Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mercedes-AMG GT Track Series - torowa wersja Black Series o mocy 734 KM

Gdy już wydaje się, że Black Series to szczyt rozwoju AMG GT, do gry wkracza torowy Track Series.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

29 kwietnia 2022
Mercedes-AMG GT Track Series
11

Dla uczczenia 55. rocznicy istnienia  fabrycznego tunera - AMG - Mercedes stworzył GT Track Series. To kolejna odsłona doskonale znanej serii GT, ale przeznaczona do użytku wyłącznie na torze. Podkreślam, że nadal chodzi o samochód przeznaczony do komercyjnej sprzedaży, a nie żadne GT3 czy GT4, więc dysponując kwotą co najmniej 369 tys. euro (1,8 mln zł) można nabyć jeden z 55 egzemplarzy tego auta.

Właśnie oglądacie najmocniejszy samochód Mercedesa przeznaczony dla normalnego klienta. Mimo to silnik jest akurat najmniej zmodyfikowaną rzeczą w tym aucie, bo o wiele więcej wydarzyło się we wnętrzu. Zniknęły luksusy Black Series takie jak maty wygłuszające, elektryczne szyby czy dekoracje wewnętrzne, za to pozostawiono klimatyzację. Efekty tej kuracji odchudzającej są imponujące - Track Series z masą 1400 kg jest 122 kg lżejszy niż ekstremalny Black Series.

Mercedes AMG GT Track Series - widok z tyłu
11

Track Series mógłby być teoretycznie wykorzystywany do ścigania w nowej europejskiej serii Fanatec GT2, ale podstawowym przeznaczeniem tego samochodu są track-daye i inne imprezy sportowe. Tym samym Mercedes nie musiał dostosowywać auta do żadnych regulaminów technicznych, które zwykle wymuszają pewne kompromisy, czego dobrym przykładem są serie GT3 i GT4. Nieskrępowany żadnymi przepisami jest silnik tego auta - niemal wyczynowe, 4-litrowe V8 z płaskimi wykorbieniami wału, w którym zastosowano specjalne, motorsportowe wtryskiwacze i program zwiększający moc. Efekt? Na papierze są to zaledwie 4 KM (734 KM) i 50 Nm (850 Nm) ponad to, co oferuje drogowy Black Series.

Moc trafia na tylne koła przez motorsportową, sekwencyjną skrzynię 6-biegową Hewland, a trakcję zapewniają cztery opony o szerokości 325 mm. Do wymagań torowych dostosowano też 18-calowe felgi i hamulce. Jest to zestaw stalowych hamulców z tarczami 390 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz tarczami 355 mm i zaciskami 4-tłoczkowymi z tyłu. Układ jest wyposażony w możliwość ręcznej regulacji balansu podobnie jak amortyzatory Bilsteina i stabilizatory.

Z zewnątrz zachowano większość elementów aerodynamicznych z Black Series, ale po uważnym przeanalizowaniu też da się wskazać znaczące różnice. Chociażby przedni splitter, którego większa powierzchnia przekłada się na znacznie lepszy docisk przedniej osi. Pojawiły się też niewielkie zmiany pakietu w rejonie dyfuzora i tylnego skrzydła.

Mercedes AMG GT Track Series - tylne skrzydło
11
Reklama

Kabina została całkowicie podporządkowana użyteczności na torze. Wszystko jest nowe i zrobione tak, aby szybko i bezpiecznie obsługiwać kluczowe funkcje. Stalowa klatka bezpieczeństwa jest przymocowana bezpośrednio do aluminiowej struktury nadwozia, a w karbonowej kabinie powinni zmieścić się także wysocy kierowcy. Pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa, zamontowana na dachu klapa ratunkowa, wyścigowy system gaśniczy, siatki ochronne dla kierowcy oraz piankowe fotele z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb - wszystko to sprawia, że pojazd spełnia najnowsze normy FIA.

Mercedes AMG GT Track Series - wnętrze
11

Najbardziej przyziemnymi elementami w kabinie są haftowane napisy Track Series na fotelach i tabliczka z napisem “1 of 55”. Poza tym czysta funkcja - kierownica w stylu F1, regulowane pedały, prosty wyświetlacz Boscha z podglądem najważniejszych danych i 12-stopniowa regulacja ABS i kontroli trakcji. Tych elementów zdecydowanie nie znajdziecie w standardowym Black Series przeznaczonym na drogi publiczne.

Potencjalni klienci będą zachęcani przez Mercedesa pakietem usług ułatwiających właściwe korzystanie z auta. W skład serwisu wchodzi pomoc przydzielonego inżyniera-doradcy, infolinia serwisowa i wsparcie logistyczne przy pozyskiwaniu części.

Cena na poziomie około 1,8 mln zł bez podatków aż tak bardzo nas nie przeraża, bo o wiele większym szokiem były cenniki Black Series, który kosztuje w Polsce tyle samo, ale brutto. W sumie wyprodukowanych zostanie tylko 55 egzemplarzy, a nabywcy mogą za dodatkową opłatą wyposażyć się w pakiet podstawowych części zamiennych, system wentylacji fotela i kasku, system dostarczania napoju rodem z F1 oraz dodatkową klatkę bezpieczeństwa po stronie pasażera.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022