Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Koenigsegg One:1. Być mega

Zobaczenie tego auta na drodze publicznej graniczy z cudem. Ciężko się dziwić, bo powstało tylko 7 sztuk.

autor: Voice House

19 października 2022
Koenigsegg One z boku
2

Koenigsegg to od kilku już dekad manufaktura, która w podobnym stylu jak Pagani produkuje auta marzeń. Choć skala jest dużo mniejsza, zarówno Christian von Koenigsegg, jak i Horacio Pagani znają swoich klientów jak własną kieszeń. To prywatne relacje i podstawowa różnica, względem procesu nabywania chociażby Ferrari czy Porsche. To wpływa też rzecz jasna na ceny, bo kwoty, jakie trzeba zapłacić za nowy czy nawet używany samochód tej marki to minimum kilka milionów Euro. Taniej na pewno nie będzie. Drożej? Z pewnością.

Dlaczego się tak dzieje? Za przykład prowadzącym podcast Moto Stories tym razem posłużył Koenigsegg One:1. Liczący sobie już kilka lat, ale ciągle emocjonujący - technikaliami, jak i rzadkością występowania. Ten samochód powstał w zaledwie 7 egzemplarzach, którego pierwsze testy drogowe przeprowadzał polski kierowca testowy, o czym szerzej można posłuchać w najnowszym podcaście. One:1 to także pierwszy megacar świata - słowotwórstwo zostało tu poczynione z uwagi na niebywałą moc, ale i masę własną pojazdu. Obydwie wartości przekraczają 1300 KM i kg, skąd wzięła się też nazwa modelu. Samochoód ten zmienia wyobrażenie o prędkości, przyspieszeniu i przyczepności. Włókno węglowe grało tu pierwsze skrzypce, bowiem wykonano z niego nie tylko karoserię i część podwozia czy zawieszenia, ale nawet kompletne felgi. To wszystko sprawia, że nawet po latach samochód, który gdyby nie awaria ABS-u i rozbicie na bandzie z powodzeniem mógł pobić światowe rekordy na torze Nurburgring - nadal budzi skrajne emocje, łącząc technologię i kosmiczne materiały z wciąż jeszcze analogowym podejściem do tworzenia auta i jego prowadzenia.

Reklama
Partyk Mikiciuk podczas nagrywania podcastu
2

To obecnie czołówka najdroższych samochodów świata, ale są ku temu istotne powody. Niska produkcja oraz egzemplarze pozamykane w garażach świata sprawiają, że jeśli którykolwiek z nich pojawi się na sprzedaż, na nowego właściciela nie musi długo czekać. Do opowieści o tym megacarze zapraszają prowadzący podcast Moto Stories - Patryk Mikiciuk, Łukasz KamińskiKacper Majdan. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.

Trzecie wydanie EVO magazine

Zamów trzecie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić trzeci numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Alpine A110 na torze w Laponii
Prezentacja Partnera
Fastline Ice Driving Experience w Laponii

Już wkrótce możesz driftować w najgorętszych autach sportowych świata na lodowych torach w Laponii

24 listopada 2022
Mercedes-AMG Project One na Nordschleife
Mercedes / AMG Project One
Mercedes-AMG One najszybszym autem produkcyjnym na Nurburgringu

Maro Engel poprowadził AMG Project One do rekordu okrążenia samochodów produkcyjnych na Nordschleife.

10 listopada 2022
Trzecie wydanie EVO magazine
EVO magazine
O czym przeczytasz w najnowszym EVO magazine?

Trzecie wydanie EVO Magazine to po raz kolejny gratka dla miłośników nietuzinkowej motoryzacji!

3 listopada 2022
Nowe Alpine A110R
Alpine / A110
Debiutuje Alpine A110R Fernando Alonso jako limitowany model specjalny

Świeżo zaprezentowane Alpine A110R zyskało wersję specjalną na cześć legendy F1 - Fernando Alonso.

23 października 2022
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
W 2023 roku zadebiutuje limitowana Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

Legendarne włoskie studio Zagato stworzy limitowaną Alfę Romeo bazującą na Giulii sedan.

8 grudnia 2022
Radical Project 25 w studiu
Radical / Project 25
Radical idzie o krok dalej i tworzy 860-konny samochód torowy

Project 25 ma być flagowym produktem Radicala i demonstracją możliwości w budowie torowych zabawek.

7 grudnia 2022
Mercedes-AMG S63 E-Performance
Mercedes / S63 AMG
Mercedes-AMG S63 E-Performance - hybrydowy flagowiec

Najnowsza klasa S od AMG generuje ponad 800 hybrydowych koni mechanicznych i 1430 Nm.

7 grudnia 2022
Honda Civic Type R - podczas testów
Honda / Civic
Honda Civic Type R FL5 - powrót króla

Nowy Civic Type R dużo kosztuje, ale niezmiennie należy do światowej czołówki hot hatchy.

6 grudnia 2022
Lexus Electrified Sport - widok z tyłu
Lexus
Koncept Lexus Electrified Sport trafi do produkcji

W koncernie Toyota rolę sportowej marki EV przejmie Lexus, a na szczycie gamy zobaczymy duchowego następcę LFA.

6 grudnia 2022
Toyota Supra - manualna skrzynia biegów
Technologia
Manual dla „elektryków”? Lexus już nad tym pracuje

Brzmi jak oksymoron, ale Japończycy z Lexusa pracują nad „wirtualnym spalinowym układem napędowym”.

6 grudnia 2022
Sportowy zegarek Patek Philippe z linii Aquanaut
Luksus
Kameralna wystawa zegarków marki Patek Philippe

W warszawskim salonie W.KRUK zaprezentowane zostały luksusowe modele zegarków marki Patek Philippe.

1 grudnia 2022
Wyjątkowe Lamborghini LM002
Podcast
Rodzinne, praktyczne i… nierozsądne V12

Nadchodząca zima zachęca do rozejrzenia się za autem lubiącym grząski teren. A gdyby tak zboczyć nieco z utartych szlaków wyboru?

30 listopada 2022
Nowe Audi RS6 Performance
Audi / RS6
Nowe Audi RS6 Performance - czy może być lepiej?

RS6 i RS7 Performance mają teraz 630 KM, więcej wyposażenia i niższą masę własną.

30 listopada 2022
Debiutuje De Tomaso P900
De Tomaso / P900
Debiutuje De Tomaso P900 z V12 kręcącym się do 12300 obrotów

Legendarna marka supersamochodów prezentuje torowego potwora z nowatorskim silnikiem V12.

30 listopada 2022
Aston Martin DBS Volante
Aston Martin / DBS
Aston Martin DBS Volante - otwarte GT z V12

Brak stałego dachu tylko wzmacnia wrażenia jakie oferuje duże GT od Aston Martina

28 listopada 2022
Mazda zapowiada model sportowy
Sportowa Mazda
Mazda zapowiada model sportowy - czy to nowe MX-5 lub RX-7?

Niezależnie czy to nowe MX-5, RX-7 czy RX-8, liczy się sam fakt tworzenia nowej sportowej Mazdy.

28 listopada 2022