza, zarówno Christian von Koenigsegg, jak i Horacio Pagani znają swoich klientów jak własną kieszeń. To prywatne relacje i podstawowa różnica, względem procesu nabywania chociażby Ferrari czy Porsche. To wpływa też rzecz jasna na ceny, bo kwoty, jakie trzeba zapłacić za nowy czy nawet używany samochód tej marki to minimum kilka milionów Euro. Taniej na pewno nie będzie. Drożej? Z pewnością.

Reklama

Dlaczego się tak dzieje? Za przykład prowadzącym podcast Moto Stories tym razem posłużył Koenigsegg One:1. Liczący sobie już kilka lat, ale ciągle emocjonujący - technikaliami, jak i rzadkością występowania. Ten samochód powstał w zaledwie 7 egzemplarzach, którego pierwsze testy drogowe przeprowadzał polski kierowca testowy, o czym szerzej można posłuchać w najnowszym podcaście. One:1 to także pierwszy megacar świata - słowotwórstwo zostało tu poczynione z uwagi na niebywałą moc, ale i masę własną pojazdu. Obydwie wartości przekraczają 1300 KM i kg, skąd wzięła się też nazwa modelu. Samochoód ten zmienia wyobrażenie o prędkości, przyspieszeniu i przyczepności. Włókno węglowe grało tu pierwsze skrzypce, bowiem wykonano z niego nie tylko karoserię i część podwozia czy zawieszenia, ale nawet kompletne felgi. To wszystko sprawia, że nawet po latach samochód, który gdyby nie awaria ABS-u i rozbicie na bandzie z powodzeniem mógł pobić światowe rekordy na torze Nurburgring - nadal budzi skrajne emocje, łącząc technologię i kosmiczne materiały z wciąż jeszcze analogowym podejściem do tworzenia auta i jego prowadzenia.

Reklama
Partyk Mikiciuk podczas nagrywania podcastu
2

To obecnie czołówka najdroższych samochodów świata, ale są ku temu istotne powody. Niska produkcja oraz egzemplarze pozamykane w garażach świata sprawiają, że jeśli którykolwiek z nich pojawi się na sprzedaż, na nowego właściciela nie musi długo czekać. Do opowieści o tym megacarze zapraszają prowadzący podcast Moto Stories - Patryk Mikiciuk, Łukasz KamińskiKacper Majdan. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025