Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Po zgłębieniu lokalnych zwyczajów i standardów motoryzacyjnych na Kubie, Patryk Mikiciuk przedstawia swoje refleksje.
Kuba kojarzy nam się z wieloma aspektami, znanymi głównie z przekazów medialnych i filmów. Jednym z nich bez wątpienia są kolorowe, najczęściej amerykańskie auta z przełomu lat 50. i 60. XX wieku. Większość z osób, która nie zgłębiły dokładnie powodów takiego stanu kubańskich ulic, najpewniej uważa, że to lokalna atrakcja, przyciągająca rzesze turystów chcących przejechać się zabytkowym kabrioletem po Kubie. Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna, co w najnowszym odcinku Moto Stories przedstawia Patryk Mikiciuk.
Autor cyklu programów o motoryzacji na Kubie, emitowanego na antenie TVN Turbo, w podcaście współprowadzonym z Kacprem Majdanem i Łukaszem Kamińskim zdradza, że najczęściej za kubańskimi realiami stoi skrajna bieda oraz niesprawiedliwość lokalnego świata. Absurdalnie niskie zarobki oraz kosmicznie drogie koszty życia, a zwłaszcza nabycia dóbr luksusowych, takich jak samochód sprawiają, że pojazdy różnych klas najczęściej utrzymują kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt osób. Jeśli ktoś posiada auto, zazwyczaj trudni się odpłatnymi przewozami dla turystów, niezależnie od tego, jaki ma samochód. Setki tysięcy kilometrów na licznikach, nierzadko obróconych już kilka razy, to widok powszechny w niemal każdym kubańskim wozie. Nawet dla mieszkańca cywilizowanej Europy, zarobki kilkunastu dolarów miesięcznie przy koszcie używanego Peugeota za równowartość kilkuset tysięcy złotych jeży włos na głowie.
Prowadzący podcast opowiada o tym, jak trudno jest zdobyć benzynę, a nawet wodę. Jak ciężko przeprowadzać lokalne przekazy medialne, szczególnie te, które wypływają poza kontynent. Jak wyglądała historia latania dronem nad Kubą? Co do ukrycia ma władza? I dlaczego Kubę bez wątpienia warto odwiedzić? O tym wszystkim słuchacze dowiedzą się z tego wyjątkowego odcinka Moto Stories - bardziej reporterskiego i społecznego niż stricte motoryzacyjnego. Prowadzący pochylają się nad regionem, który zmienia optykę postrzegania nie tylko samochodów, ale i świata. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…
Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.
Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.