Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Niemiecki tuner AC Schnitzer przygotował pakiet poprawek elektronicznych i wizualnych dla BMW M4.
Już w standardowej formie BMW M4 jest bardzo ambitną i szybką maszyną, ale firmy takie jak AC Schnitzer istnieją, by z tego typu aut wyciągać jeszcze coś ekstra. Pakiet dodatków niemieckiego tunera dla wszystkich wersji M4 obejmuje dodatki wizualne i modyfikacje elektroniczne podwyższające osiągi.
Jeszcze za wcześnie, by przygotować solidny zestaw mechanicznych modyfikacji silnika S58, ale niemieckim specjalistom i tak udało się znacząco podnieść moc. Dodatkowe 100 KM i 100 Nm względem normalnego M4 Competition osiągnięto samą zmianą oprogramowania jednostki sterującej silnikiem. Ostateczna moc na poziomie 610 KM i 750 Nm momentu obrotowego na pewno przyczynią się do poprawy fabrycznego czasu przyspieszenia do 100 km/h wynoszącego 3,9 s. Prędkość maksymalna także wzrośnie ze standardowych 290 km/h, ale nie podano dokładnych danych. W ofercie AC Schnitzer jest także słabsza i tańsza wersja pakietu podnosząca moc do 590 KM.
Za zwiększoną mocą idą modyfikacje układu jezdnego. Niemcy zdecydowali się na wymianę kolumn zawieszenia na zestaw RS obniżający auto o 40 mm, dzięki któremu M4 będzie bardziej stabilne przy wysokich prędkościach. Jeśli jednak nie jesteś zwolennikiem aż tak dużych zmian, to istnieje opcja zamiany na same sprężyny obniżające auto o 20 mm.
Kolejnym istotnym obszarem zainteresowania tunera była aerodynamika. Sam przedni splitter generuje dodatkowe 40 kg docisku przy 200 km/h, a w przypadku coupe sporo robi tylny spoiler - to dodatkowe 70 kg docisku. Do tego przednie skrzydełka na zderzaku, wloty na masce, zmodyfikowane progi i mniejsza wersja spoilera jeśli kogoś razi duże skrzydło. Specjalnie dla wersji otwartej skonstruowano nowy dyfuzor poprawiający zachowanie tylnej osi M4.
Na liście opcji widnieją lekkie 20-calowe felgi AC1 i AC3 w różnych wersjach kolorystycznych, jednorodne lub z kontrastowym wykończeniem. Obuto je w opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu.
Pakiet nie ogranicza się do elementów zewnętrznych, bo klienci mogą wybierać też specjalne wykończenie kierownicy. W ofercie jest perforowana skóra Nappa lub alcantara, opcjonalnie z kontrastową nicią lub znacznikiem położenia centralnego, który odróżnia AC Schnitzera od wyrobów M Performance. Za dopłatą tuner oferuje też aluminiowe łopatki skrzyni biegów i nakładki na pedały.
Nie trzeba jednak kupować całego pakietu, bo można każdy z jego elementów zamówić osobno. Na modyfikacje podwyższające osiągi AC Schnitzer daje aż 4 lata gwarancji.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?