Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Szokujące rekordy i ceny poniżej oczekiwań. O tym jak aukcje w USA potrafią zachwiać globalnym rynkiem.
Aukcje samochodów klasycznych i kolekcjonerskich organizowane są od kilkudziesięciu lat. Nie dziwi zanadto, że swe początki wzięły z wydarzeń tego typu organizowanych w Stanach Zjednoczonych. Jak zwykle bywa, spośród kilkudziesięciu największych aukcji, przebija się kilka wybitnych, które swą renomą potrafią podbijać ceny oferowanych aut z samego faktu ich obecności na tym konkretnym wydarzeniu. Jedną z takich imprez jest legendarne Monterey, podczas którego dom aukcyjny RM Sotheby’s oferuje na sprzedaż wyjątkowe samochody dla kolekcjonerów.
Prowadzący podcast przyglądają się rezultatom sierpniowej aukcji, na której pojawiło się całkiem sporo niespodzianek. Już same podstawowe liczby mówią za siebie - sprzedano auta za sumę blisko 240 mln dolarów (ponad 1,1 mld zł). Najdroższym sprzedanym samochodem zostało Ferrari 410 Sport Spider z 1955 roku (ponad 22 mln dolarów), najtańszym Crosley 3/4 Midget (ponad 19 tyś dolarów). Jak na tak prestiżową aukcję, zaskakiwały przede wszystkim samochody sprzedane poniżej estymowanych cen. Wśród nich znalazły się m.in. Shelby GT350 z 2011 roku (75 600 dolarów), Rolls-Royce Silver Cloud z 1959 roku, zbudowany na ekspozycję targów genewskich (84 000 dolarów), Delahaye 135 M z 1946 roku (98 000 dolarów), czy element międzynarodowych wystaw, ręcznie malowany Mercedes 220 A Cabriolet (117 600 dolarów). Wśród droższych aut stosunkowymi okazjami okazały się: Delage D8-100 Coupé Chauffeur z 1937 roku (179 200 dolarów), Bugatti Type 30 Tourer z 1926 roku (263 200 dolarów), BMW 327/28 Sport Cabriolet z 1938 roku (280 000 dolarów), wyścigowa Alfą Romeo 6C 2500 SS Spider Corsa z 1939 roku (302 000 dolarów), Alfa Romeo 8C Spider z 2009 roku (368 000 dolarów), Ford GT z 2005 roku (406 500 dolarów) czy Bugatti Type 57 Cabriolet z 1936 roku za pół miliona dolarów. Swoimi ogromnymi cenami oprócz rekordowego Ferrari zszokowały za to m.in. Mercedes 540 K Special Roadster z 1937 roku (blisko 10 mln dolarów), Hispano-Suiza H6C „Tulipwood” Torpedo z 1924 roku (9 245 000 dolarów), wczesny aluminiowy Mercedes 300 SL Gullwing z 1955 roku (5 010 000 dolarów), Ferrari F40 z 1992 roku (3 855 000 dolarów), czy zbudowane na cześć postaci Sally z filmu Cars Porsche 911 one-off z 2022 roku za 3 600 000 dolarów.
Te wszystkie liczby to tylko część rezultatów aukcji, w której wystąpiło 190 pojazdów. Licytujący pochodzili z 38 państw, 52 auta sprzedano za więcej niż milion dolarów. Te liczby robią wrażenie, ale bardziej niecodziennym zjawiskiem jest to, jak wyniki aukcji (szczególnie takich jak Monterey) wpływają na globalny rynek cen. Rzutuje to dość mocno na kwoty, jakich żądają właściciele aut na całym świecie, niezależnie od kondycji czy wieku auta. Prowadzący podcast Moto Stories omawiają także tę kwestię, koncentrując się jednak przede wszystkim na rezultatach sierpniowego wydarzenia w USA. Do odsłuchania zapraszają Patryk Mikiciuk, Łukasz Kamiński i Kacper Majdan. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.
Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.