Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Koenigsegg One:1. Być mega

Zobaczenie tego auta na drodze publicznej graniczy z cudem. Ciężko się dziwić, bo powstało tylko 7 sztuk.

autor: Voice House

19 października 2022
Koenigsegg One z boku
2

Koenigsegg to od kilku już dekad manufaktura, która w podobnym stylu jak Pagani produkuje auta marzeń. Choć skala jest dużo mniejsza, zarówno Christian von Koenigsegg, jak i Horacio Pagani znają swoich klientów jak własną kieszeń. To prywatne relacje i podstawowa różnica, względem procesu nabywania chociażby Ferrari czy Porsche. To wpływa też rzecz jasna na ceny, bo kwoty, jakie trzeba zapłacić za nowy czy nawet używany samochód tej marki to minimum kilka milionów Euro. Taniej na pewno nie będzie. Drożej? Z pewnością.

Dlaczego się tak dzieje? Za przykład prowadzącym podcast Moto Stories tym razem posłużył Koenigsegg One:1. Liczący sobie już kilka lat, ale ciągle emocjonujący - technikaliami, jak i rzadkością występowania. Ten samochód powstał w zaledwie 7 egzemplarzach, którego pierwsze testy drogowe przeprowadzał polski kierowca testowy, o czym szerzej można posłuchać w najnowszym podcaście. One:1 to także pierwszy megacar świata - słowotwórstwo zostało tu poczynione z uwagi na niebywałą moc, ale i masę własną pojazdu. Obydwie wartości przekraczają 1300 KM i kg, skąd wzięła się też nazwa modelu. Samochoód ten zmienia wyobrażenie o prędkości, przyspieszeniu i przyczepności. Włókno węglowe grało tu pierwsze skrzypce, bowiem wykonano z niego nie tylko karoserię i część podwozia czy zawieszenia, ale nawet kompletne felgi. To wszystko sprawia, że nawet po latach samochód, który gdyby nie awaria ABS-u i rozbicie na bandzie z powodzeniem mógł pobić światowe rekordy na torze Nurburgring - nadal budzi skrajne emocje, łącząc technologię i kosmiczne materiały z wciąż jeszcze analogowym podejściem do tworzenia auta i jego prowadzenia.

Reklama
Partyk Mikiciuk podczas nagrywania podcastu
2

To obecnie czołówka najdroższych samochodów świata, ale są ku temu istotne powody. Niska produkcja oraz egzemplarze pozamykane w garażach świata sprawiają, że jeśli którykolwiek z nich pojawi się na sprzedaż, na nowego właściciela nie musi długo czekać. Do opowieści o tym megacarze zapraszają prowadzący podcast Moto Stories - Patryk Mikiciuk, Łukasz KamińskiKacper Majdan. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Bentley Batur Convertible design
Bentley / Batur
Bentley Batur Convertible to najmocniejszy kabriolet w historii marki

Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.

7 maja 2024
Volvo XC40 Recharge test
Volvo / XC40
Volvo XC40 Recharge - chiński szwedzki elektryk

Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.

5 maja 2024
Tesla Model 3 Long Range test
Tesla / Model 3
Tesla Model 3 Long Range - ciągle na topie

Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?

5 maja 2024
Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Abt Audi RS3-S pakiet
Audi / RS3
Abt Audi RS3-S ma 485 KM z pięciu cylindrów

Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.

4 maja 2024
Red Bull RB17 Newey
Red Bull
Po odejściu z F1 Adrian Newey skupi się na hipersamochodzie RB17

Po odejściu z teamu F1 Red Bulla Adrian Newey nadal będzie odpowiedzialny za rozwój projektu RB17.

4 maja 2024
Aston Martin Vanquish V12
Aston Martin / Vanquish
Nadchodzi nowy Aston Martin Vanquish z podwójnie uturbionym V12

Planowany na ten rok nowy flagowiec Aston Martina będzie miał pod maską V12 twin turbo o mocy 835 KM.

2 maja 2024
TWR Supercat restomod
TWR
TWR Supercat to restomod na bazie Jaguara XJS z doładowanym V12

Tom Wilkinshaw Racing znowu robi to, co wychodziło im najlepiej - ulepsza stare Jaguary.

2 maja 2024
Cupra Formentor / Cupra Leon lifting
Cupra
Cupra zaszalała: Formentor i Leon mają więcej mocy i tryb Drift

Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.

30 kwietnia 2024
Bentley Bentayga Apex Edition SUV
Bentley / Bentayga
Bentley Bentayga Apex Edition - uważaj na dziury!

Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.

30 kwietnia 2024
2024 Porsche Macan Electric test
Porsche / Macan
Nowe Porsche Macan Electric - czy to nadal najlepszy SUV dla kierowcy?

Przejechaliśmy się nowym Porsche Macan w dwóch wersjach: podstawowej i Turbo o mocy 639 KM.

29 kwietnia 2024
Lotus Evija X na torze Nürburgring
Lotus / Evija
Lotus Evija X to drugi najszybszy “elektryk” na Nürburgringu

Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.

27 kwietnia 2024