Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
To nowy rozdział w historii Alfy Romeo - pierwszy kompaktowy SUV tej marki i pierwszy napęd hybrydowy typu plug-in.
W 2019 roku podczas salonu w Genewie Alfa Romeo zaskoczyła wszystkich konceptem swojego kompaktowego SUV-a mającego konkurować m.in. z Audi Q3 i BMW X2. Niemal 3 lata od tego wydarzenia będziemy mogli wreszcie zobaczyć Tonale w formie produkcyjnej, bo jej premiera nastąpi 8 lutego 2022.
Nowy SUV, nazwany Tonale, wziął przydomek od przełęczy górskiej we Włoszech, jednej z tych mniej znanych niż słynne Stelvio, które dało imię większej z Alf. Nowy model niejako będzie naśladować styl innych aut tego segmentu swoją sylwetką przypominającą coupe, a praktyczność zejdzie w niej na dalszy plan. Cienkie, potrójne światła po obu stronach kultowego grilla Alfy tworzą spójny design wraz z potrójnymi tylnymi lampami, a w nadwoziu i wzornictwie Tonale nie zabraknie odniesień do klasycznych Alf takich jak Duetto i Disco Volante.
Tonale ma być pierwszym modelem Alfy Romeo z napędem hybrydowym typu plug-in. To absolutnie obowiązkowy punkt oferty w dzisiejszych czasach nastawionych na elektryfikację. Motor elektryczny będzie zamontowany z tyłu i spodziewamy się zarówno wersji z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła, ze zmiennymi trybami. Wśród nich powinny znaleźć się: tryb elektryczny, hybrydowy i tryb “Dynamic”, w którym samochód oferuje pełną moc obu silników. Nie wiemy jeszcze nic na temat wersji napędowych i specyfikacji, ale można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że takie same silniki będzie miała kolejna generacja Alfy Romeo Giulietta.
Alfa Romeo przewiduje, że rynek kompaktowych SUV-ów powiększy się jeszcze o 40% w kolejnych latach, a Tonale jest tym modelem, który znacząco zbliży markę do docelowej sprzedaży na poziomie 400 tysięcy sztuk rocznie.
Miejmy nadzieję, że Tonale odniesie sukces i w gamie Alfy Romeo pojawi się miejsce na tak często obiecywany powrót samochodów sportowych…
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.