Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Koenigsegg One:1. Być mega

Zobaczenie tego auta na drodze publicznej graniczy z cudem. Ciężko się dziwić, bo powstało tylko 7 sztuk.

autor: Voice House

19 października 2022
Koenigsegg One z boku
2

Koenigsegg to od kilku już dekad manufaktura, która w podobnym stylu jak Pagani produkuje auta marzeń. Choć skala jest dużo mniejsza, zarówno Christian von Koenigsegg, jak i Horacio Pagani znają swoich klientów jak własną kieszeń. To prywatne relacje i podstawowa różnica, względem procesu nabywania chociażby Ferrari czy Porsche. To wpływa też rzecz jasna na ceny, bo kwoty, jakie trzeba zapłacić za nowy czy nawet używany samochód tej marki to minimum kilka milionów Euro. Taniej na pewno nie będzie. Drożej? Z pewnością.

Dlaczego się tak dzieje? Za przykład prowadzącym podcast Moto Stories tym razem posłużył Koenigsegg One:1. Liczący sobie już kilka lat, ale ciągle emocjonujący - technikaliami, jak i rzadkością występowania. Ten samochód powstał w zaledwie 7 egzemplarzach, którego pierwsze testy drogowe przeprowadzał polski kierowca testowy, o czym szerzej można posłuchać w najnowszym podcaście. One:1 to także pierwszy megacar świata - słowotwórstwo zostało tu poczynione z uwagi na niebywałą moc, ale i masę własną pojazdu. Obydwie wartości przekraczają 1300 KM i kg, skąd wzięła się też nazwa modelu. Samochoód ten zmienia wyobrażenie o prędkości, przyspieszeniu i przyczepności. Włókno węglowe grało tu pierwsze skrzypce, bowiem wykonano z niego nie tylko karoserię i część podwozia czy zawieszenia, ale nawet kompletne felgi. To wszystko sprawia, że nawet po latach samochód, który gdyby nie awaria ABS-u i rozbicie na bandzie z powodzeniem mógł pobić światowe rekordy na torze Nurburgring - nadal budzi skrajne emocje, łącząc technologię i kosmiczne materiały z wciąż jeszcze analogowym podejściem do tworzenia auta i jego prowadzenia.

Reklama
Partyk Mikiciuk podczas nagrywania podcastu
2

To obecnie czołówka najdroższych samochodów świata, ale są ku temu istotne powody. Niska produkcja oraz egzemplarze pozamykane w garażach świata sprawiają, że jeśli którykolwiek z nich pojawi się na sprzedaż, na nowego właściciela nie musi długo czekać. Do opowieści o tym megacarze zapraszają prowadzący podcast Moto Stories - Patryk Mikiciuk, Łukasz KamińskiKacper Majdan. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Thornley Kelham European RS restomod
Restomod
Thornley Kelham European RS to lekkość i szybkość w stylu retro

Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.

25 lipca 2024
2025 Porsche Cayenne EV news
Porsche / Cayenne
Nowe Cayenne EV będzie sprzedawane równolegle z modelami spalinowymi

Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.

25 lipca 2024
McLaren 750S coupe test
McLaren / 750S
McLaren 750S - ośmiocylindrowa odpowiedź na hybrydowe Ferrari 296 GTB

Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.

25 lipca 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę lekkich akcesoriów M Performance dla nowego M5

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.

24 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

22 lipca 2024
Ferrari F250 prototyp
Ferrari F250
Hipersamochód z Maranello coraz bliżej - pojawiły się nowe zdjęcia

Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.

22 lipca 2024
2024 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid test
Porsche / 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid - najlepsza Carrera z rodziny 992

Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.

21 lipca 2024
2025 Bentley Flying Spur news
Bentley / Flying Spur
Flying Spur Hybrid będzie najmocniejszą limuzyną w historii Bentleya

Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.

19 lipca 2024
2024 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid news
Porsche / Panamera
Porsche wprowadza na rynek nową 782-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid

Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.

18 lipca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024