Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
To nowy rozdział w historii Alfy Romeo - pierwszy kompaktowy SUV tej marki i pierwszy napęd hybrydowy typu plug-in.
W 2019 roku podczas salonu w Genewie Alfa Romeo zaskoczyła wszystkich konceptem swojego kompaktowego SUV-a mającego konkurować m.in. z Audi Q3 i BMW X2. Niemal 3 lata od tego wydarzenia będziemy mogli wreszcie zobaczyć Tonale w formie produkcyjnej, bo jej premiera nastąpi 8 lutego 2022.
Nowy SUV, nazwany Tonale, wziął przydomek od przełęczy górskiej we Włoszech, jednej z tych mniej znanych niż słynne Stelvio, które dało imię większej z Alf. Nowy model niejako będzie naśladować styl innych aut tego segmentu swoją sylwetką przypominającą coupe, a praktyczność zejdzie w niej na dalszy plan. Cienkie, potrójne światła po obu stronach kultowego grilla Alfy tworzą spójny design wraz z potrójnymi tylnymi lampami, a w nadwoziu i wzornictwie Tonale nie zabraknie odniesień do klasycznych Alf takich jak Duetto i Disco Volante.
Tonale ma być pierwszym modelem Alfy Romeo z napędem hybrydowym typu plug-in. To absolutnie obowiązkowy punkt oferty w dzisiejszych czasach nastawionych na elektryfikację. Motor elektryczny będzie zamontowany z tyłu i spodziewamy się zarówno wersji z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła, ze zmiennymi trybami. Wśród nich powinny znaleźć się: tryb elektryczny, hybrydowy i tryb “Dynamic”, w którym samochód oferuje pełną moc obu silników. Nie wiemy jeszcze nic na temat wersji napędowych i specyfikacji, ale można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że takie same silniki będzie miała kolejna generacja Alfy Romeo Giulietta.
Alfa Romeo przewiduje, że rynek kompaktowych SUV-ów powiększy się jeszcze o 40% w kolejnych latach, a Tonale jest tym modelem, który znacząco zbliży markę do docelowej sprzedaży na poziomie 400 tysięcy sztuk rocznie.
Miejmy nadzieję, że Tonale odniesie sukces i w gamie Alfy Romeo pojawi się miejsce na tak często obiecywany powrót samochodów sportowych…
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.