Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
AMG wypuszcza na rynek limitowaną wersję SL63 ze stylistyką inspirowaną bolidem W12 E-Performance.
Dla upamiętnienia sezonu 2022 w Formule 1 Mercedes-AMG stworzył limitowaną wersję nowego roadstera SL63 o nazwie Motorsport Collectors Edition. Samochód ten wyróżnia się malowaniem inspirowanym barwami wyścigowymi Mercedesa oraz bardzo bogatym wyposażeniem. Powstanie tylko 100 egzemplarzy tego wyjątkowego modelu.
Jeśli patrząc na zdjęcia macie deja vu, to słusznie - malowanie przypomina limitowaną edycję AMG GT Black Series Project One Edition (dostępnym tylko dla nabywców czekających na hipersamochód AMG One). Występuje tu ten sam motyw schodzących się gwiazd, a nadwozie płynnie przechodzi od koloru srebrnego high-tech silver do metalicznej czerni obsidian black. Dopełnieniem całości są wstawki w zielonym kolorze charakterystycznym dla firmy Petronas - można je dostrzec na dolnych sekcjach auta.
Zielony kolor zawarto także w 10-ramiennych felgach w rozmiarze 21 cali pomalowanych na matową czerń. Dodatkowo dostępne są pakiety “Night”, dzięki którym splitter, progi, lusterka, dyfuzor i końcówki wydechu są pomalowane na czarno. Wyciemnione są także klosze przednich i tylnych lamp, a logotypy i grill przedni pokryto warstwą ciemnego chromu. Kompozytowe hamulce wyposażono standardowo w czarne zaciski, a pod klapką wlewu paliwa znajdziecie srebrny korek opatrzony logo AMG.
W kwestii estetyki limitowany SL63 Motorsport Collectors Edition ma sporo do zaoferowania, ale w kwestii osiągów nie różni się od swoich seryjnych braci. 4-litrowa jednostka V8 twin turbo M177 od AMG generuje 585 KM i 800 Nm przekazywane na cztery koła przez 9-stopniowy automat. Taka moc gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w 3,6 s i 315 km/h prędkości maksymalnej.
Niewiele zmieniło się także w kabinie. Dostępna jest ta sama skórzano-zamszowa tapicerka foteli AMG Performance i można wybrać tylko kolor przeszycia - czerwony lub żółty. Jak przystało na edycję specjalną w standardzie jest wszystko to, za co normalnie trzeba dopłacać. Jest pakiet Driver Assistant, wykończenia z karbonu, wytłoczone na zagłówkach loga AMG i zestaw audio Burmester z najwyższej półki. Bonusem do każdego ze 100 samochodów będzie personalizowany pokrowiec na auto.
Nie poznaliśmy oficjalnych cen Mercedesa-AMG SL63 Motorsport Collectors Edition, ale już normalne SL63 kosztuje ponad 1 mln złotych, więc za magię serii limitowanej nabywcy musieli zapłacić o wiele więcej.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.
W przyszłym roku zadebiutuje nowe BMW M4 CS z zawieszeniem i napędem przejętym od M3 CS.
Od 2030 roku zakład MINI w Oksfordzie będą opuszczać wyłącznie pojazdy elektryczne.
Za rok rynek wejdzie ELegend EL1 - współczesna interpretacja Audi Sport Quattro z napędem EV.
Elektryczny sedan Lotusa - Emeya - zawiera najnowszą technologię napędu w nadwoziu zgrabnego GT.
Po pięciu latach SUV Lamborghini zyskał cenne aktualizacje. Od niedawna bazową wersją jest Urus S.
Ford przerobił elektrycznego Mustanga Mach-E na styl rajdowy i jest to samochód w pełni produkcyjny.