Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Po zgłębieniu lokalnych zwyczajów i standardów motoryzacyjnych na Kubie, Patryk Mikiciuk przedstawia swoje refleksje.
Kuba kojarzy nam się z wieloma aspektami, znanymi głównie z przekazów medialnych i filmów. Jednym z nich bez wątpienia są kolorowe, najczęściej amerykańskie auta z przełomu lat 50. i 60. XX wieku. Większość z osób, która nie zgłębiły dokładnie powodów takiego stanu kubańskich ulic, najpewniej uważa, że to lokalna atrakcja, przyciągająca rzesze turystów chcących przejechać się zabytkowym kabrioletem po Kubie. Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna, co w najnowszym odcinku Moto Stories przedstawia Patryk Mikiciuk.
Autor cyklu programów o motoryzacji na Kubie, emitowanego na antenie TVN Turbo, w podcaście współprowadzonym z Kacprem Majdanem i Łukaszem Kamińskim zdradza, że najczęściej za kubańskimi realiami stoi skrajna bieda oraz niesprawiedliwość lokalnego świata. Absurdalnie niskie zarobki oraz kosmicznie drogie koszty życia, a zwłaszcza nabycia dóbr luksusowych, takich jak samochód sprawiają, że pojazdy różnych klas najczęściej utrzymują kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt osób. Jeśli ktoś posiada auto, zazwyczaj trudni się odpłatnymi przewozami dla turystów, niezależnie od tego, jaki ma samochód. Setki tysięcy kilometrów na licznikach, nierzadko obróconych już kilka razy, to widok powszechny w niemal każdym kubańskim wozie. Nawet dla mieszkańca cywilizowanej Europy, zarobki kilkunastu dolarów miesięcznie przy koszcie używanego Peugeota za równowartość kilkuset tysięcy złotych jeży włos na głowie.
Prowadzący podcast opowiada o tym, jak trudno jest zdobyć benzynę, a nawet wodę. Jak ciężko przeprowadzać lokalne przekazy medialne, szczególnie te, które wypływają poza kontynent. Jak wyglądała historia latania dronem nad Kubą? Co do ukrycia ma władza? I dlaczego Kubę bez wątpienia warto odwiedzić? O tym wszystkim słuchacze dowiedzą się z tego wyjątkowego odcinka Moto Stories - bardziej reporterskiego i społecznego niż stricte motoryzacyjnego. Prowadzący pochylają się nad regionem, który zmienia optykę postrzegania nie tylko samochodów, ale i świata. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.