Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
To nowy rozdział w historii Alfy Romeo - pierwszy kompaktowy SUV tej marki i pierwszy napęd hybrydowy typu plug-in.
W 2019 roku podczas salonu w Genewie Alfa Romeo zaskoczyła wszystkich konceptem swojego kompaktowego SUV-a mającego konkurować m.in. z Audi Q3 i BMW X2. Niemal 3 lata od tego wydarzenia będziemy mogli wreszcie zobaczyć Tonale w formie produkcyjnej, bo jej premiera nastąpi 8 lutego 2022.
Nowy SUV, nazwany Tonale, wziął przydomek od przełęczy górskiej we Włoszech, jednej z tych mniej znanych niż słynne Stelvio, które dało imię większej z Alf. Nowy model niejako będzie naśladować styl innych aut tego segmentu swoją sylwetką przypominającą coupe, a praktyczność zejdzie w niej na dalszy plan. Cienkie, potrójne światła po obu stronach kultowego grilla Alfy tworzą spójny design wraz z potrójnymi tylnymi lampami, a w nadwoziu i wzornictwie Tonale nie zabraknie odniesień do klasycznych Alf takich jak Duetto i Disco Volante.
Tonale ma być pierwszym modelem Alfy Romeo z napędem hybrydowym typu plug-in. To absolutnie obowiązkowy punkt oferty w dzisiejszych czasach nastawionych na elektryfikację. Motor elektryczny będzie zamontowany z tyłu i spodziewamy się zarówno wersji z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła, ze zmiennymi trybami. Wśród nich powinny znaleźć się: tryb elektryczny, hybrydowy i tryb “Dynamic”, w którym samochód oferuje pełną moc obu silników. Nie wiemy jeszcze nic na temat wersji napędowych i specyfikacji, ale można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że takie same silniki będzie miała kolejna generacja Alfy Romeo Giulietta.
Alfa Romeo przewiduje, że rynek kompaktowych SUV-ów powiększy się jeszcze o 40% w kolejnych latach, a Tonale jest tym modelem, który znacząco zbliży markę do docelowej sprzedaży na poziomie 400 tysięcy sztuk rocznie.
Miejmy nadzieję, że Tonale odniesie sukces i w gamie Alfy Romeo pojawi się miejsce na tak często obiecywany powrót samochodów sportowych…
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.