Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Niemiecki tuner AC Schnitzer przygotował pakiet poprawek elektronicznych i wizualnych dla BMW M4.
Już w standardowej formie BMW M4 jest bardzo ambitną i szybką maszyną, ale firmy takie jak AC Schnitzer istnieją, by z tego typu aut wyciągać jeszcze coś ekstra. Pakiet dodatków niemieckiego tunera dla wszystkich wersji M4 obejmuje dodatki wizualne i modyfikacje elektroniczne podwyższające osiągi.
Jeszcze za wcześnie, by przygotować solidny zestaw mechanicznych modyfikacji silnika S58, ale niemieckim specjalistom i tak udało się znacząco podnieść moc. Dodatkowe 100 KM i 100 Nm względem normalnego M4 Competition osiągnięto samą zmianą oprogramowania jednostki sterującej silnikiem. Ostateczna moc na poziomie 610 KM i 750 Nm momentu obrotowego na pewno przyczynią się do poprawy fabrycznego czasu przyspieszenia do 100 km/h wynoszącego 3,9 s. Prędkość maksymalna także wzrośnie ze standardowych 290 km/h, ale nie podano dokładnych danych. W ofercie AC Schnitzer jest także słabsza i tańsza wersja pakietu podnosząca moc do 590 KM.

Za zwiększoną mocą idą modyfikacje układu jezdnego. Niemcy zdecydowali się na wymianę kolumn zawieszenia na zestaw RS obniżający auto o 40 mm, dzięki któremu M4 będzie bardziej stabilne przy wysokich prędkościach. Jeśli jednak nie jesteś zwolennikiem aż tak dużych zmian, to istnieje opcja zamiany na same sprężyny obniżające auto o 20 mm.

Kolejnym istotnym obszarem zainteresowania tunera była aerodynamika. Sam przedni splitter generuje dodatkowe 40 kg docisku przy 200 km/h, a w przypadku coupe sporo robi tylny spoiler - to dodatkowe 70 kg docisku. Do tego przednie skrzydełka na zderzaku, wloty na masce, zmodyfikowane progi i mniejsza wersja spoilera jeśli kogoś razi duże skrzydło. Specjalnie dla wersji otwartej skonstruowano nowy dyfuzor poprawiający zachowanie tylnej osi M4.

Na liście opcji widnieją lekkie 20-calowe felgi AC1 i AC3 w różnych wersjach kolorystycznych, jednorodne lub z kontrastowym wykończeniem. Obuto je w opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu.
Pakiet nie ogranicza się do elementów zewnętrznych, bo klienci mogą wybierać też specjalne wykończenie kierownicy. W ofercie jest perforowana skóra Nappa lub alcantara, opcjonalnie z kontrastową nicią lub znacznikiem położenia centralnego, który odróżnia AC Schnitzera od wyrobów M Performance. Za dopłatą tuner oferuje też aluminiowe łopatki skrzyni biegów i nakładki na pedały.
Nie trzeba jednak kupować całego pakietu, bo można każdy z jego elementów zamówić osobno. Na modyfikacje podwyższające osiągi AC Schnitzer daje aż 4 lata gwarancji.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.